KTM a lansat oficial 1050 Adventure

Austriecii de la KTM sunt pe cai mari, venind dupa un an-record in materie de vanzari (peste 158.000 de motociclete vandute in 2014) si au planuri mari in continuare, caci nu se mai opresc din a lansa modele noi.

100306_1050_Adventure_MY_2015_Action_1024

Dupa 1290 Super Adventure, a venit randul unui adventure-bike entry-level, 1050 Adventure, menit sa ia locul regretatului 990 Adventure, dar si allrounder-ului 990 SM-T, foarte popular in Europa.

1050 Adventure a avut lansarea pentru presa weekendul trecut in insorita Spanie si putem sa va transmitem cateva dintre impresiile initiale ale colegilor nostri din presa internationala dupa ce au pilotat putin noul enduro-tourer din Mattighofen.

KTM 1050 Adventure preia motorul fratelui mai mare, 1190 Adventure, dar are alezajul si cursa mai mici, iar arborele cotit este cu 2 kg mai greu, pentru un raspuns mai lin la accelerare. Puterea maxima este de doar 95 CP, scopul principal al puterii relativ reduse fiind, pe langa apropierea riderilor fara prea multa experienta, obtinerea omologarii pentru categoria A2, in varianta limitata la 48 CP (va reamintim ca o motocicleta limitata pentru A2 nu poate fi derivata dintr-un model cu mai mult de dublul puterii respective, deci 96 CP).

Puterea este insa obtinuta la o turatie foarte joasa, demna de un motor mediu de masina de familie – 6.200 rpm, in timp ce cuplul maxim de 107 Nm se atinge la 5.750 rpm. Ca un tur de forta al inginerilor austrieci, putem preciza faptul ca motorul de 1.050 cmc are o caracteristica de cuplu si de putere perfect identica cu a fratelui mai mare de 150 CP pana la 6.000 rpm. Intervalele de intretinere sunt stabilite la 15.000 km.

Desi este vorba de un adventure-bike entry-level, KTM nu a facut economie la componente: suspensiile sunt WP (furca de 43 mm nereglabila pe fata, amortizor reglabil la pretensionare si revenire pe spate). Franele Brembo au etriere radiale si discuri de 320 mm pe fata. Sistemul de franare este prevazut cu un ABS Bosch 9M cu doua canale (in locul celui 9ME combinat de pe 1190 si 1290), care poate fi decuplat cu usurinta din meniul de pe bord.

Rezervorul are 23 de litri, iar greutatea declarata este de 212 kg la gol (cu 5 kg mai putin decat 1190).

Jurnalistii prezenti la lansare au laudat noul 1050 Adventure pentru facilitatea pilotajului, agilitate si comportamentul dinamic in general, judecat ca fiind in topul categoriei. Trenul fata este foarte stabil, foarte precis, iar motocicleta se inclina cu usurinta. Exista si un sistem de control al tractiunii, care se pare ca nu este neaparat necesar. Motorul, desi are doar 95 CP, trage frumos si se aude placut, iar franele functioneaza excelent. Nu a convins protectia aerodinamica, mai ales la viteze de autostrada, si pretul de peste 13.000 de euro, destul de piperat pentru ceea ce ar trebui sa fie un model entry-level.

Speram sa va putem spune mai multe in acest sezon in urma unui test ride facut in Romania.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account