Manuel Lettenbichler câștigă a cincea oară Red Bull Romaniacs

La 26 de ani, Manuel Lettenbichler își trece în palmares titlul Red Bull Romaniacs cu numărul cinci, câștigând ediția „Limitless“ a celui mai dificil raliu hard enduro din lume.

După un prolog și patru zile de off-road, bavarezul este însoțit pe podiumul clasei Gold de Teodor Kabakchiev (Bulgaria) și Mario Roman (Spania).

Emanuel Gyenes își mărește recordul ajungând la 21 de finișuri Red Bull Romaniacs, din tot atâtea posibile. Doi români urcă pe podiumurile claselor cu traseu mai ușor: David Ignat s-a clasat pe locul trei la Bronze, iar Valentin Ganea pe locul doi la clasa Atom.

Mani Gyenes full gaz.

Mani Gyenes full gaz.

Anul acesta raliul a ajuns pentru prima dată la Râmnicu Vâlcea, cea de-a doua zi de off-road s-a încheiat în centrul orașului. Datorită includerii unei etape maraton, raliul a putut ajunge într-o zonă nouă, supunându-i pe rideri unor provocări menite să-i facă să-și demonstreze abilitățile.

În ziua a treia de off-road, când s-a revenit de la Râmnicu Vâlcea la Sibiu, traseul clasei Gold a inclus un punct de pe Valea Lotrului numit Via Ferrata care pur și simplu a făcut diferența între cei care au practicat trial înainte de hard-enduro și cei veniți din alte sporturi.

Sâmbătă, 27 iulie, în ultima zi de off-road, chiar înainte de finiș și după o cursă de peste 500 de kilometri, concurenții de la toate cele cinci clase au avut de trecut câteva ultime teste. La Gold s-a ajuns la deja celebrul punct numit „Cuib de Lupi“, în timp ce la Silver numărul secțiunilor tehnice a fost mai mare ca în zilele precedente, iar după toată oboseala acumulată, trecerea prin râurile de piatră a fost extrem de solicitantă.

Kevin Gallas căștigătorul clasei Bronze.

Ocupată de fani, deja celebra urcare aproape verticală de pe dealul Gușteriței, din apropierea Sibiului, ultima provocare înainte de trecerea liniei de sosire, a fost și în 2024 gazda unor aruncări spectaculoase. Însă până în vârf au ajuns în ediția „Limitless“ și două motociclete de adventure: prima a fost cea pilotată de Kevin Gallas (Germania #310), câștigătorul clasei Bronze, iar a doua, cea a lui Pol Tarres (Andorra #118), care anul acesta a terminat Red Bull Romaniacs, cu Yamaha Tenerre, pe traseul clasei Silver.

În uralele publicului, Manuel Lettenbichler (Germania #1), Teodor Kabakchiev (Bulgaria #2) și Mario Roman (Spania #4) au urcat spectaculos și și-au dat ultimul strop de energie pentru a face spectacol.

Cel de-al cincilea titlu pentru Manuel Lettebichler

În prima zi de off-road, pe un traseu de peste 100 de kilometri, cu secțiuni extrem de dure, de la urcări și coborâri abrupte la zone de contrapantă cu multă piatră, stânci și o cascadă peste care motocicleta a fost transportată pe cabluri, Lettenbichler și-a creat un avantaj de peste 37 de minute.

Manuel Lettenbichler pe urcarea de la Gusterita.

Cu doar o lună înainte de Red Bull Romaniacs, rider-ul a suferit o intervenție chirugicală la genunchi și tocmai această strategie de a se distanța încă din prima zi l-a ajutat să poată să se protejeze în zilele următoare. După ce declara la finalul zilei a treia că deja resimte foarte tare oboseala în corp, Manuel Lettenbichler nu a lăsat garda jos și în final a câștigat pentru a cincea oară cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Are doar 26 de ani și deja se apropie de recordul absolut, stabilit în 2022 de Graham Jarvis, și anume șapte titluri Red Bull Romaniacs.

Manuel Lettenbichler (#1 Germania, KTM 300 EXC, locul 1): „Tipii aceștia (Teo și Mario) au avut un ritm nebun astăzi (ziua a patra de off-road). Sunt extrem de fericit! A fost cel mai dificil Red Bull Romaniacs. Când am venit în România, nici nu știam dacă pot termina cursa“.

Teodor Kabakchiev (#2 Bulgaria, Sherco SE300, locul 2): „Am terminat pe doi și sunt fericit. Raliul aceste nu este niciodată ușor, dar cred că anul acesta a fost cel mai dur. În special primele două zile de off-road au fost extrem de istovitoare“.

Mario Roman (#4 Spania, Sherco SE300, locul 3): „Am fost primul pe traseu în ultima zi, după ce am câștigat a treia zi de off-road, iar asta a pus și mai multă presiune mai ales pentru că mă luptam cu Teo pentru locul doi la general. Locul trei aici este ceva extraordinar și să ai doar aproximativ două minute între tine și locul doi după 24 de ore de cursă și atâția kilometri este incredibil“.

Mitch Brightmore (#12 Marea Britanie, Husqvarna Te 300) a terminat raliul pe locul șase, obținând un loc incredibil în cea mai lungă cursă din viața sa. Campion mondial de juniori în 2023, Mitch a avut un ritm foarte bun, deși până în prima zi de off-road de la „Limitless“  nu a mai stat niciodată opt ore pe motocicletă. Cum Red Bull Romaniacs a fost și a patra etapă din actualul sezon al Campionatului Mondial de Hard-Enduro, Mitch a câștigat raliul la juniori și se îndreaptă către un nou titlu monidal.

La clasa Silver podiumul a fost decis de ultimele urcări, primii trei concurenți începând ultima zi de raliu cu doar două minute între ei. Directorul de traseu, Teo Isac nu a văzut niciun motiv pentru care să facă ușoară ultima zi. Așa că riderii de la Silver au avut o zi foarte tehnică. Kornel Ott, un tânăr rider din Ungaria, a ajuns primul la finiș, urmat de veteranul Chris Birch (Noua Zeelandă), care în 2010 câștiga clasa Pro/Gold. Pe locul trei s-a clasat Patrick Riegler din Austria.

Emanuel Gyenes (#119, România) a ajuns la un record incredibil terminând raliul de 21 de ori, din tot atâtea participări. Anul acesta Mani, a cărui carieră se împarte între rally-raid și enduro, a concurat la Silver. „Primele trei zile au fost mult mai ușoare comparativ cu ultima zi, doar că au fost foarte lungi. În a patra zi de off-road m-am simțit foarte bine până la al doilea punct de control orar. Apoi am făcut pană pe roata din spate și am rulat așa până la service point. Iar cu aproximativ 20 de kilometri înainte de finiș, mi s-a rupt un arc în suspensie și suna foarte tare. Am sperat să pot ajunge la finiș. După service point am urcat un pic ritmul. Sunt mulțumit că am reușit să ajung la sosire, să strâng 21 de finișuri. A fost o ediție grea, dar faină“.

Sandra Gomez (#100, Spania) a avut un rezultat general bun terminând pe poziția 25. Ea este și singura femeie care a terminat vreodată clasa Gold și una dintre cele două femei care au terminat în acest an pe traseul clasei Silver. Kirsten Landman (Africa de Sud) a încheiat raliul pe 97.

Ziua a patra a fost cea mai tehnică pentru clasele Bronz, Iron și Atom

La clasa Bronze, Kevin Gallas (#310 Germania) a obținut un rezultat remarcabil și a câștigat pe Ténéré 700. A avut un ecart de 9m21s înaintea lui Josh Kirby (#301, Marea Britantie) şi de 21m38s faţă locul trei ocupat de românul David Ignat #388.

La clasa Iron, victoria i-a revenit riderului grec Dhmhtrhs Margos #829. Acesta este urmat de Peter Wuth (#701, Austria) la 14m48s diferență, și de Konstantinos Dimitriou (#831, Grecia) pe locul trei, la o diferență 36m8s.

Clasa Atom a fost dominată zilnic de Alexander Petroiu (#904, Canada) care a câștigat, urmat de Valentin Ganea (#951, România) și Dmitriy Reznitskiy (#941 Kazahstan).

Martin Freinademetz (mastermindul Red Bull Romaniacs): „Aș dori să mulțumesc întregii mele echipe pentru toată munca depusă de-a lungul anului și pentru efortul mare din timpul cursei, când oamenii dorm doar aproximativ cincisprezece ore toată săptămâna, precum și tuturor voluntarilor și prietenilor care ne susțin.  Cu toții suntem foarte mândri că am avut un an cu un număr record de națiuni, mai precis 64.  

Anul acesta a fost și cea mai grea zi inclusă vreodată în Red Bull Romaniacs, Ziua 1 de Off-Road, și bineînțeles că vremea a contribuit la asta, totul face parte din raliu. Am observat un număr crescut de spectatori și un feedback pozitiv consistent despre LEATT LIVEmaniacs și așteptăm cu nerăbdare să continuăm și să îmbunătățim această transmisie live. În ceea ce privește piloții, Mani domină de ceva vreme și suntem fericiți să-l vedem câștigând a cincea oară. Vedem niște stele noi care apar, ceea ce este cu adevărat important pentru sport, așa că a fost bine să-i văd pe nou-veniți descurcându-se atât de bine. De asemenea, a fost pozitiv pentru sport să fie văzuți atât de mulți concurenți FIM World Hard Enduro Championship Junior. M-am bucurat să-l văd înapoi pe Jonny Walker, păcat că a fost rănit și, de asemenea, să-l văd pe Graham Jarvis la curse, el este încă, fără îndoială, foarte, foarte bun, așa cum am văzut în ziua 1, și a fost trist că a trebuit să se retragă din cauza coastelor rupte cu doar trei săptămâni înainte.

De asemenea, aș dori să mulțumesc tuturor concurenților noștri amatori care fac din acest eveniment ceea ce este.

Luni vom începe demarcarea tuturor traseelor, acest lucru va dura 3 săptămâni, și apoi vom începe să facem planuri pentru Ediția 2025, care va avea loc în perioada 22-26 iulie 2025, iar înscrierile se vor deschide în octombrie“.

Rezultatele complete Red Bull Romaniacs 2024 sunt disponibile aici: Results (redbullromaniacs.com)

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account