Ducati tocmai a lansat ce ar trebui să fie cel mai puternic și mai performant naked al momentului, noul Streetfighter V4.
Cu ocazia evenimentului Ducati World Premiere 2020, producătorul bolognez a lansat noul Ducati Streetfighter V4, bazat pe sportiva Panigale V4. Designul aduce aminte destul de mult de predecesorul Streetfighter 1098, mai ales din lateral, dar are alte proporții și folosește apendicele aerodinamice folosite pentru prima dată de Ducati în MotoGP acum câțiva ani. Acestea asigură un maximum de forță portantă de 28 kg, ajutând la menținerea roții față la sol la accelerările puternice și la stabilizarea generală a motocicletei.
Motorul Desmosedici Stradale de 1.103 cmc are performanțe care țin de domeniul științifico-fantasticului: 208 CP la 12.500 rpm și un cuplu de 122 Nm la 11.500 rpm. Dar cuplul este copleșitor de-a dreptul pentru că, față de Panigale V4, raportul de transmisie e mai scurt, ceea ce înseamnă că motocicleta are cu 14% mai mult cuplu la roată la regimuri medii. În treapta a treia, la 100 km/h, cuplul la roată este cu 31% mai mare față de vechiul Streetfighter 1098 cu doi cilindri.
Cu kitul pentru circuit, puterea ajunge la 220 CP și se pierd și 6 kg, grație evacuării complete Akrapovic din titan (neomologată pentru stradă).
Ergonomia a fost gândită pentru utilizarea pe stradă, șaua este mai moale și mai joasă (-25 mm) față de Panigale V4. Există și pachetul electronic Safe Performance, care include platforma inerțială cu 6 axe, ABS Cornering EVO, Ducati Traction Control EVO 2, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift up/down EVO 2, Engine Brake Control EVO. Bordul este un display TFT de cinci inci, similar cu cel folosit pe Panigale V4.
Și cadrul „front frame” este preluat de la Panigale V4, frânele au etriere Brembo Stylema, iar pneurile de serie sunt Pirelli Diablo rosso Corsa II, cel spate fiind de dimensiunea 200/60.
Există două versiuni: standard și S, aceasta din urmă primind suspnesii Ohlins Smart EC2.0 NIX30 față și TTX36 spate, care înlocuiesc furca Showa și amortizorul Sachs al variantei de bază, și jante forjate Marchesini. Conform Ducati, raportul putere/greutate al motocicletei este cu 25% mai bun decât al celui mai apropiat model concurent.
Există și o listă lungă de accesorii care se pot monta, inclusiv jante de magneziu. Prețurile sunt pe măsura performanțelor: 19.990 de euro pentru versiunea standard, 22.990 de euro pentru Streetfighter S. Modelele vor ajunge în showroom-uri în martie 2020.