După lansarea noului Yamaha MT-10, era o chestiune de timp până când să apară și MT-10 SP.
Desigur, acesta se bucură de toate atuurile rudei sale mai populare, motor, frâne și design updatate, ecran TFT, dar, așa cum cere un obraz subțire, vine cu ceva în plus! Și încă cum!
Momentul a fost unul foarte bine ales de către Yamaha, pentru că MT-10 SP este echipat cu ultima versiune a sistemului de suspensii electronice Öhlins. Ne repetăm, dar aceasta este atât de nouă, încât nici o altă motocicletă din lume nu se poate lăuda în acest moment cu așa ceva. Nici măcar actuala Yamaha R1M!
Se întâmplă așa deoarece actuala generație de suspensii electronice de la Öhlins vine cu supape distribuitoare cu sertar cilindric, ceea ce oferă o plajă mai largă de setări și un răspuns mai rapid. Astfel, există trei opțiuni pentru suspensii semi-active, A-1, A-2 și A-3, dar și trei moduri manuale, M-1, M-2 și M-3.
În modurile automate, sistemul setează independent revenirea și compresia, atât pentru furcă dar și pentru amortizor. Modul A-1 este recomandat pentru pilotajul pe drumuri virajate, acolo unde ai nevoie să simți cât mai bine cele două roți ale motocicletei, dar vrei și ca ea să rămână stabilă pe accelerare și pe frânare. Dacă te deplasezi pe autostradă este recomandat modul A-2, iar dacă ți-ai propus (măcar o dată) să te bucuri de un drum cât mai confortabil și vrei ca motocicleta să rămână cât mai “liniștită”, atunci este momentul pentru a comuta suspensiile pe A-3.
Setările manuale sunt accesibile în meniul YRC (Yamaha Ride Control), nu au fost încă oferite prea multe detalii despre acestea, dar Yamaha spune că orice rider își va putea seta motocicleta pentru absolut orice tip de condiții.
Desigur, MT-10 SP mai păstrează în mânecă o serie proprie de atuuri, a se citi echipări în plus față de MT-10. Este vorba despre un carenaj inferior al motorului compus din trei piese separate care îi imprimă un look mai sportiv dar și conducte de frână cu împletitură metalică, care ar trebui să se înțeleagă bine cu cilindrul principal radial de la Brembo. Pentru ca efectul să fie unul complet, schema de culoare Icon Performance este inspirată direct din look-ul R1M. Ca și disponibilitate, Yamaha menționează jumătatea lui 2022.