Mol
Mol
Mol

Yamaha MT-10 s-a întors și e mai în formă ca niciodată!

Yamaha a prezentat astăzi o nouă versiune a hyper naked-ului MT-10, pentru prima dată de la lansarea sa, în 2016.

Propulsorul  CP 4 de 998 cmc, conform normelor Euro 5, a primit îmbunătățiri, ajungând acum la 164 de cai putere, cu 6 mai mult față de modelul precedent. Este limpede însă MT-10 nu joacă pe cartea puterii absolute, așa cum o fac câteva modele ale concurenței, căci altfel, ar fi putut putut cu ușurință împrumuta motorul de pe R1.

În schimb, motocicleta a primit o versiune  detunată a acestuia, cu un tratament specific. Astfel, pentru a susține cuplul la turații mijlocii, specifice uzului stradal, au fost folosite biele din oțel față de cele din titan regăsite pe R1, crescând inerția arborelui cotit. Reviziile aduse propulsorului includ noi pistoane din aluminiu forjat, mai ușoare, biele montate decalat și placare directă pe pereții cilindrului, toate acestea fiind menite să îi crească eficiența, potrivit inginerilor de la Yamaha.

Setările injecției de combustibile au fost și ele modificate pentru ca și cuplul să fie mai liniar între 4.000 și 8.000 rpm, dar și mai incitant din punct de vedere al senzațiior oferite pilotului. Iar pentru a „gâdila” simțurile sale, Yamaha a umblat până și la sunetul emis de propulsorul CP 4, care oricum nu suna rău de la bun început, grație tehnologiei crossplane. Pentru aceasta există acum trei conducte de admisie de lungimi și de secțiuni diferite, care rezonează în mod diferit în funcție de regimul de turație al motorului. Și, de parcă asta nu era suficient, pe lateralele rezervorului cu o capacitate de 17 litri au fost plasate grile de amplificare acustică, pentru ca pilotul să poată savura mai bine sunetul, putând însă și simț cum acestea vibrează când răsucește accelerația. Nu în ultimul rând, noua evacuare din titan are și ea un cuvânt de spus la acest capitol.

Toată lumea era curioasă să vadă și ce se va întâmpla la capitolul design, iar aici, Yamaha a făcut o nouă mișcare îndrăzneață cu MT-10, dezbrăcând pur și simplu hyper naked-ul de orice elemente de carenaj. Șaua și rezervorul sunt noi, iar despre noul far s-ar putea spune multe. Este clar că producătorii de motociclete încearcă să creeze caractere, personaje, din noile modele, iar cei doi ochi concentrați ai lui MT-10, sprâncenele încordate, nasul acvilin, te fac să te gândești la un luptător din forțele speciale care se impune natural, prin prezență și e cumva de la sine înțeles că nu are rost să îl superi.  Vorbim în ordine despre faruri, luminile DRL și mici elemente de carenaj, întregul ansamblu fiind mai minimalist și mai bine integrat decât precedentul.

Și dacă tot am vorbit de duri din forțele speciale, pe care experiența i-a educat să nu își umfle mușchii decat la nevoie, mărturie privind competențele noii MT-10 depun cele două grile de admisie de pe lateralele rezerovorului, comparabile cu o pereche de deltoizi bine dezvoltați.

Așadar, ideea de centralizare a maselor e dusă la extrem, profilul motocicletei este unul brutal și condensat, accentuat de o parte posterioară și de un stop LED care rămân compacte. Aceasta a fost și ocazia perfectă pentru Yamaha de a-l aduce pe Regele MT-urilor la zi din cu tehnologia, un nou și atractiv bord TFT color, permițând riderului să intre în contact cu deja obișnuitele ajutoare electronice ale epocii moderne. Iar lista e lungă, desigur: obișnuita deja platformă inerțială cu șase axe, devenită „sistem proprioceptiv” al motocicletei, cornering ABS, control al tracțiunii sensibil la înclinare, wheelie control, slide control, management electronic al frânei de motor și patru moduri de livrare a puterii, fiecare personalizabil. Quickshifter-ul care era opțional la modelele precedente acum este standard și, cu toate aceste upgrade-uri a apărut și opțiunea setării unei viteze maxime, pe care să nu o depășească motocicleta. O considerăm chiar utilă!

Șaua permite atât ture lungi cât și o oprire la un circuit pentru track day, grație formei și materialului, iar zona rezervorului care intră între în contact cu genunchii pilotului este mai moale. Nu în ultimul rând, la capitolul frânare există acum un nou cilindru principal radial de la Brembo.

Vom afla prețul noului MT-10 în Ianuarie 2022, iar în februarie 2022, motocicleta va ajunge la dealerii Yamaha. De remarcat și noua culoare „Cyan Storm”, alături de tradiționalul pentru Yamaha „Icon Blue” și „Tech Black”.  Noi nu am uitat de MT-10 SP cu a sa suspensie  Öhlins semi-activă și credem că nici Yamaha nu a făcut-o, urmând să vedem în curând și această versiune.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account