Prezentare Suzuki DR-Z4S și DR-Z4SM: jucării serioase!

Suzuki a prezentat la EICMA noile DR-Z4S și DR-Z4SM, „succesori spirituali” ai popularelor modele DR-Z400S și DR-Z400SM din anii nouăzeci.

Cele două mototociclete de 400 cmc folosesc un nou cadru din oțel tip grindă dublă, cu un subcadru din aluminiu, fixat cu șuruburi, care găzduiește un nou motor cu un singur cilindru de 398 cmc. Bascula este din aluminiu. Există acum un pachet electronic care include moduri de putere, ABS comutabil și un sistem de control al tracțiunii cu moduri off-road.

Motociclete sunt concepute pentru a fi distractive în orice mediu, Suzuki promite lumea va deveni locul tău de joacă. Ne-am dat, în urmă cu niște ani buni atât cu DR-Z400S cât și cu DR-Z400SM și nu putem să contrazicem afirmația Suzuki.

Noul motor DOHC în patru timpi, cu un singur cilindru, răcit cu lichid, de 398 cmc respectă normele Euro 5+, dar, mai important, Suzuki spune că va își va menține reputația de robustețe și fiabilitate pentru care era renumit motorul din generația anterioară DR-Z400. Oferă o livrare liniară a puterii, cu un cuplu mai puternic la turații mai mici și putere crescută la limita de turație, și va fi chiar și mai economic.

În comparație cu motorul anterior DR-Z400, există o sumedenie de modificări, de la supape de admisie din titan și supape de evacuare scobite și umplute cu sodiu, până la noi arbori cu came și piston. Nouă chiulasa este tip „twin spark”, există noi cartere și un nou ambreiaj cu alunecare cu sistemul Suzuki Clutch Assist.

Alimentarea se face printr-un sistem ride-by-wire, cu corpuri electronice de accelerație de 42 mm și un injector de combustibil cu 10 găuri. Există o nouă cutie de aer și o nouă evacuare. Rezultă mai multă putere pe toată gama de turații, o tracțiune puternică, dar și mai fină, un răspuns direct și liniar al accelerației și o economie de combustibil îmbunătățită.

Puterea maximă este de 38 CP la 8.000 rpm, cu un cuplu maxim de 37 Nm la 6.500 rpm. Consumul de combustibil pentru ambele modele poate cobori până la 3.5 litri la 100 km.

Ambele modele folosesc ca electronică Suzuki Intelligent Ride System.

Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) are trei moduri de putere. Fiecare mod folosește aceeași putere maximă, cu A cel mai direct, oferind întreaga cantitate de cuplu, modurile B și C sunt mai moi și mai progresive.

Există două moduri standard de control al tracțiunii pe ambele motociclete, fiecare fiind echipată cu propriul mod specific G (gravel pietriș). Modul G are scopul de a menține performanța maximă în off-road, permițând o anumită patinare a roților. Nivelul de intervenție al modului G este mai lent comparativ cu celelalte două moduri standard. Există astfel un echilibru între prevenirea patinarii excesive a roților pe suprafețe alunecoase și minimizarea pierderii de putere pe suprafețele cu tracțiune, făcând motocicleta mai ușor de controlat.

DR-4S permite riderilor să se bucure de mersul în off-road cu încredere, motocicleta primind o versiune actualizată a sistemului folosit pe V-Strom 1050DE și V-Strom 800DE. Dacă pe aceste modele sistemul lua în calcul doar suprafețele plane, pe DR-4S funcționează și pe suprafețe ondulate și înclinate. Pe DR-Z4SM controlul tracțiunii este adaptat mai mult pentru suprafețele plane și alunecoase având o marjă mai mare de pe V-Strom DE. Roata spate se poate învârti mai mult în aceste condiții, permițând pilotului să savureze caracterul de supermoto.

Pe DR-Z4S, ABS-ul se poate dezactiva pe ambele roți, iar pe DR-Z4SM, pe roata spate. Ambele motociclete primesc Suzuki Easy Start System, iar informațiile sunt afișate pe un ecran LCD compact.

Suspensiile provin de la KYB. La DR-Z4S există 280 mm de cursă a furcii față și 296 mm de cursă a roții din spate, în timp ce DR-Z4SM are 260 mm de cursă a suspensiei față și 277 mm de cursă a roții din spate. Ambele au reglaje pentru compresie și revenire, existând reglaj de preîncărcare pentru amortizor.

Ambele motociclete au roți cu spițe. DR-Z4S este echipat cu jante de 21” față și 18” în spate, iar DR-Z4SM are jante de 17”. Anvelopele dual IRC GP-410 nu spun mare lucru ca nume, dar Dunlop SPORTMAX Q5A sună mai familiar pentru SM.  Garda la sol este de 300 mm pe DR-Z4S și 260 mm pe DR-Z4SM. Înălțimea șeilor este de 920 mm și 890 mm, motocicletele cântărind 151 kg și, respectiv, 154 kg.

Motocicletele se inspiră ca și aspect din gama Suzuki RM-Z, iar luminile – far, stop, semnale – sunt LED. Prețul va fi anunțat în 2025, iar disponibilitatea este menționată pentru vara anului viitor.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account