Baak Motocycletttes este un atelier francez unde, de prin 2012, lucrează o echipă de 20 de meșteri, specializați în piele, metal, customizări moto dar și auto, ture moto prin Alpi, și, implicit comerț, întrucât toate acestea se cer vândute. Și trebuie să te pricepi la marketing dacă vrei ca o asemenea afacere să prospere.
Un astfel de business rămâne la nivel de dream job pentru cei mai mulți muritori, dar uite că, prin țările occidentale acesta este viabil. Catalogul Baak este stufos, francezii știind să producă de toate, de la echipamente moto exclusiviste la elemente de suspensii. Când vine vorba despre proiecte custom, lista motocicletelor cu care lucrează este destul de scurtă: modele Triumph vechi, Moto Guzzi, BMW R NineT, Royal Enfield și din nou, Triumph, dar modele actuale. Plus, pentru „mașiniști”, Austin Mini și Land Rover Defender.
Curios este că până și noi am aflat de Baak Motocyclettes grație unui model care initial ar fi vrut să mă inspire să scriu un material care bate mai degrabă spre „așa nu”, chit că sunt un tip cu vederi largi. Și obsesia pe care o am de mic copil pentru motociclete nu prea îi permite creierului meu să lucreze cu conceptul de „motocicletă urâtă”.
Apoi, am mai studiat creațiile Baak și am ajuns să mă obișnuiesc cu acest kit „1200 Aventures” pentru motocicletele Triumph Scrambler 1200. Pentru că asta este motocicleta din imagini. Dincolo de aspectul estetic, care este subiectiv, un lucru nu poate fi contestat: motocicleta asta este foarte, foarte, rezistentă.
Putem spune că Occidentul încă mai are resurse, dacă există oameni care își cumpără un Triumph Scrambler 1200 și apoi plătesc 8.900 de euro pentru a-l transforma în această apariție, care precis strălucește teribil în lumina soarelui. Pentru că, ai observat, mai totul este din aluminiu.
Carenajul se poate monta pe cadrul Triumph fără a fi nevoie de adaptări, cuferele din aluminiu au fiecare un volum de 18 litri, parbrizul stil adventure este din policarbonat, farurile sunt tip LED, iar rezervorul care și-ar putea găsi la fel de bine locul și pe un… cap tractor, are o capacitate deloc neglijabilă: 25 de litri. Și vine și el instalat direct pe structura originală a motocicletei. Desigur, dacă îți dorești ceva special, se poate aranja și din câte am înțeles din site-ul Baak, trebuie să ai grijă de ce îți dorești, pentru că se va împlini. Era să uităm de șaua de piele întoarsă, care pare să vină dintr-o altă lume, o altă epocă.

Nu am rezistat să nu includ în material și acest Triumph Bonneville T120 cu ataș „streamline”, construit de oamenii de la Baak. Mai ales că acesta este scos la vânzare, pentru 48.000 de euro. De menționat că motocicleta are doar 1000 de kilometri la bord.
Întrucât menționam un iscusit marketing al francezilor, site-ul Baak ne povestește despre experiența unui anume Frank, care și-a comandat acest kit și a ajuns să meargă și la aprozar cu motocicleta sa, de care nu se mai poate despărți.
Atenție ce-ți dorești, așadar!