Ce durată de viață au componentele motocicletelor de MotoGP?

Ce durată de viață au componentele motocicletelor de MotoGP?

Peste 200 dintre piesele fiecărei motociclete de MotoGP sunt înlocuite programat. Dacă un lanț ține doar 500 km, un cadru poate ajunge la 4.500.

Întreținerea unei motociclete de MotoGP, cum vă puteți imagina, diferă foarte mult de cea a unei motociclete de stradă. Asta și pentru că, în vremurile moderne, există din ce în ce mai multe motociclete (inclusiv sportive performante) care nu au nevoie decât de un schimb ocazional de ulei, un plin de benzină și de câteva verificări, la kilometraje care, acum câteva decenii, ar fi implicat schimbări de set motor și alte asemenea.

Deja doar procedura de pornire a unei MotoGP este foarte complexă, cu încălziri diferențiate și succesive pentru ulei și apă, completări, verificări și reglaje. Așa că putem se ne imaginăm ce implică întreținerea. Chiar dacă regulamentul impune acum o limită pentru propulsoarele utilizate de-a lungul unui sezon, rămân circa 200 de componente (din cele aproximativ 2.000 care alcătuiesc o motocicletă de clasă mare) care se înlocuiesc programat la anumite intervale, inclusiv lichidele și consumabilele.

Mai întâi, câteva puncte de referință: un weekend de cursă presupune un rulaj de aproximativ 500 km (teoretic împărțiți între două motociclete, dar majoritatea piloților tind să folosească mai mult una dintre cele două).

La fiecare 350 km se schimbă uleiul și apa, la fiecare 500 km lanțul, în timp ce foaia și pinionul pot dura dublu, dar acestea sunt oricum schimbate de mai multe ori, căci prin schimbarea lor se modifică raportul final al transmisiei. Tot cam 1.000 km țin discurile de ambreiaj, dar acestea, din precauție sunt schimbate după fiecare start exersat.

Tot la fiecare 1.000 km se schimbă discurile și plăcuțele de frână (care sunt mereu împerecheate), o cheltuială foarte importantă în bugetul unei echipe, alături de jante, care se schimbă la 1.200 km. Un motor, conform regulamentului, trebuie să reziste cel puțin 2.000 km, asta dacă nu apar probleme tehnice sau căzături majore. Semighidoanele și subcadrul/coada, dacă nu sunt avariate în căzături, se schimbă la fiecare 4.000 km.

4.500 km, sau aproximativ jumătate de sezon, durează cadrele și basculele, chiar dacă de multe ori acestea nu apucă să-și termine stagiul, căci echipele de uzină le dezvoltă și le schimbă destul de frecvent.

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account