Încă trei victorii din trei posibile pentru Alvaro Bautista și Ducati în Thailanda

Încă trei victorii din trei posibile pentru Alvaro Bautista și Ducati în Thailanda

Alvaro Bautista a spulberat concurența din nou și pe circuitul de la Buriram, din Thailanda, în Campionatul Mondial de Superbike. Jonathan Rea este îngrijorat, și pe bună dreptate. Dar, în continuare, s-ar putea ca dracul să nu fie chiar atât de negru (sau de roșu, în cazul de față).

Podium tras la indigo în toate cele trei curse de World Superbike din Thailanda: Bautista, Rea, Lowes.

Cu ocazia etapei de World SBK din Thailanda s-au întâmplat mai multe premiere absolute. A fost prima dată când un pilot care debutează în campionat câștigă două etape consecutive. Alvaro Bautista are acum șase victorii din șase posibile în World SBK (trei în Australia și trei în Thailanda), deși este proaspăt venit în campionat și călărește o motocicletă complet nouă, Ducati Panigale V4R. Dacă, până acum, cvadruplul campion mondial Jonathan Rea era cel care domina, acum nord-irlandezul de la Kawasaki pare neputincios în fața asaltului hispano-italian.

E drept că pista din sud-estul Asiei are patru linii drepte, dintre care trei lungi, avantajând astfel bolidul din Borgo Panigale. Asta pentru că noul Ducati Panigale V4R are turația limitată la 16.350 rpm, în timp ce rivalii sunt cu toții plafonați la praguri sub 15.000 rpm. Diferența majoră este cauzată de faptul că modelul Panigale V4R de serie are limitatorul setat la 16.000 rpm, mult peste oricare dintre concurenți, în versiunile standard. Vestea bună pentru rivali este că, după trei etape, limitele se pot recalcula în funcție de rezultate și echipa de uzină din Borgo Panigale are deja rezultatele pentru a determina o scădere a limitei de turație.

O altă premieră absolută a fost faptul că primii șapte piloți au terminat în aceeași ordine toate cele trei curse ale weekendului (ordinea fiind Bautista, Rea, Lowes, van der Mark, Haslam, Melandri, Cortese). Dacă ar fi să ne luăm după clasament, am putea deduce că am avut trei curse extrem de plictisitoare și de previzibile. Dar nu a fost chiar așa. Deși Bautista s-a distanțat în fiecare dintre cele trei manșe, iar Rea nu prea a avut nici el rivali serioși pentru locul doi, în pluton s-au dat lupte aprige și spectaculoase. Ba mai mult, în prima cursă, Rea a făcut o încercare disperată de a trece „pe sub” Bautista în virajul trei, profitând de trasa mai strânsă și de viteza în apex mai mare a motocicletei sale; cei doi s-au atins și spaniolul era cât pe-aci să ajungă pe jos, dar a reușit cumva să rămână pe roți, l-a prins pe Rea din urmă, l-a depășit și apoi a dispărut în zare, câștigând cu un avantaj de peste opt secunde.

Mulți dintre fanii campionatului destinat motocicletelor derivate din producția de serie își doreau să apară cineva care să-i pună probleme lui Rea și să relanseze spectacolul la vârf în campionat. În acest caz, este valabilă zicala „ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să se întâmple”. Dar există și o veste bună aici. Dacă, la Phillip Island, Bautista zbura pur și simplu, foarte încrezător în trenul de rulare față al motocicletei sale și ajutat de plusul de accelerație și de viteză pe liniile drepte, la Buriram doar liniile drepte păreau să avantajeze cu adevărat motocicleta italiană. Spaniolul frâna mai devreme decât Rea și schimba direcția cu mai multă greutate, fiind obligat să ia trase mai largi în apex pentru a favoriza ieșirea din viraj. Semn că nu este totul roz în tabăra bologneză. În plus, ceilalți piloți Ducati sunt în continuare în dificultate. Rinaldi (de două ori) și Davies (o dată) au reușit să urce până pe locul opt în cele trei manșe din Thailanda, la distanță foarte mare de lideri.

În rest, motocicleta Yamaha R1 pare din ce în ce mai bine pusă la punct, Lowes reușind aproape să țină pasul cu Rea. Problema riderilor Yamaha este că aceasta pare să necesite un stil de pilotaj cu viteză mare pe viraj, ceea ce este în regulă atunci când rulezi singur, dar te poate afecta destul de mult în cursă, când nu-ți poți face trasele pe care le vrei.

 

Spectacol în cursa clasei Supersport: Corentin Perolari zboară peste motocicleta lui Ayrton Badovini, în primul viraj după start.

Și continuă să zboare, mai ceva ca la motocros.

BMW evoluează în continuare. În mod atipic, bavarezii au decis să nu mizeze pe un motor „bombă”, cum au mai făcut în trecut, ci să aleagă o ciclistică echilibrată și să câștige prin manevrabilitate și ținută de drum. În Thailanda, motocicletele BMW au avut de suferit din cauza liniilor drepte lungi, dar chiar și așa, prestația a fost promițătoare pentru o motocicletă aflată la abia a doua etapă (locuri 9 și 10 pentru Sykes, apoi un abandon pe motive tehnice în ultima manșă).

O problemă mare pentru World Superbike va rămâne, însă, numărul foarte scăzut de piloți în grilă și audiențele în scădere. În ultima manșă din Thailanda au ajuns la finiș doar 13 piloți, un număr comparabil cu al unei curse de amatori din România. Desigur, în materie de audiență, nu ajută faptul că nu prea există lupte la vârf de ceva ani încoace. În ultimii patru ani, Jonathan Rea a cam spulberat competiția și acum, în acest debut de sezon, se pare că Alvaro Bautista execută magistral răzbunarea Ducati, ucigând, la rândul său, spectacolul într-un mod chiar mai barbar decât o făcea britanicul de la Kawasaki în cele mai bune momente ale sale.

Nu ne rămâne decât să sperăm că, odată ce se va reveni pe circuitele europene, diferențele se vor nivela. În teste, Rea a dominat la Jerez și la Portimao, iar motocicleta Ducati pare să aibă oarecare probleme pe succesiunile de viraje strânse. Chiar și așa, viitorul seriei este sub semnul întrebării. Vânzările motocicletelor supersport de cilindree mare sunt la un nivel foarte scăzut față de epoca de aur a Superbike-urilor și privitorii tind să fie atrași mai mult de strălucirea Motomondialului, unde orgoliile, sumele și mizele sunt mult mai mari.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account