Yamaha a depus de curând o serie de patente care se axează pe designul bateriei și al compartimentului care o va adăposti.
Demersul Yamaha este unul important, întrucât Casa din Iwata are deja de un deceniu pregătit un prototip de sportivă electrică. Sau chiar două. Este vorba despre PES 1 și PES 2, concepte care își propun – primul, o abordare minimalistă și cât mai multă distracție, iar al doilea, performanță cât cuprinde, fiind un 2WD, grație unui motor suplimentar, integrat în roata față.
În ce privește motoarele electrice, Yamaha are o grămadă de experiență, în prezent compania furnizând propulsoare electrice, a căror putere variază de la câțiva zeci de cai, la peste 400. Mai mult, Yamaha are un parteneriat cu Lola Cars, pentru dezvoltarea și furnizarea de motoare electrice de înaltă performanță în Formula E.
În ce privește bateriile, Yamaha este membră în Consorțiul Bateriilor Interschimbabile, SBMC (Swappable Batteries Motorcycle Consortium). Așa că, tot ce le mai lipsește japonezilor este șasiu, care poate fi văzut în patentul din imagine.
Motocicleta arată cât se poate de conventional cu un cadru grilă, basculă și un motor plasat sus și cât mai în spate, pentru că altul este focusul Yamaha. Este vorba despre compartimentul bateriei, care devine un adevărat „raft”,cu patru etaje, fiecare cu câte două compartimente.
Totodată, se observă aripioarele de răcire ale structurii, care nu doar că rigidizează structura dar indică și că s-a preferat simplitatea, eliminându-se pompe de lichid, radiatoare, conducte, etc. Plus că motocicleta este și usurată ca masă. A propos de simplitate, designul are un număr minim de suduri. Deasupra carcasei bateriei/bateriilor, depinde cum privim, se află sistemul de management al acesteia și invertorul. Încărcătorul se va afla sub șa.
Vom vedea oare o motocicletă de serie? Conceptele PES 1 și PES2 ar fi trebuit să intre în producția de serie prin 2016, după care Yamaha a dat un edit în documentele strategice, menționând doar „viitorul apropiat”. Deși discuția la nivelul marilor producători este că nu există un interes real din partea publicului pentru motociclete electrice de mare calibru, paza bună, trece primejdia rea.