Test BMW F 800 GS Adventure: Creatorul de aventura

Noul BMW F 800 GS Adventure era asteptat demult: mai toti cei carora le place sa hoinareasca prin lume fara sa se limiteze la drumuri asfaltate voiau un F 800 GS cu autonomie mai mare si mai potrivit pentru drum lung.

[wzslider]

foto: Ianachim

Ziua pe care am petrecut-o alaturi de F 800 GS Adventure ilustreaza poate cel mai bine spiritul acestui numar tematic de revista, care se invarteste in jurul ideii de aventura, in toate formele sale. Si, in acelasi timp, evidentiaza si motivul pentru care noul model bavarez este, probabil, cea mai „adventure” dintre toate motocicletele… adventure.

Aventura nu e neaparat ceva ce se planifica  cu saptamani in avans. O aventura in adevaratul sens al cuvantului implica improvizatie si o lipsa a limitelor autoimpuse. Adica nu trebuie sa te limitezi la asfalt sau la drumuri bune, sau la un traseu prestabilit. Daca motocicleta nu avea numere rosii, probabil ajungeam pe undeva prin Bulgaria in acea frumoasa zi de sambata, cand nu aveam niciun plan clar. Pur si simplu, urma sa plec impreuna cu Ianachim, neobosit globetrotter pe al sau R 1200 GS Adventure, pe drumul vechi spre mare. Apoi mai vedem. Am pornit dis de dimineata spre Calarasi, pe la Lehliu, ocolind plictisitoarea autostrada. Si bine am facut. Temperatura la 8 dimineata este perfecta, traficul lejer si peisajele placute, desi de-abia am parcurs 30 km de la iesirea din Bucuresti. E o zi de plimbare, dar noua ne place promenada in ritm alert, asa ca viteza de croaziera este pe la 130-140 km/h. Ianachim merge in fata, asculta muzica in casti si, din cand in cand, se misca in ritmul muzicii. Apoi merge o buna bucata de drum picior peste picior. E clar, azi ne distram. F 800 GS Adventure s-a comportat ireprosabil pana acum. Parbrizul mare protejeaza suficient pentru viteze de croaziera destul de ridicate si, cel mai important, saua lata, moale si bine profilata este aproape perfecta. Ce diferenta fata de saua lui 800 GS „normal”, ingusta si tare ca o scandura, care imi facea posteriorul sa amorteasca dupa cel mult 100 km. Enduro-tourerul bavarez are pneuri Metzeler Karoo 2, deci cramponate, dar pana acum acest lucru nu ma incurca foarte tare. Vom vedea cum se va descurca pe viraje. Deocamdata trebuie doar sa tin minte sa nu trec de 160 km/h, cum imi aminteste si abtibildul de pe ghidon.

DSC05430

La 9 dimineata deja suntem pe bac, la Ostrov. Am ajuns exact cand era pe cale sa plece. Trecem Dunarea si ii dam bice din nou pe drumul care unduieste de-a lungul granitei cu Bulgaria. Drumul nu are gropi, dar este foarte denivelat si, in acest moment, nu pot sa-mi imaginez doua motociclete mai rapide pe acest traseu decat „aventurierele” noastre. Devoram in continuare asfaltul cu 130-140 km/h, de parca am fi pe autostrada. Ultima data cand am trecut pe aici, acum cativa ani, eram pe un Suzuki GSX-R 600 si 90 km/h era deja prea mult – saream din sa la fiecare 50 de metri. 800 Adventure trece suveran peste orice provocare ii arunca drumul si eu pot sa admir peisajul superb. Nu mergem spre Adamclisi, ci tinem drumul cel mai apropiat de granita cu Bulgaria. Trecem prin sate uitate de lume, pe langa campuri si coline batute de soare si ne simtim excelent. Iesim putin si in afara asfaltului, unde 800 Adventure merge superb, mai bine parca decat varianta „normala”. Pneurile Metzeler Karoo imi dau siguranta necesara sa fortez putin ritmul pe alocuri, dar sunt inca departe de orice fel de limita. In modul Enduro, sistemul de control al tractiunii si ABS-ul se regleaza adecvat si isi fac treaba foarte bine. Dupa ce ma reobisnuiesc putin cu senzatiile de off-road, aleg sa opresc ASC-ul. Oricum rezervele de aderenta, mai ales cu pneurile cramponate, sunt foarte mari. Ca sa derapezi serios, trebuie sa vrei. Motocicleta este foarte echilibrata in orice situatie si pozitia ridicat in scarite vine natural. Saua mai lata si profilata incurca putin in miscari la pilotajul in off-road, dar nu este o problema serioasa. Motorul care livreaza puterea „soft” si liniar, combinat cu franele dozabile si ambreiajul moale permite trecerea lejera prin locuri in care ai crede ca o motocicleta de gabaritul acesta va fi pusa la grea incercare.

DSC05629

Ne continuam drumul pe asfalt pana in Vama Veche, o statiune mai aglomerata decat Mamaia in acest weekend de august. Dupa un pranz scurt plecam spre Constanta de-a lungul litoralului ultraaglomerat. Noroc ca suntem cu motocicletele. Motorul lui F 800 se incalzeste puternic, dar, in rest, pozitia in sa relaxata si echilibrul excelent fac din strecurarea printre miile de masini o joaca de copii. De la inaltimea postului de pilotaj am un camp vizual cuprinzator pot gasi mereu ruta cea mai buna prin traficul haotic. Iesim din Constanta, trecem prin Navodari si ajungem la Corbu. Inainte de Corbu alimentam. Am mers mai mult de 400 km de cand am facut plinul, dar nu se aprinsese martorul de rezerva. Este si normal, cu rezervorul de 24 de litri si un consum mediu de 5 l/100 km. Iar ajungem pe drumuri neasfaltate, de data aceasta de viteza destul de mare si ma distrez pe cinste cu enduro-tourerul bavarez. Speram sa pot face poze pe plaja pustie de la Corbu, dar sunt uimit sa descopar ca plaja este plina-ochi de oameni de toate varstele. Daca am fi cu masina, nici nu am avea unde parca. Nu e de stat nici aici. Dam cu banul si continuam drumul spre nord, prin judetul Tulcea. Inainte sa ajungem la Babadag facem stanga spre Macin. Peisajul este superb, drumul destul de gol. Trecem prin sate de tatari si de lipoveni, pe drumuri strajuite de copaci, care isi unesc coroanele deasupra drumului, creand un superb tunel natural.

DSC05864

Ajungem si pe un drum virajat, cu asfalt perfect si pe care circula cate o masina la fiecare jumatate de ora. E momentul sa ne distram putin. Aici isi arata limitarile pneurile cramponate: incercand sa tin ritmul impus de tovarasul meu de drum (care nu sta degeaba pe viraje) trec usor de marginea pneului fata si roata tinde sa se „innoade”. Ridic motocicleta de pe viraj, ies usor larg si slabesc ritmul. Cu pneuri de strada sunt convins sa m-as fi distrat si mai bine.

Nu am mai fost niciodata in zona aceasta muntoasa a Dobrogei. Azi dimineata habar nu aveam ca o sa ajung aici. Asta inseamna aventura. Trecem prin Macin, ajungem la Braila, luam iar bacul peste Dunare (mai scump si cu barcagii mai ostili decat la Ostrov). F 800 mi-a facut fiecare capriciu pe asfalt si in afara lui, a consumat foarte putin si eu nu sunt obosit deloc.

De la Braila plecam direct spre casa, prin Slobozia si pe Autostrada Soarelui. Ajung seara la 10 acasa, mult mai putin obosit decat m-as fi asteptat, dupa circa 850 km pe tot felul de drumuri si in off-road. F 800 GS Adventure mi-a placut mai mult decat confratele cu rezervor mai mic. E genul de motocicleta care nu exceleaza neaparat la ceva anume, dar bifeaza toate casutele la capitolul „aventura”. Daca ar trebui maine sa traversez Siberia, asta e motocicleta pe care as lua-o, fara urma de indoiala.

DSC05915

Concluzionand, principalele avantaje ale lui F 800 GS Adventure sunt polivalenta, confortul si placerea pilotajului (plus consumul foarte redus). Ca puncte negative, as mentiona o relativa lipsa de caracter a motorului bicilindric si pretul cam piperat. Optiunile ESA si ASC nu sunt un „must”, caci reglajul electronic actioneaza doar asupra revenirii suspensiei spate, iar modificarile nu fac o diferenta enorma, iar felul liniar in care pune puterea la sol motorul face derapajele destul de greu de obtinut chiar si atunci cand incerci dinadins.

 

Date tehnice

  • Motor             racit cu aer/ulei, 2 cilindri orizontali opusi, 798 cmc
  • Putere            85 CP la 7.500 rpm
  • Cuplu             83 Nm la 5.750 rpm
  • Transmisie     finala prin lant, cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc in baie de ulei
  • Suspensii       fata furca inversata, cursa 230 mm, spate monoamortizor, reglare electronica ESA (optional)
  • Frane              fata 2 discuri de 300 mm, etrier cu 2 pistonase, spate 1 disc de 265 mm, etrier cu 1 pistonas, ABS
  • Masa proprie  229 kg cu plinurile facute
  • Pret                  12.050 euro (www.bmw-motorrad.ro)

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account