Test Harley-Davidson Fat Boy 2018: Terminatorul

Test Harley-Davidson Fat Boy 2018: Terminatorul

Toți cei născuți înainte de jumătatea anilor ’80 își vor aminti cu siguranță de filmul Terminator 2, în care Arnold Schwartzenegger întruchipa un robot asasin și trăgea cu o pușcă cu țeava tăiată din șaua unui Harley-Davidson Fat Boy, cu care reușea și câteva manevre demne de o cursă de motocros.

foto: Dragoș Savu

Poate că urmărirea palpitantă din Terminator 2 nu era foarte realistă, dar cert este că acel Harley-Davidson Fat Boy (o noutate pe atunci, în 1991) îl făcea pe Arnie să arate foarte cool, cu geaca de piele și pușca într-o mână.

Derulăm rapid înainte și, în anul de glorie 2018, mă aflu la ghidonul unui Fat Boy nou-nouț, din noua gamă Softail a producătorului american și, deși sunt pe la Snagov, nu la Los Angeles, nu am pușcă, nici geacă de piele și nici musculatura impresionantă a lui Schwartzenegger, mă simt cât se poate de cool. Pentru că soarele tocmai apare de printre nori, iarna pare să fi trecut și motocicleta uriașă de sub mine toarce lin și plăcut. Nu mă grăbesc niciunde, așa că rulez cu 110 km/h în treapta a șasea, care are rol de overdrive, așa că turația motorului de-abia trece de 2.000 rpm. La viteza asta, nu-ți trebuie parbriz reglabil electric, nici alte briz-brizuri moderne. Pentru 20-30 de minute, joc în propriul film interior, mă simt dur și invincibil ca Terminatorul și mă bucur de prima ieșire cu motocicleta de anul acesta.

Povestea relației dintre mine și Fat Boy este una mai lungă. După ce am văzut filmul Terminator 2, am ajuns cumva în posesia unui poster cu acest model, așa că mi-am împodobit pereții camerei cu el. Nu știam pe atunci că aveam să petrec unele dintre cele mai plăcute momente pe două roți în șaua unui Fat Boy Special, în 2011, pe o ploaie torențială de vară. Și iată-mă acum, pe noul Fat Boy, care, precum celelalte modele din gama Softail, are alt cadru, mai ușor și mai rigid decât înainte, este echipat cu noul motor Milwaukee Eight, cu patru supape pe cilindru și răcit parțial cu lichid. Primul lucru pe care îl observi, însă, este noul look, cu farul integrat într-o placă metalică cromată din capătul furcii. Și farul în sine are o formă foarte modernă, chiar futuristă pentru standardele celor din Milwaukee, care sunt cunoscuți pentru designul tradiționalist.

Harley-Davidson Fat Boy 2018: grație și duritate în același timp, cu un aer atemporal.

Puriștii mărcii ar putea fi descurajați de direcția în care merg americanii în ultimii doi ani, dar eu, unul, n-aș putea fi mai încântat. H-D privește spre viitor, fără să-și piardă rădăcinile. Noul model pe care îl testez acum este cel mai bun exemplu: arată inedit și interesant, dar este clar pentru toată lumea că e un Fat Boy; trage mai tare, vibrează mai puțin, nu se mai încinge atât de tare și consumă mai puțin (datorită noului motor Milwaukee Eight), dar simți că mergi pe un Harley; sunetul, vibrațiile, senzația generală – toate acestea sunt încă departe de feedback-ul neutru și ușor aseptic pe care ți-l dau unele motociclete japoneze sau europene. Motocicleta pare încă tăiată dintr-o singură bucată de fier și, chiar dacă a evoluat la capitolul rafinament, tot are latura necizelată și dură la care te aștepți de la orice vehicul din Wisconsin.

Inconfundabil: motorul V2 la 45 de grade, cu distribuție cu tije împingătoare. 107 inci cubi = 1.745 cmc.

Partea care m-a surprins cel mai mult, însă, a fost felul în care motocicleta de 304 kg la gol schimbă direcția și cât de bine se ține pe trasă în orice situație. Noile Softail de la H-D continuă să mă impresioneze în acest context și Fat Boy nu face excepție. Asta deși are pneuri gigantice: 160 față și 240 spate, dimensiuni care, pe multe motociclete, se traduc prin „a se folosi numai pe drum drept”. Nu este cazul lui Fat Boy, care se înclină rapid și sigur, fără să necesite forță serioasă. La manevrele de viteză mică în spații strânse, trebuie, totuși, să-ți miști corpul mai zdravăn în șa dacă vrei să întorci rapid și sigur, altfel vei vâsli cu picioarele pe jos într-un mod nu tocmai estetic pentru cineva care merge pe motocicleta Terminatorului.

Comportament ferm, precis și neutru în viraje, în ciuda ampatamentului kilometric, pneurilor foarte late și greutății de portavion. Mi-ar fi plăcut o libertate de înclinare mai mare: plăcuțele pentru picioare freacă destul de des asfaltul, mai ales în viraje strânse.

Trebuie spus, însă, că Terminatorul ar fi preferat cu siguranță noul model de Fat Boy pentru marea urmărire: cuplul de 145 Nm la 3.000 rpm asigură o accelerație serioasă, mai ales în treptele a treia și a patra, etajate ceva mai lung. Frânele (cu ABS la serie) sunt și ele decente, deși nu m-ar fi deranjat un disc în plus pe față, cum avea modelul Fat Bob pe care l-am testat toamna trecută. Iar precizia și confortul ciclisticii sunt în cu totul altă ligă chiar față de modelele mai recente ale producătorului din Milwaukee.

Cu toate acestea, la 22.313 euro, nimeni nu va cumpăra un Fat Boy pentru performanțe. Și nici pentru confort, care este la un nivel mai mult decât acceptabil, dar nu tocmai demn de un tourer modern. Un Harley Fat Boy se cumpără pentru atitudine, pentru felul în care te face să te simți și pentru că nu te vei mai sătura să te uiți în urmă după ce-l parchezi. Și dacă atitudinea asta vine la pachet cu un motor modern și plin de cuplu, finisări excelente și o ciclistică precisă și plăcută, cu atât mai bine.

 

DATE TEHNICE

Motor   2 cilindri în V la 45 de grade, răcit cu aer/lichid, 1.745 cmc

Putere  nc

Cuplu    145 Nm la 3.000 rpm

Transmisie          primară prin lanț, finală prin curea dințată, cutie de viteze cu 6 trepte

Suspensii             față furcă telescopică, spate monoamortizor (pretensionare reglabilă manual)

Frâne    față 1 disc, etrier cu 4 pistonașe, spate 1 disc, etrier cu 2 pistonașe, ABS

Masă proprie     304 kg la gol

Rezervor              18,9 litri

Preț       22.313 euro (www.harley-davidson-bucuresti.ro)

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account