Echipamente testate: casca BMW GS Carbon

Echipamente testate: casca BMW GS Carbon

Port casca GS Carbon de la BMW Motorrad cam de un an și pot spune că este una dintre cele mai bune căști adventure pe care le-am folosit vreodată.

În general, nu sunt un fan al căștilor adventure. Pentru că nu prea am crezut până acum în acest compromis între touring și enduro. Toate căștile cu cozoroc pe care le-am purtat până acum mă deranjau la viteze mari. La fel, orice cască bine izolată și silențioasă va fi inevitabil cam incomodă în off-road, pe timp de vară, la viteze mici.

Apoi am intrat în posesia unui GS Carbon din catalogul BMW Motorrad. Și, dintr-o dată, acest compromis nu mi s-a mai părut atât de improbabil de atins. Asta pentru că, încă de când am pus prima dată casca pe cap, am simțit-o ca pe o cască de touring de calitate, doar că cu o deschidere a câmpului vizual mult mai mare. Materialele de la interior sunt plăcute la atingere și strâng exact unde trebuie pentru confort. Viziera este tratată anti-zgârieturi și are pinlock în echiparea de serie. În plus, deschiderea vizierei este foarte mare și îți asigură în câmp vizual foarte larg.

Partea interesantă vine la drum lung, acolo unde casca izolează excelent și pentru frig și pentru zgomot, mai ales având în vedere forma de enduro. Există o apărătoare foarte mare sub bărbie, care, odată montată, vine la fix pentru a bloca curenții de aer care vin de dedesubt, o problemă la căștile cu „cioc” de enduro.

Cozorocul are o formă aerodinamică și nu mă deranjează aproape deloc la viteze de până la 140 km/h. Peste această viteză, începe să-și facă prezența simțită mai mult. Șuieră la viteze de peste 110-120 km/h, dar nu cât să te deranjeze teribil. E foarte ușor de demontat, lucru de care am profitat când am avut de străbătut distanțe mai mari la viteze susținute. În aceste momente, casca devine una de touring foarte bună, căci este foarte silențioasă.

Pentru mers la viteze mici și în enduro, ventilația este foarte bună, căci capacul gurii de ventilație din față se poate scoate cu totul, creând o priză de aer enormă. Casca este și foarte ușoară pentru dimensiunile ei și pentru câte oferă, la puțin peste 1.500 g.

Evident, avem și ceva comentarii negative. În primul rând, mă enervează foarte tare acea protecție la vânt de sub bărbie, care iese foarte ușor din locașul ei și intră destul de greu. Dacă o împingi acolo cu casca pusă pe cap, parcă nu ești niciodată 100% sigur că a intrat cum trebuie. Apoi, de fiecare dată când îți scoți casca, iese de la loc și, dacă nu ești atent, riști să o pierzi.

Cozorocul cu formă aerodinamică pare realizat dintr-un plastic cam ieftin, care nu se potrivește cu calitatea generală a căștii. Și nici cu pretențiile legate de preț, căci o altă „problemă” a lui GS Carbon este că nu costă deloc puțin: undeva pe la 2.700 de lei. O parte bună este că însemnele BMW nu sunt foarte evidente (la majoritatea schemelor coloristice, nu și la a mea, care este ediție specială „GS Trophy”), astfel încât casca poate fi purtată și de către cei care nu vor neapărat să reprezinte marca bavareză indiferent de motocicleta pe care o conduc.

Una peste alta, casca BMW GS Carbon poate fi descrisă cel mai bine prin dictonul: „Đai un ban, dar stai în față.” Costă ceva bani, dar oferă confort demn de o cască bună de touring, calitate și elemente practice și interesante. Rămâne de văzut cum va rezista după încă un sezon de purtare intensă, căci am în plan mai multe ture de off-road anul acesta.

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account