Finalul sponsorizării Repsol pentru Honda din 2021?

Există niște zvonuri destul de credibile conform cărora se pregătește un divorț în cea mai titrată echipă din padocul Motomondialului, între sponsorul principal Repsol și HRC. Unul dintre candidații la postul de sponsor este Shell.

Relația dintre Repsol și Honda este una veche și fructuoasă. Gigantul petrolier spaniol Repsol este sponsorul principal al echipei de uzină Honda de 26 de ani încoace, perioadă încununată de succes pe multe planuri. În acest răstimp s-au obținut nu mai puțin de 15 titluri mondiale la piloți, 180 de victorii de cursă și 445 de podiumuri. Relația este atât de îndelungată încât cele două nume sunt deja asociate în mințile multora dintre fani.

Dar în ultima săptămână a apărut zvonul că această colaborare ar putea înceta după 2020. Câțiva sus-puși de la Honda au vorbit despre acest plan cu unii jurnaliști locali la Motegi săptămâna trecută. Se pare că există o dorință la vârf în corporația Honda de a solidifica relațiile cu un concurent al celor de la Repsol, gigantul petrolier internațional Shell. Se pare că Shell ar urma să sponsorizeze deja din 2020 echipa ded Moto2 Idemitsu Honda Asia, condusă de Hiroshi Aoyama. Tot Shell are deja colaborarea cu Honda în cadrul Shell Advance Asian Talent Cup, competiția-pepinieră din Orient pentru Motomondial.

S-a vânturat și numele Red Bull pentru postul de sponsor principal al celei mai titrate formațiuni din padocul Motomondialului, dar austriecii sunt deja sponsori principali pentru echipa de uzină KTM și joacă un rol secundar în echipa Honda (unde sunt deja sponsori, dar la scară mai mică). Red Bull contribuie cu circa 10 milioane de euro pe an la bugetul KTM și cu mai puțin de o treime din această sumă la Honda.

Contribuția Repsol la bugetul echipei de uzină Honda este evaluată la o sumă între 12 și 15 milioane de dolari, o parte nu tocmai majoră din bugetul proiectului HRC în Motomondial, estimat la aproximativ 70 de milioane de euro. Din această sumă, salariul crescând al lui Marc Marquez constituie o parte din ce în ce mai mare. Acum este undeva la 15 milioane de euro pe an și se spune că pretențiile salariale ale catalanului vor trece de 20 de milioane anual dacă va câștiga titlul și anul viitor și va renegocia contractul cu HRC pentru 2021 și mai departe.

S-ar putea că această căutare a unui nou sponsor, pentru Honda, să fie și o consecință a nevoii de bani în plus la buget, pentru a putea să-l plătească pe cel mai de succes rider al vremurilor actuale și să dezvolte în același timp și o motocicletă de top în continuare.

Vă ținem la curent.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account