Robert Mureșan și Ionel Pascotă au terminat victorioși etapa de Campionat Est-European de Viteză, ale cărei curse s-au disputat ieri pe circuitul Motor Park România, la Adâncata.
foto: Luminița Gemeș
Duelurile care urmau în weekendul 22-23 august se anunțau a fi de proporții de-a dreptul epice, în cea mai importantă competiție disputată până acum pe noul circuit Motor Park România din Ialomița. Robert Mureșan, neînvins până acum în Național, avea să se înfrunte și cu rideri de calibrul lui Martin Choy și Angel Karanyotov, pe lângă eternul rival din Timișoara, Cătălin Cazacu.
Primele două zile ale etapei, cele rezervate antrenamentelor și calificărilor, au fost cu vreme nefavorabilă, dar riderii s-au adaptat la ploaia aproape constantă și au evoluat bine. Robert Mureșan, având și ceva experiență pe asfalt ud la Motor Park, a obținut pole-position cu un timp zdrobitor, cu peste două secunde mai rapid decât următorul clasat, bulgarul Martin Choy. Prima linie a grilei a fost completată de Angel Karanyotov și Cătălin Cazacu. La Supersport, Ionel Pascotă părea să domine din nou adversarii, obținând un pole-position lejer.
Ziua curselor a întâmpinat piloții cu vreme favorabilă, aproape ideală pentru curse. Robert Mureșan a început ziua nu tocmai fast, însă, căci a căzut în virajul cu numărul 13 la sfârșitul sesiunii de warm-up, după ce a frânat prea târziu. Arădeanul obținuse deja cel mai rapid timp al sesiunii. Mecanicii săi au lucrat rapid și au adus motocicleta în starea inițială la timp pentru începutul curselor, iar Robi nu a suferit „avarii” fizice.
Spectatorii s-au prezentat la pistă în număr foarte mare, susținând entuziast riderii români, lucru care i-a motivat și mai mult pe ai noștri să tragă la victorie. După căzătura din warm-up, Robert declara: „Sunt lovit doar in mandrie, motocicleta are avarii minore. Am fost pe un tur foarte rapid, am franat foarte tarziu si am realizat ca o sa cad. Aici si acum nu trebuie sa cedam, le cer pilotilor romani un singur lucru: «Dezlantuiti iadul pe circuit, pe aici nu se trece!»”
La clasele mici, românii nu au avut rivali străini la 85 cmc și Juniori I, victorioși fiind Răzvan Mateș, respectiv Denis Pop. La 125 SP, victoria i-a revenit bulgarului Milen Georgiev, urmat de compatrioata sa Julieta Lenkova și de macedoneanul Hristijan Buzalkovski. La Debutanți 600, tot bulgarii au făcut legea, prin Pavel Draganov, care a terminat cursa cu un avans de peste 16 secunde față de Adrian Petrovici, cu sârbul Predrag Isidorovic completând podiumul.
Dar, începând cu alergarea rezervată clasei Debutanți 1000, românii au revenit în mod spectaculos. La Debutanți 1000, Daniel Onoriu nu a avut rival, terminând cursa cu peste șapte secunde avans față de bulgarul Krasimir Mihaylov, cu Iuliu Mihai completând podiumul la doar două secunde în spatele bulgarului.
La Supersport, Ionel Pascotă a făcut obișnuitul său „galop de sănătate” și a controlat magistral cursa, terminând cu un avans de 25 de secunde față de bulgarul Svetlin Ivanov, urmat la încă 6 secunde de compatriotul său Boyko Bozhinov. Astfel, Pascotă și-a asigurat deja titlul de campion est-european în 2015. Dacă va continua în stilul acesta, riderul din Giroc va trebui să închirieze un depozit pentru toate cupele și trofeele obținute de-a lungul carierei.
La Superbike, spectacolul a fost de-a dreptul fenomenal. Robert Mureșan, plecat din pole-position, s-a duelat aprig cu Martin Choy pe toată durata cursei, făcând față cu greu ritmului impus de riderul bulgar, aflat pe o motocicletă foarte performantă, în timp ce Robi avea ceva probleme de ordin tehnic, cu sistemele de Launch Control și Traction Control care nu funcționau. Dar românul a luptat „la baionetă”, reușind o depășire magistrală cu câteva tururi înainte de finiș și terminând cu un avans de puțin peste o secundă față de Choy. În spatele lor, Cătălin Cazacu și Angel Karanyotov duceau propria lor bătălie pentru ultima treaptă a podiumului, Cazacu având în cele din urmă câștig de cauză.
Iată ce a declarat Robi după cursă: „Am avut o cursa foarte frumoasa, stiam ca Choy este un pilot foarte rapid si ca merge asa pana la final. Din turul de formare am vazut ca nu functioneaza launch controlul si de aia am avut si startul putin precipitat, iar in virajul 6 in primul tur al cursei am facut un highside foarte puternic, am reusit sa salvez motocicleta dar am aterizat pe rezervor dar am pierdut pozitia. Am realizat ca nici traction control nu functiona si a trebuit sa schimb strategia pentru ca diferentele dintre motoare devenise brusc prea mare. Ghidonul drept a pierdut un surub si s-a strambat mult catre interior dar refuzam sa renunt si am luptat sa pastrez titlul in Romania. Ne-am depasit de cateva ori dar am reusit sa trec in partea tehnica a circuitului unde pe viraje eram mult mai rapid. L-am observat cateva tururi pe Choy si am pregatit bine depasirea.
Publicul este incredibil, a fost o cursa care m-a intrebuintat maxim, Choy m-a felicitat, echipele, colegii de pe circuit si publicul au fost cu mine si ma bucur pentru tot ce s-a putut realiza la aceasta etapa. A fost incredibil, cu
toti traim un vis, in Romania, acasa, o competitie spectacol de cel mai inalt nivel.
Multumesc din suflet tuturor celor care au fost alaturi de noi, in mod special prietenilor care au facut posibila participarea mea in ultimul moment la aceasta etapa, multumesc echipei care a facut tot ce s-a putut sa imi refaca
motorul, asa cum am cerut.. iadul s-a dezlantuit pe circuit, nu s-a trecut de noi!”
În încheiere, transmitem felicitări piloților noștri, care ne-au făcut mândri de rezultatele lor pe teren propriu și organizatorilor, care au reușit un adevărat tur de forță prin punerea la cale a unui eveniment de asemenea importanță și anvergură pe pământ românesc. La mai mare!
Iată și rezultatele complete ale curselor la toate clasele: