Andrea Dovizioso a dominat autoritar primele două sesiuni de antrenamente libere ale sezonului, pe circuitul Losail din Qatar. Piloții Ducati au impresionat, mai ales în a doua sesiune.
Pentru această primă etapă a Motomondialului, orarul obișnuit din Qatar a fost modificat. Cursele se vor desfășura mai devreme, pentru ca, în caz de restarturi provocate de vreme schimbătoare, să existe o marjă de timp înainte de instalarea condensului pe pistă, în jurul orei 21:00.
Astfel, cursa clasei regină va fi singura care se va desfășura în nocturnă. Cursa clasei Moto3 va avea loc în plin soare, iar clasa Moto2 va lua startul pe lumină naturală și va încheia cursa imediat după apusul soarelui. Cursa clasei regină va începe la ora 19:00 (18:00 ora României).
Asta înseamnă că o parte a antrenamentelor libere pentru clasa mare, cea desfășurată pe timp de zi, va fi aproape inutilă pentru stabilirea unor setări, căci temperatura aerului și a asfaltului este complet diferită față de cea de seara.
Chiar și în aceste condiții, Andrea Dovizioso a fost cel mai rapid în prima zi, arătând încă o dată că circuitul din Peninsula Arabă este unul dintre preferatele sale (italianul are patru locuri doi la activ în Qatar). Dovi a fost rapid atât pe turul sec, cât și ca ritm de cursă, indiferent de temperatura pistei.
În prima sesiune de antrenamente libere, al doilea timp a fost obținut de Valentino Rossi, dar italianul a terminat a doua sesiune cu al nouălea timp. Ecarturile în ambele sesiuni au fost foarte mici. În FP2, nu mai puțin de 14 piloți au fost despărțiți de o secundă.
În a doua sesiune, timpii au scăzut substanțial, odată cu scăderea temperaturilor. Danilo Petrucci a obținut al doilea timp, la doar șase miimi de secundă de Dovi. Alex Rins a avut o evoluție excelentă, fiind al treilea în clasament la finalul sesiunii, urmat de Jorge Lorenzo, care părea nemulțumit de fiecare dată când revenea la boxe.
Andrea Iannone, cu al cincilea timp în FP2, a completat o zi excelentă pentru Suzuki. Campionul en-titre a fost al șaselea.
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Ant. |
1 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’54.361 | ||
2 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1’54.367 | 0.006 | 0.006 |
3 | 42 | Alex RINS | Suzuki | 1’54.458 | 0.097 | 0.091 |
4 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | 1’54.831 | 0.470 | 0.373 |
5 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1’54.841 | 0.480 | 0.010 |
6 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 1’54.850 | 0.489 | 0.009 |
7 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | 1’54.851 | 0.490 | 0.001 |
8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1’54.852 | 0.491 | 0.001 |
9 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1’54.853 | 0.492 | 0.001 |
10 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | 1’54.912 | 0.551 | 0.059 |
11 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’55.195 | 0.834 | 0.283 |
12 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1’55.236 | 0.875 | 0.041 |
13 | 53 | Tito RABAT | Ducati | 1’55.308 | 0.947 | 0.072 |
14 | 43 | Jack MILLER | Ducati | 1’55.360 | 0.999 | 0.052 |
15 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’55.694 | 1.333 | 0.334 |
16 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | 1’55.718 | 1.357 | 0.024 |
17 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | 1’55.919 | 1.558 | 0.201 |
18 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1’55.965 | 1.604 | 0.046 |
19 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | 1’56.242 | 1.881 | 0.277 |
20 | 38 | Bradley SMITH | KTM | 1’56.260 | 1.899 | 0.018 |
21 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1’56.394 | 2.033 | 0.134 |
22 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1’56.454 | 2.093 | 0.060 |
23 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’56.990 | 2.629 | 0.536 |
24 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | 1’57.765 | 3.404 | 0.775 |