Deși din 2020, Yamaha YZF-R6 se vinde ca model exclusiv pentru pistă, amprenta pe care ea a lăsat-o asupra lumii motociclismului sportiv și nu numai este semnificativă.
Cu toții ne întrebăm ce va urma în continuare, pentru că sunt o sumedenie de indicii că povestea va merge, sub o formă sau alta, mai departe. Până una alta, R6 rămâne un soldat de nădejde pe frontul World SSP și nu doar, pentru sezonul 2022!
Chiar dacă din acest sezon japoneza va trebui să facă față unui val de modele noi, cu o capacitate cilindrică superioară, ea se află în cărți, la propriu, și pentru 2023, atunci când modelele Next Generation vor prelua ștafeta. Vorbim despre modele precum Ducati Panigale V2, Triumph STR765 sau MV Agusta F3 800.
Federația Internațională de Motociclism are deja un set de reguli pentru noua formă a Campionatului Mondial de Supersport, întrucât se consideră că motocicletele cu propulsor patru în linie și-au pierdut relevanța, atât din cauza înăspririi normelor de poluare, dar și a schimbării preferințelor publicului. Chiar dacă o strângere de inimă te încearcă văzând că această epocă se apropie de sfârșit, nu ai cum să nu remarci diversitatea care va caracteriza cel puțin acest sezon al World SSP.
Observăm chiar și modelul Suzuki GSX-R750, care apare ca „pending”, cât despre Triumph Street Triple, care în „viața reală” este, desigur, un naked, acesta va primi, conform regulamentului, un carenaj. De altfel, Triumph a participat deja cu un Street Triple carenat în British Superbike.
Revenind la Yamaha R6, aceasta a fost o prezență constantă pe podiumurile campionatelor supersport din întreaga lume. În World SSP, japoneza a marcat cinci titluri consecutive, fiind practic de neînvins. Iar pentru 2023 se pare că nu există planuri de a fi înlocuită, întrucât ea apare în scriptele FIM cu un arbore cu came, furtunuri corp clapete de admisie și admisie de la GYTR, alături de un „kit motor” despre care deocamdată nu se menționează nimic altceva. Rămâne de văzut cum va rezista R6 atacurilor modelelor din valul „Next Generation”.
Ce va urma totuși după 2023? Acest lucru este chiar neclar, Yamaha rezervând deja denumiri de la R1 la R9, ceea ce te face să te gândești că se lucrează la o sportivă cu acest din urmă nume, care să capete propulsorul cu trei cilindri al MT-09. Iar ce este și mai interesant este că Yamaha a rezervat și numele R15 și R20. Ce va urma așadar după R6? Nu se vor „canibaliza” R7, R8, R9? Ceva cu siguranță va urma!