Aprilia lansează noua Tuono 660

Gama Tuono se completează cu acest nou roadster compact și performant. Costă 9.860 de euro și are dotări arhicomplete.

A doua motocicletă din familia de modele propulsate de motorul cu doi cilindri în linie de 660 cmc este roadster-ul Tuono 660. Aceasta vine cu o ciclistică aflată în topul categoriei, un pachet electronic de referință și promite performanțe de top.

Cum este tradițional deja pentru gama Tuono, motocicleta cu greu poate fi numită „naked”, ci este mai degrabă o motocicletă sportivă cu mai puține carene și un ghidon înalt. Privind farul cu micul parbriz și flancurile, devine clar că în spatele designului lui Tuono 660 se află un studiu aerodinamic. Carenele în dublu strat canalizează aerul și îmbunătățesc stabilitatea la viteze mari (și evacuează mai bine căldura generată de motor).

Farul față cu LED are lumină pentru timp de zi DRL care integrează și semnalizatoarele, acestea din urmă având oprire automată și activându-se automat în caz de frânare de urgență. Cu platforma inerțială IMU, oferită ca accesoriu (care se poate monta și ulterior, în orice moment) se activează funcția „bending lights”, care face ca farurile suplimentare să ilumineze interiorul virajului, îmbunătățind astfel vizibilitatea în curbă pe timp de noapte.

Cadrul de aluminiu constă în două grinzi laterale și folosește motorul cu doi cilindri în linie ca element portant, de aici rezultând o structură compactă, ușoară și rigide. Bascula cu brațe asimetrice este realizată și ea din aluminiu, fiind montată direct pe motor.

Față de cadrul lui RS660 aici au dispărut două prinderi din partea superioară a motorului (pentru a scădea puțin rigiditatea ansamblului cadru/motor), o modificare care ar trebui să îmbunătățească agilitatea în virajele strânse, iar înclinarea lagărului furcii trece de la 24,1 grade la 23,9 grade.

Furca este Kayaba, complet reglabilă (partea hidraulică se află în jamba stângă), cu diametrul de 41 și cursă de 120 mm. Monoamortizorul are reglaje la pretensionare și revenire, cu o cursă de 130 mm. Masa în ordine de mers este de doar 183 kg, cu 15 l de benzină în rezervor.

Sistemul de frânare se bazează pe două discuri de 320 mm cu etriere și pompă radiale pe față, ambele furnizate de Brembo. Discul spate are diametrul de 220 mm.

Gumele din echiparea de serie sunt Pirelli Diablo Rosso Corsa, 120 față și 180 pe spate.

Motorul lui Tuono 660, ca și în cazul lui RS660, este, practic, un V4 de 1.100 cmc tăiat pe jumătate. Forma chiulasei, a camerelor de ardere și a pistoanelor este foarte asemănătoare cu cea a componentelor analoage de la motorul V4 de 1.078 cmc (alezajul de 81 mm este identic). Motorul respectă normele Euro 5 și dezvoltă 95 CP. Există o suită întreagă de accesorii care se pot comanda, de la cele mai racing la cele dedicate esteticii sau confortului. Pachetul electronic APRC include controlul tracțiunii, moduri de pilotaj, și control electronic pentru wheelie, frâna de motor, plus pilot automat.

Am avut ocazia să dăm o tură foarte scurtă prin oraș acum puțin timp cu Aprilia Tuono 660, de la importatorul The Bike Hub, și chiar am prezentat-o într-un scurt live pe FB, în care nu ne-am prins cum să ținem telefonul. De-abia așteptăm primul test.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account