Noi modele accesibile de la Benelli pentru 2023

Benelli a prezentat mai multe modele noi la EICMA, dovedind că se află în plin avânt în ce privește diversificarea ofertei.

Ținând cont că marca se adresează motocicliștilor pentru care bugetul este extrem de important, multe modele beneficiază de un număr impresionant de variante de cilindree. Practic, aceeași motocicletă – să luăm de exemplu TRK sau Leoncino – poate fi achiziționată fie ca entry-level accesibil fie ca model care să satisfacă un nivel mai ridicat de pretenții în ce privește performanțele și experiența oferită.

Astfel, roadster-ul Leoncino, poate fi cumpărat în variantele de 125 cmc, 250 cmc, 500 cmc și de 754 cmc. Pentru ultimele două variante de cilindree există și varianta Trail, care primește un tratament scrambler. Nu trebuie să uităm că în Italia, Leoncino 500 s-a aflat în primele cele mai vândute motociclete, în 2021.

Leoncino Trail a primit protecții pentru rezervor, noi elemente grafice și, la fel ca și Leoncino, o culoare nouă pentru 2023, dark matt gray.

Dar, la capitolul vânzări, modelul adventure TRK 502 X este mândria celor de la Benelli, acesta vânzându-se în Italia în 6.543 de unități, în 2021. Așa că Benelli țintește același succes și în segmentele superioare de cilindree, aruncând în luptă TRK 800, TRK 702 și TRK 702 X.

TRK 800 se integrează ca și aspect în linia de design TRK 502, preluând anumite elemente, așa cum ar fi partea frontal generos curbată, care devine și mai aerodinamică și mai agresivă. Propulsorul este cel regăsit pe Leoncino, un bicilindru paralel de 754 cmc, DOHC, care oferă 76 de cai putere și un cuplu de 67 Nm, cuplat la o cutie de viteze cu șase rapoarte și un ambreiaj tip slipper.

Suspensiile Marzocchi oferă o cursă de 170 mm, furca având jambe cu diametru de 50 mm. Rezervorul are 21 de litri, roata față este de 19 inch, sistemul de frânare vine Brembo, din echipare nelipsind un bord TFT de 7 inch color, de înaltă rezoluție.

TRK 702 este prezentat ca un all-rounder cu veleități de tourer și un caracter distractiv, propulsat de un nou motor dezvolat de Benelli, pentru a oferi ceva intermediar între 500 și 800 cmc. Cu o cilindree de 698 cmc, acesta oferă tot 76 de cai și un cuplu chiar ceva mai mare decât TRK 800 și anume 68 Nm. Cursa suspensiilor este de 140 mm pentru față și 168 mm pentru spate, capacitatea rezervorului de 20 de litri, iar dimensiuniea tabloului de bord TFT, 5 inch. Aceasta are conectivitate smartphone, pe ghidon existând butoane anume plasate pentru a controla apelurile telefonice.

TRK 702 oferă o opțiune foarte intersantă și anume o cameră video integrată în ciocul de deasupra roții față, pentru filmări on-board.

Interesant de observant că versiunea „X” adică Adventure, a fost păstrată deocamdată doar pentru TRK 702. Aceasta vine cu o roată față de 19 inch, cauciucurile alese fiind Pirelli Scorpion Rally.

Un alt model complet nou, care cu siguranță va atrage priviri este Tornado Naked Twin. De ce spunem asta? Din cauza aspectului authentic de streetfighter, care culminează în mod brutal cu farul, foarte interesant gândit.

Două unități DRL cu forme ascuțite flanchează un suport  cu module separate pentru faza scurtă și faza lungă, așezate în tandem. Acest design, care va fi adoptat și de către viitoarele modele naked Benelli are „darul” de a forma un „T” în partea frontală a motocicletei atunci când se rulează doar cu DRL-ul activ. Nu lipsește un tablou de bord TFT de 5 inch, color, cu conectivitate Bluetooth și controale instalate pe ghidon.

Ca și motorizare, a fost aleasă unitatea de 47,6 cai putere de pe TRK 502 și Leoncino 502, cu un nou design pentru capacul de ambreiaj și cel al transmisiei, pentru a se integra mai bine în estetica de naked.

Pe scurt, Tornado Naked Twin oferă un ambreiaj tip slipper, cu convertizor de cuplu, o cutie de viteze cu șase rapoarte, un ampatament compact, de 1.451 mm, roți de 17 inch, sistem de frânare cu etriere radiale, discuri duble și ABS, și un rezervor cu o capacitate de 14 litri. Toate acestea la 199 de kilograme în ordine de mers.

Benelli BKX 250 poate fi privit atât ca un adventure bike entry level, ca motocicletă pentru începători sau pur și simplu ca un all-rounder practic. Monocilindrul de un sfert de litru și 25.8 cai putere este regăsit și pe alte modele Benelli cu cilindree similară, rezervorul de 13.5 litri oferind o autonomie de peste 400 km. Pentru roți au fost alese dimensiunile de 19 inch față, 17 inch spate, cursa suspensiilor este un convenabil 180 de mm, instrumentele de bord sunt de tip LCD, iar pentru far, după cum se poate observa s-a optat pentru noul design Benelli, discutat anterior.

Modelul este disponibil și în versiune „Motard”, în forma lui BKX 250 S.Ambele motociclete vor beneficia și de o versiune de 125 cmc.

Vedetele Benelli, TRX 502 și TRK 502 X se bucură de scheme grafice și de culori noi și îmbunătățiri la nivelul ergonomiei oferite de manșoane și de mecanismul de deschidere a șeii.

Noile modele vor deveni disponibile de la jumătatea anului viitor, pentru prețuri urmăriți site-ul importatorului oficial Benelli în Româna, Motomus.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account