Producatorul german se pregateste sa lanseze pe piata un naked mic de 300 cmc, realizat in colaborare cu indienii de la TVS Motor.
Dupa acordul dintre KTM si Bajaj, si BMW incepe sa se indrepte catre orient, realizand un acord cu producatorul indian TVS Motor pentru a-si extinde gama inspre vehiculele mai ieftine, de dimensiuni si cilindree reduse. In ultimii ani, bavarezii s-au dovedit concurenti redutabili pe piata motocicletelor de peste 500 cmc, dar profiturile realizate de concurenti precum Honda, Yamaha si, mai recent, KTM, pe pietele emergente nu au cum sa nu atraga atentia unei companii aflate in plina dezvoltare agresiva.
BMW Motorrad incepe asaltul segmentului motocicletelor economice, cu pret si cilindree reduse, cu un naked de 300 cmc. Nemtii nu au confirmat inca nimic legat de aceasta stire, dar au fost tradati de cateva documente de transport referitoare la un exemplar finalizat si doua cadre fara motor, plus cateva sisteme de evacuare (destinate lucrarilor de cercetare si dezvoltare) trimise de catre producatorul bavarez la Bangalore, India. Elementele sunt unite sub o singura sigla, K03, care s-ar putea referi la cilindreea motorului noului model.
TVS Draken
E foarte probabil ca motocicleta sa fie o evolutie a modelului Draken (250 cmc, 38 CP), prezentata de TVS anul trecut. Cresterea de cilindree raportata la prototipul indian ar putea fi dictata de dorinta de a se alinia din punctul de vedere al capacitatii cilindrice cu alte naked-uri sportive mici, principalii concurenti ai TVS-BMW, adica Honda CB300R, Kawasaki Ninja 300 si Yamaha R3.
Aceste motociclete reprezinta solutia la nevoile de mobilitate ale maselor in multe domenii ale lumii, unde potentialul unui astfel de model este foarte mare, facand acest segment foarte interesant pentru producatori. In plus, pentru zona Europei, aceste motociclete se pot dovedi ideale pentru incepatori.
Deocamdata nu este disponibila nicio imagine a modelului. dar se pot intui cateva caracteristici urmarind concurenta si modelul Draken prezentat anul trecut, care are un cadru din tevi in interiorul caruia este pozitionat motorul ca element portant.
Angajatii BMW si ai TVS raman deocamdata in modul „silentios” referitor la acest proiect. Nu se poate sti cu siguranta data la care va fi comercializat noul model, dar se poate banui ca, in Europa, pretul noului BMW de cilindree mica ar putea fi intre 3.500 si 4.000 de euro.