BMW Motorrad a prezentat R12 nineT și R12, două noi modele care măresc familia Heritage.
R12 nineT este un roadster pe care bavarezii nu s-au ferit să îl țină prea secret în ultimele luni, așa după cum scriam aici, dar R12 este un cruiser pe care chiar ne este dat să îl vedem în premieră.
Un aer de mister a plutit mereu asupra acestei motociclete, despre care mai marii BMW s-au exprimat mereu în termeni de „e posibil” și „vom vedea”.
Dacă R12 nineT a fost conceput după dictonul „The Spirit of nineT”, cruiserul R12 urmează conceptul ”The Spirit of Easy”, adresându-se celor care își doresc plimbări relaxate.
Bavarezii au anunțat de ceva timp că vor folosi boxerul de 1.170 cmc, anterior tehnologiei Shiftcam în cazul lui R12 nineT. Acum suntem în măsură să oferim și datele referitoare la puterea pe care o produce: 109 cai, la 7.000 rpm, semn că baverezii s-au ținut de cuvânt atunci când spuneau că va fi o motocicletă dinamică, potrivită pentru serpentine. În cazul lui R12, același propulsor a fost reglat să ofere 95 de cai la 6.000 rpm. Așadar puțin mai liniștit dar nu neapărat și mai puțin vânjos.
Cele două motociclete împart șasiul, anume dezvoltat. Spre deosebire de R nineT al cărui cadru este format din mai multe componente, R12 nineT și R12 au un cadru clasic cu zăbrele din oțel. Airbox-ul este plasat sub șa, iar tobele finale au forma conică, potrivită atât pentru un roadster cât și un cruiser.
Instrumentele de bord sunt clasice. În cazul lui R12 nineT există câte un ceas rotund pentru viteză și turații, iar pentru R12 a fost prevăzut doar un vitezometru. De menționat că, pentru a face ușoară munca de customizare, modulele de control și display-urile sunt separate, conexiunile fiind moderne, de tip LIN – Bus.
Nu lipsesc nici un port USB-C și o priză de 12 V. Totodată, un turometru se poate monta ulterior în cazul lui R12, din colecția de accesorii originale BMW.
În cazul lui R12 nineT, pilotul stă aproape de ghidon, iar genunchii vin în contact cu rezervorul din aluminiu, în timp ce pentru R12, rezervorul este din oțel și evocă aspectul modelelor din anii `70. Linia acestei motociclete este una care coboară spre roata spate de 16 inch. Desigur, fiind un cruiser, șaua stă mai aproape de sol, iar ghidonul este unul lat. Aripa roții spate este cât se poate de vizibilă.
Ambele motociclete au furci inversate, cea de pe R 12 nineT fiind complet reglabilă. Pe spate regăsim sistemul basculă cu paralever . De frânare se ocupă etriere tip monobloc cu patru pistonașe, care lucrează pe discuri flotante de 310 mm, totul funcționând în conjucție cu sistemul ABS Pro de la BMW Motorrad.
Tot la capitolul electronică, există și Dynamic Torque control ca standard, la fel ca și luminile LED, Keyless Ride și moduri de condus, de menționat că în cazul lui R12 acestea se numesc „Roll” și „Roll”.