Jorge Lorenzo a reușit o cursă exemplară în prima etapă de MotoGP din 2016, pe circuitul Losail din Qatar. Prototipurile Ducati s-au arătat foarte competitive, Dovizioso terminând pe locul al doilea și Iannone concurând în grupul fruntaș până a căzut. Marc Marquez a completat podiumul, cu Rossi pe locul patru.
Lorenzo a plecat din pole-position, dar a avut de furcă cu riderii de la Ducati, care l-au depășit imediat ce au trecut din nou pe linia dreaptă de un kilometru, profitând de viteza de top superioară a motocicletelor bologneze. Prima treime a cursei părea să fie dominată de Iannone și de Dovizioso, dar aceștia au început un duel foarte strâns, apoi Iannone a căzut imediat ce fusese depășit de Dovi.
Lorenzo l-a depășit pe Dovizioso și a început să se distanțeze ușor de trenul format de Dovi, Rossi și Marquez. În ultimele câteva tururi, campionul en-titre a forțat puternic, doborând recordul pistei și distanțându-se la peste două secunde de urmăritori, asigurându-și astfel victoria. Rossi a fost depășit de Marquez și a rămas ușor în urmă, dar Marc nu reușea să îl atace decisiv pe Dovizioso, deși pneurile italianului păreau să se deterioreze de la un tur la altul. Viteza de top a prototipului GP16 îl făcea însă de neatins pe linia dreaptă.
Marquez a încercat un atac disperat în ultimul viraj al ultimului tur, dar Dovizioso s-a repliat la interior și a ieșit pe linia dreaptă în fața lui Marquez, terminând al doilea și obligându-l pe dublul campion mondial al clasei regină să se mulțumească cu ultima treaptă a podiumului. Rossi nu s-a apropiat suficient cât să îl atace pe Marc.
Dani Pedrosa a terminat pe poziția a cincea, la ceva distanță de grupul fruntaș (12 secunde față de Lorenzo), urmat destul de îndeaproape de Maverick Vinales, care a declarat că motocicleta sa pierdea semnificativ pe accelerație față de Honda lui Pedrosa. Riderii echipei Yamaha Tech3 au terminat pe următoarele două locuri, în ordinea Pol Espargaro – Bradley Smith. Încă o veste care a făcut furori înaintea cursei din Qatar a fost că englezul de la Tech 3 a semnat cu KTM pe doi ani începând din 2017, anul în care producătorul austriac va avea o echipă de uzină în clasa regină.
La finalul cursei, Lorenzo era, în mod evident, foarte încântat, declarând: „Azi am vorbit pe pistă.” Spaniolul făcea desigur aluzie la faptul că a închis gura detractorilor, printre care îl număra probabil și pe Rossi. Doctorul a declarat de nenumărate ori că simte că titlul i-a fost furat în 2015, spunând indirect că Lorenzo nu îl merita. În plus, cei doi s-au certat prin gesturi pe pistă în FP4, când Rossi l-a admonestat pe Lorenzo pentru că ieșise pe pistă în fața lui.
Iată rezultatele cursei din Qatar:
POZ. | PUNCTE | NR. | PILOT | NAT | ECHIPA | MOTO | KM/H | TIMP/DIF. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 167.1 | 42’28.452 |
2 | 20 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 167.0 | +2.019 |
3 | 16 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 167.0 | +2.287 |
4 | 13 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 167.0 | +2.387 |
5 | 11 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.2 | +14.083 |
6 | 10 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 166.1 | +15.423 |
7 | 9 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.9 | +18.629 |
8 | 8 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.9 | +18.652 |
9 | 7 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 165.8 | +21.160 |
10 | 6 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 165.6 | +24.435 |
11 | 5 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 164.8 | +35.847 |
12 | 4 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 164.5 | +41.756 |
13 | 3 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 164.4 | +41.932 |
14 | 2 | 43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 164.4 | +41.982 |
15 | 1 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 163.6 | +54.953 |