Peste doar câteva ore, în Lima, Peru, se dă startul ediției din 2018 a celui mai cunoscut rally-raid al planetei. Emanuel Gyenes concurează pentru a opta oară în Raliul Dakar și are ca obiectiv un rezultat cât mai bun în clasamentul general.
Deși inițial s-a înscris la clasa Maraton și la verificările tehnice din Europa, motocicleta a fost acceptată pentru această clasă, în Lima oficialii au decis că este mai bine ca Mani să concureze la clasa SuperProducție. Maraton este o clasă în care nu ai voie să schimbi o serie de componente de pe motocicletă în timpul raliului (inclusiv motorul), iar motocicleta trebuie să fie cât mai apropiată de versiunea vândută de constructor. Suspensiile WP Cone Valve și amortizorul spate, cu care este echipată în prezent motocicleta lui Mani, au fost considerate mai performante decât ce este admis pentru această clasă. Avantajul mutării la SuperProducție este posibilitatea de a urca mai sus în clasamentul general decât atunci când concurezi la Maraton, la SuperProducție permițându-ți să forțezi mai mult pentru că nu ai aceleași limitări în ceea ce privește schimbarea pieselor. În 2016, când a obținut cea mai bună clasare a sa în Raliul Dakar, locul 14, riderul Autonet Motorcycle Team a concurat tot la clasa SuperProducție.
În prima dintre cele 14 etape se va merge din Lima în Pisco, pe o legătură de 242 de km, iar proba specială va măsura 31 de km, fiind primul contact cu deșertul Atacama, pe al cărui teritoriu se va concura până pe 11 ianuarie, când se va ajunge în Bolivia.
Emanuel Gyenes #28: „A trecut foarte mult timp de când nu am mai fost în Atacama. Cred că acum vom merge pe același traseu ca cel din 2012, doar că în sens invers și mă aștept să fie un început foarte greu.
Pentru prima dată în America Latină noi, motocicliștii, vom avea două etape maraton. Nu vom beneficia la finalul zilei de ajutorul echipei de asistență tehnică. Va fi mult mai complicată cursa.
Este destul de greu să comunicăm în timpul raliului pentru că accesul nostru la internet este limitat, însă mă bucur de fiecare dată când reușesc să mă conectez și citesc mesajele de încurajare. Le mulțumesc tuturor celor care sunt alături de noi și le urez un an bun!”
Pentru mai multe detalii despre cum decurge aventura singurului concurent român la Dakar 2018, puteți accesa pagina de Facebook a lui Mani.
Raliul Dakar pe MotoBikes, powered by Motul.