Raliul DAKAR ajunge la final: Marc Coma castiga, Mani pe 21 si victorios la clasa Maraton!

Nu se prea puteau intampla cine stie ce rasturnari de situatie in etapa de astazi a Raliului Dakar, ultima din cele 13 pentru motociclistii participanti. Speciala de doar 174 km, dublata de o bucata de legatura de doar 77 km, nu permitea recuperarea unor handicapuri mari in clasament, asa ca mai toti riderii urmau sa piloteze intr-un stil conservator, precaut, pentru ca aici se putea pierde mai mult decat se castiga.

101709_Marc_coma_02_1024

Marc Coma / foto Red Bul Content Pool

Si, colac peste pupaza, proba speciala a fost scurtata cu peste 70 km din cauza ploii torentiale care a transformat intregul traseu intr-un pationar. Astfel, organizatorii au oprit cursa pentru clasa moto la checkpoint-ul cu numarul 2, dupa 101 km de speciala. Majoritatea riderilor au trecut deja prin acest punct, astfel incat se poate incropi un clasament general.

Riderii au pornit lent la startul specialei de azi si au mers in formatie pe majoritatea traseului, aderenta fiind atat de precara incat nimeni nu era dispus sa forteze. Dupa start, Rodrigues si Barreda au tras pe dreapta si l-au asteptat pe Paulo Goncalves, urmand a merge alaturi de colegul lor pe speciala astfel incat sa-i poata da o mana de ajutor daca avea sa fie nevoie.

Conform clasamentului la kilometrul 101 al specialei de azi, Coma castiga al cincilea Dakar din cariera (si al 14-lea consecutiv pentru KTM), cu un avantaj de aproape 18 minute fata de Paulo Goncalves. Australianul Toby Price face furori terminand pe podium la prima sa participare in Raliul Dakar. Price s-a aratat rapid, consecvent si un bun navigator, reusind si sa-si pastreze sangele rece si sa mearga cu o marja buna de eroare, avand astfel toate calitatile pentru a se transforma intr-un candidat la victorie in anii ce vor urma.

Chilianul Quintanilla a fost si el una dintre revelatiile acestei editii a raliului, reusind sa termine pe locul patru. Si slovacul Svitko a reusit o performanta excelenta, cu un loc cinci, urmat de experimentatii Ruben Faria si David Casteu, tot pe KTM.

Laia Sanz Pla-Giribert a reusit un adevarat tur de forta, cu un loc nouala general, dupa ce a obtinut al zecelea timp pe speciala de azi pana la CP2, unde s-a oprit cursa. Spanioloaica, multipla campioana mondiala de trial si enduro, este cea mai bine clasata femeie in Dakar la clasa moto, terminand in fata unor nume mari precum Olivier Pain si Helder Rodrigues.

Slovacul Ivan Jakes a terminat speciala de azi victorios si o depaseste pe Laia la general, ajungand pe 8.

Mani Gyenes a reusit sa-si pastreze avansul la clasa Maraton, castigand astfel din nou Dakar-ul la clasa unde nu este permisa schimbarea motorului. In clasamentul general, Mani pare sa avanseze pana pe locul 21, depasindu-l pe brazilianul De Azevedo. Conform clasamentului la CP2, unde s-a oprit cursa, romanul apare pe 22. Ramane de confirmat pozitia finala. Oricum, este vorba de inca un succes rasunator pentru riderul satmarean, care se bate cot la cot cu piloti extrem de bine cotati, cu un nivel de sustinere stratosferic fata de roman, si asta fara posibilitati de antrenament si material de concurs competitiv. De-abia asteptam sa stam de vorba cu Mani cand se intoarce in tara, sa ne povesteasca prin ce a trecut intr-una dintre cele mai solicitante editii ale Raliului Dakar de cand s-a mutat in America de Sud.

Astfel se incheie Raliul Dakar din 2015. Editia de anul acesta urma sa fie una ceva mai lejera decat in anii trecuti, insa s-a dovedit a fi si mai dificila, cu complicitatea vremii schimbatoare. Astfel, riderii au petrecut mult timp la temperaturi aproape de 0 grade Celsius, au infruntat ninsori, ploi si furtuni, au traversat platouri intinse acoperite cu apa sarata si au suportat caldura dogoritoare a desertului Atacama, de-a lungul celor 13 etape si peste 9.000 de kilometri parcursi, dintre care mare parte in modul „full gas”.

Daca ne gandim la cat de greu trebuie sa fie sa te trezesti in fiecare dimineata pe la 5, sa te sui in sa, parcurgi pana la 1.000 km pe zi in teren necunoscut si dificil, cateodata in conditii meteo extreme, de multe ori fiind nevoit sa-ti intretii si sa-ti repari singur motocicleta, putem spune ca toti cei care au terminat raliul cel mai lung si mai dificil din lume sunt niste eroi.

Poz. Nr Nume Moto Timp Diferenta Penalizare
1 001 COMA (ESP) KTM 046:03:49 00:00:00
2 007 GONÇALVES (PRT) HONDA 046:20:42 00:16:53 00:00:00
3 026 PRICE (AUS) KTM 046:27:03 00:23:14 00:00:00
4 031 QUINTANILLA (CHL) KTM 046:42:27 00:38:38 00:00:00
5 018 SVITKO (SVK) KTM 046:48:06 00:44:17 00:00:00
6 011 FARIA (PRT) KTM 048:01:39 01:57:50 00:00:00
7 009 CASTEU (FRA) KTM 048:04:03 02:00:14 00:00:00
8 021 JAKES (SVK) KTM 048:22:07 02:18:18 00:00:00
9 029 SANZ PLA-GIRIBERT (ESP) HONDA 048:28:10 02:24:21 00:00:00
10 003 PAIN (FRA) YAMAHA 049:12:58 03:09:09 00:00:00
11 037 VOGELS (NLD) KTM 049:35:39 03:31:50 00:00:00
12 005 RODRIGUES (PRT) HONDA 050:04:04 04:00:15 00:00:00
13 044 DE SOULTRAIT (FRA) YAMAHA 050:24:07 04:20:18 00:00:00
14 032 CECI (ITA) KTM 051:02:03 04:58:14 00:00:00
15 015 VERHOEVEN (NLD) YAMAHA 051:17:29 05:13:40 00:00:00
16 079 ARANA COBEAGA (ESP) YAMAHA 051:25:34 05:21:45 00:00:00
17 002 BARREDA BORT (ESP) HONDA 051:58:24 05:54:35 00:00:00
18 008 PRZYGONSKI (POL) KTM 052:25:01 06:21:12 00:00:00
19 022 PIZZOLITO (ARG) HONDA 052:26:05 06:22:16 00:00:00
20 160 KLYMCIW (CZE) KTM 052:41:28 06:37:39 00:00:00
21 049 GYENES (ROU) KTM 052:42:58 06:39:09 00:00:00
22 024 DE AZEVEDO (BRA) HONDA 052:48:02 06:44:13 00:00:00
23 038 BERGLUND (SWE) KTM 052:57:20 06:53:31 00:00:00
24 034 PABISKA (CZE) KTM 053:21:02 07:17:13 00:00:00
25 014 DUCLOS (FRA) SHERCO TVS 053:22:54 07:19:05 00:00:00
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account