Raliul Dakar, etapa a noua: Price se detașează la conducere, probleme pentru Goncalves.

Lui Toby Price se pare că i-a priit trecerea la porțiunea nisipoasă a traseului, australianul fiind un specialist al curselor în deșert. Cu două victorii de etapă consecutive, acesta are un avantaj semnificativ față de urmăritori.

Toby-Price-KTM-Dakar-Rally

Paulo Goncalves s-a ținut aproape de vârful clasamentului în fiecare zi până ieri, când o creangă i-a spart radiatorul și l-a ținut în loc. Cu toate acestea, portughezul a avut noroc, căci etapa de ieri a fost scurtată după ce foarte mulți dintre concurenți au avut probleme serioase cauzate de căldurile extreme. Astfel, s-a luat în considerare doar timpul până la CP1, așa că Goncalves încă are șanse să recupereze, dar asta doar dacă și-a reparat motocicleta și nu va mai avea probleme.

Price este un specialist al curselor în deșert, viteza sa pe astfel de suprafețe, inclusiv pe dune, fiind aproape paranormală. Iată un clip de acum ceva vreme cu australianul în mediul său natural, cursele în deșert de la antipozi:

Mani Gyenes este actualmente pe locul 18 în clasamentul general, apropiindu-se de mult-râvnitul loc în top 15. În etapa a opta i s-a defectat iritrack-ul, adică acel sistem care ne permite să-i urmărim poziția în timp real pe traseu pe site-ul oficial al competiției. De aceea ne dăduse emoții alaltăieri, când nu mai apărea deloc pe traseu și ne făceam griji că ar avea probleme. Dar sătmăreanul se descurcă de minune în această a doua jumătate a raliului, când navigația joacă un rol important, o mare parte a traseului fiind „off-piste”, adică în afara drumurilor.

Aseară, concurenții de la categoria moto au înnoptat tot în Belen, de unde plecaseră, dar fără echipele de asistență, căci au de înfruntat a doua etapă maraton a raliului. De data aceasta, concurenții vor avea acces la motociclete pentru reparații, dar vor trebui să se descurce singuri, fără mecanici. Un lucru care îi complică situația lui Paulo Goncalves. Cel mai probabil, portughezul a făcut deja schimb de radiatoare cu unul dintre coechipierii săi mai slab clasați în speranța de a-și păstra șansele la victorie.

Iată cum arată clasamentul general după nouă etape:

Poz. Nr Nume Moto Timp diferență Penalizări
3 KTM 30:55:54
5 KTM 31:24:53 00:28:59 00:01:00
2 HONDA 31:29:55 00:34:01
4 HUSQVARNA 31:34:35 00:38:41
49 KTM 31:38:02 00:42:08
47 HONDA 31:43:57 00:48:03
7 YAMAHA 31:45:57 00:50:03 00:02:00
23 KTM 31:50:04 00:54:10
48 HONDA 32:00:02 01:04:08
42 YAMAHA 32:05:35 01:09:41
18 YAMAHA 32:18:29 01:22:35 00:04:00
45 KTM 32:40:28 01:44:34
30 YAMAHA 32:55:11 01:59:17 00:02:00
12 KTM 32:56:48 02:00:54
20 SHERCO TVS 33:00:03 02:04:09
17 SHERCO TVS 33:02:59 02:07:05 00:02:00
61 HONDA 33:29:43 02:33:49
9 KTM 33:33:44 02:37:50
33 KTM 33:37:46 02:41:52
44 KTM 33:41:52 02:45:58 00:01:00
52 KTM 33:46:15 02:50:21 00:02:00
50 HUSQVARNA 33:50:29 02:54:35
15 YAMAHA 33:54:04 02:58:10 00:02:00
34 HUQSVARNA 34:31:17 03:35:23 00:07:00
92 KTM 34:42:09 03:46:15 00:01:00
36 KTM 34:49:13 03:53:19
10 KTM 34:54:01 03:58:07 00:11:07
58 KTM 34:56:17 04:00:23 00:16:00
11 KTM 35:00:10 04:04:16 00:01:00
60 SHERCO TVS 35:14:29 04:18:35 00:01:00
29 KTM 35:34:57 04:39:03 00:15:30
104 KTM 35:39:05 04:43:11
39 KTM 35:51:36 04:55:42 00:05:00
37 KTM 35:56:05 05:00:11 00:01:00
106 KTM 36:13:33 05:17:39 00:08:00
91 KTM 36:17:19 05:21:25
40 KTM 37:02:40 06:06:46
86 KTM 37:33:40 06:37:46 00:02:00
78 KTM 37:43:02 06:47:08
77 YAMAHA 37:48:45 06:52:51 00:15:00
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account