Lui Toby Price se pare că i-a priit trecerea la porțiunea nisipoasă a traseului, australianul fiind un specialist al curselor în deșert. Cu două victorii de etapă consecutive, acesta are un avantaj semnificativ față de urmăritori.
Paulo Goncalves s-a ținut aproape de vârful clasamentului în fiecare zi până ieri, când o creangă i-a spart radiatorul și l-a ținut în loc. Cu toate acestea, portughezul a avut noroc, căci etapa de ieri a fost scurtată după ce foarte mulți dintre concurenți au avut probleme serioase cauzate de căldurile extreme. Astfel, s-a luat în considerare doar timpul până la CP1, așa că Goncalves încă are șanse să recupereze, dar asta doar dacă și-a reparat motocicleta și nu va mai avea probleme.
Price este un specialist al curselor în deșert, viteza sa pe astfel de suprafețe, inclusiv pe dune, fiind aproape paranormală. Iată un clip de acum ceva vreme cu australianul în mediul său natural, cursele în deșert de la antipozi:
Mani Gyenes este actualmente pe locul 18 în clasamentul general, apropiindu-se de mult-râvnitul loc în top 15. În etapa a opta i s-a defectat iritrack-ul, adică acel sistem care ne permite să-i urmărim poziția în timp real pe traseu pe site-ul oficial al competiției. De aceea ne dăduse emoții alaltăieri, când nu mai apărea deloc pe traseu și ne făceam griji că ar avea probleme. Dar sătmăreanul se descurcă de minune în această a doua jumătate a raliului, când navigația joacă un rol important, o mare parte a traseului fiind „off-piste”, adică în afara drumurilor.
Aseară, concurenții de la categoria moto au înnoptat tot în Belen, de unde plecaseră, dar fără echipele de asistență, căci au de înfruntat a doua etapă maraton a raliului. De data aceasta, concurenții vor avea acces la motociclete pentru reparații, dar vor trebui să se descurce singuri, fără mecanici. Un lucru care îi complică situația lui Paulo Goncalves. Cel mai probabil, portughezul a făcut deja schimb de radiatoare cu unul dintre coechipierii săi mai slab clasați în speranța de a-și păstra șansele la victorie.
Iată cum arată clasamentul general după nouă etape:
Poz. | Nr | Nume | Moto | Timp | diferență | Penalizări |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | KTM | 30:55:54 | – | – | ||
5 | KTM | 31:24:53 | 00:28:59 | 00:01:00 | ||
2 | HONDA | 31:29:55 | 00:34:01 | – | ||
4 | HUSQVARNA | 31:34:35 | 00:38:41 | – | ||
49 | KTM | 31:38:02 | 00:42:08 | – | ||
47 | HONDA | 31:43:57 | 00:48:03 | – | ||
7 | YAMAHA | 31:45:57 | 00:50:03 | 00:02:00 | ||
23 | KTM | 31:50:04 | 00:54:10 | – | ||
48 | HONDA | 32:00:02 | 01:04:08 | – | ||
42 | YAMAHA | 32:05:35 | 01:09:41 | – | ||
18 | YAMAHA | 32:18:29 | 01:22:35 | 00:04:00 | ||
45 | KTM | 32:40:28 | 01:44:34 | – | ||
30 | YAMAHA | 32:55:11 | 01:59:17 | 00:02:00 | ||
12 | KTM | 32:56:48 | 02:00:54 | – | ||
20 | SHERCO TVS | 33:00:03 | 02:04:09 | – | ||
17 | SHERCO TVS | 33:02:59 | 02:07:05 | 00:02:00 | ||
61 | HONDA | 33:29:43 | 02:33:49 | – | ||
9 | KTM | 33:33:44 | 02:37:50 | – | ||
33 | KTM | 33:37:46 | 02:41:52 | – | ||
44 | KTM | 33:41:52 | 02:45:58 | 00:01:00 | ||
52 | KTM | 33:46:15 | 02:50:21 | 00:02:00 | ||
50 | HUSQVARNA | 33:50:29 | 02:54:35 | – | ||
15 | YAMAHA | 33:54:04 | 02:58:10 | 00:02:00 | ||
34 | HUQSVARNA | 34:31:17 | 03:35:23 | 00:07:00 | ||
92 | KTM | 34:42:09 | 03:46:15 | 00:01:00 | ||
36 | KTM | 34:49:13 | 03:53:19 | – | ||
10 | KTM | 34:54:01 | 03:58:07 | 00:11:07 | ||
58 | KTM | 34:56:17 | 04:00:23 | 00:16:00 | ||
11 | KTM | 35:00:10 | 04:04:16 | 00:01:00 | ||
60 | SHERCO TVS | 35:14:29 | 04:18:35 | 00:01:00 | ||
29 | KTM | 35:34:57 | 04:39:03 | 00:15:30 | ||
104 | KTM | 35:39:05 | 04:43:11 | – | ||
39 | KTM | 35:51:36 | 04:55:42 | 00:05:00 | ||
37 | KTM | 35:56:05 | 05:00:11 | 00:01:00 | ||
106 | KTM | 36:13:33 | 05:17:39 | 00:08:00 | ||
91 | KTM | 36:17:19 | 05:21:25 | – | ||
40 | KTM | 37:02:40 | 06:06:46 | – | ||
86 | KTM | 37:33:40 | 06:37:46 | 00:02:00 | ||
78 | KTM | 37:43:02 | 06:47:08 | – | ||
77 | YAMAHA | 37:48:45 | 06:52:51 | 00:15:00 |