Cursa de la Mugello a fost una care nu s-a desfășurat conform așteptărilor. Rossi, plecat din pole-position, s-a luptat intens pentru ultima treaptă a podiumului, iar Lorenzo a obținut prima sa victorie pentru Ducati.
Jorge Lorenzo, plecând de pe prima linie a grilei, a reușit unul dintre starturile sale caracteristice și s-a instalat la conducere, cum l-am mai văzut de multe ori de când aleargă pentru Ducati. Dar, în acel moment, nimeni nu se aștepta ca pilotul din Mallorca să poată susține acest ritm până la final.
Marquez a fost foarte agresiv în primele viraje după start, scoțându-l de pe pistă la un moment dat pe Danilo Petrucci și instalându-se pe poziția a doua până la finalul turului doi. Dar campionul en-titre, care declarase înainte de cursă că vrea să meargă precaut, să-și asigure o zestre decentă de puncte, a comis o greșeală atipică în prima treime a cursei, pierzând fața într-un viraj strâns de dreapta. A încercat să o salveze, așa cum reușește de multe ori, dar nu a reușit, ajungând în nisipul din spațiul de degajare.
În acel moment, Rossi era al doilea clasat, la undeva sub două secunde de Lorenzo. Dar Dovizioso a venit puternic din urmă, l-a depășit pe Iannone, apoi și pe Rossi și s-a lansat în urmărirea coechipierului său. După jumătatea cursei, toată lumea se aștepta ca Lorenzo să încetinească și să fie depășit cel puțin de Dovi, dacă nu și de Rossi, Iannone și Petrucci, care erau următorii clasați.
Dar spaniolul de la Ducati nu a mai încetinit, ci, dimpotrivă, a continuat să se distanțeze de Dovi. Rossi s-a luptat acerb cu Iannone pentru ultima treaptă a podiumului, dar a reușit să se distanțeze decisiv în ultimele două tururi.
Astfel, Lorenzo a obținut prima sa victorie pentru Ducati. Dar s-ar putea să fie prea puțin și prea târziu pentru Jorge, căci mai-marii de la Ducati par deja hotărâți să-l înlocuiască cu Miller sau cu Petrucci. Chiar și așa, Lorenzo intră în panteonul piloților care au reușit să câștige cu motocicleta Ducati în epoca modernă, alături de Casey Stoner, Troy Bayliss, Andrea Dovizioso și Andrea Iannone. O listă pe care piloți precum Crutchlow, Melandri sau chiar Rossi nu au reușit să intre.
După cum scriam cu puțin timp în urmă, singurul care-l poate opri pe Marquez este el însuși. Astfel, prin această greșeală neforțată, care l-a făcut să termine pe locul 16, cu zero puncte, Marquez a relansat fără să vrea campionatul. Acum, avantajul spaniolului a scăzut de la 36 de puncte față de Vinales la 23 de puncte față de noul loc 2 în campionat, Rossi. În plus, presiunea care se pune asupra campionului en-titre este acum mai mare, căci și-a văzut avantajul scăzând vizibil.
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Diferență |
1 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | 41’43.230 |
2 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | +6.370 |
3 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +6.629 |
4 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | +7.885 |
5 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +7.907 |
6 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | +9.120 |
7 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +10.898 |
8 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +11.060 |
9 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | +11.154 |
10 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | +17.644 |
11 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | +20.256 |
12 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +22.435 |
13 | 53 | Tito RABAT | Ducati | +22.464 |
14 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +22.495 |
15 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +26.644 |
16 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | +39.311 |
17 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +1’01.211 |
18 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 5 Tururi |
Neclasificați | ||||
41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 4 Tururi | |
43 | Jack MILLER | Ducati | 22 Tururi | |
12 | Thomas LUTHI | Honda | 22 Tururi | |
Nu au terminat primul tur | ||||
26 | Dani PEDROSA | Honda | 0 Tururi | |
17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 0 Tururi | |
45 | Scott REDDING | Aprilia | 0 Tururi |