Un scrambler aristocrat: Brough Superior Nefud

Norton, BSA și acum Brough Superior. Tot ce avea mai bun industria britanică de motociclete cumva a supraviețuit.

Chit că nu mai sunt pur ”britanice” – așa ca Triumph Motorcycles, dar, cui îi pasă? Să luăm de pildă spre exemplu Brough Superior. Compania este acum deținută de Thierry Henriette, un reputat designer francez și operează în Toulouse. Dar din nou, cui îi pasă?

Facem pariu că dacă George Brough, cel care  prin anii interbelici nu concepea să nu își asambleze motocicetele de două ori (!) înainte de a le da liber la ieșire pe porțile fabricii, nu ar avea motive de strâmbat din nas… Modele precum SS 100 și SS80 erau pilotate la 160 și respectiv 130 km/h înainte de a fi solemn înmânate clienților, care, nu aveau nimic de obiectat în ce privește faptul că erau cele mai scumpe motociclete ale vremii!

Un secol mai târziu, nimic nu s-a schimbat. Prețul pentru noul scrambler Nefud este estimat ca fiind în jurul a 65.000 de euro, dar, nu prea ai cum să te ”superi”, cunoscând istoria mărcii. Și, desigur, povestea cu faimosul ”Lawrance al Arabiei”, Thomas Edward Lawrance, arheolog, diplomat și ofițer britanic, profund implicat în Revolta arabă împotriva Imperiului Otoman.

Existența sa a devenit subiect de film, Lawrance având de-a lungul vieții opt motociclete Brough Superior. Și-a pierdut și viața pe una, evitând doi băieți pe biciclete, observarea lor fiind obstrucționată de caracteristicile drumului. Nici chiar moartea sa, petrecută în 1935, nu a fost în van, întrucât unul dintre neurochirurgii care au încercat să îl trateze în ultimele zile de viață a început ulterior un studiu care a condus la uzul căștilor de protecție pentru motocicliștii militari și civili.

Numele de Nefud provine de la deșertul Nefud din Arabia Saudită, pe care arabii îl considerau de netrecut. Lawrance l-a convins pe emirul ce conducea revolta arabă să traverseze acest deșert, pentru a-i ataca pe turci, planul său bucurându-se de succes.

Tocmai de aceea, motocicleta Nefud este vopsită într-o culoare specială, care imită culoarea acestui deșert. Din păcate, pentru a mai cobori puțin cu picioarele pe pâmânt, deși este un scrambler, e limpede că furca tip girder (design clasic, cu un arc ascuns între jugul inferior și cel superior) nu ți-ar permite – dacă cumva ești un milionar excentric și te gândești să îți comanzi una, să faci prea mult off-road cu Nefud. Dar, din nou, cui îi pasă?

Nefud se va produce în doar 100 de exemplare și este o reinterpetare a lui Brough Superior Lawrence, model lansat la începutul acestui an și bazat pe legendarul SS100. Șaua este mai lată, ghidonul a fost înălțat, scărițele coborâte, a fost montat un scut pentru motor, o grilă de protecție pentru far și cele două evacuări au fost aduse una deasupra celeilalte, pe partea dreaptă a motocicletei. Fiecare jantă ”provine” din câte un bloc de aluminiu și este încălțată cu gume Michelin Anakee Wild.

Brough Superior Lawrence: scump, rar și, desigur, pe deplin customizabil.

Propulsorul este tot cel de pe Lawrence, un V-twin de 997 cmc , cu cilindri montați la 88 de grade, răciți cu lichid și care furnziează 102 cai putere și un cuplu maxim de 87 Nm, la 7.300 rpm.  El este și element portant în șasiu, alături de cadrul din titan. De altfel, grație acestui material dar și a pieselor din aluminiu produse prin mașinare, motocicleta este și destul de ușoară, cântărind sub 190 de kilograme. De frânare, ținând cont de locul în care sunt construite motocicletele Brough Superior în această epocă, se ocupă componente de top selectate de la specialiștii francezi Beringer.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account