Iată ce aduc nou modelele sport-touring Yamaha pentru 2023!

Începem cu ceea ce poate fi considerată nava amiral a modelelor touring de la Yamaha, Niken GT.

Pentru 2023, neconvenționalul model Yamaha, beneficiază de un motor revizuit, grație noii unități CP3, a cărei capacitate a fost crescută cu 5%. Propulsorul este o variantă a designului folosit pentru Tracer 9 GT și MT-09, care, pe baza unei arhitecturi similare –  –trei cilindri în linie, 12 supape, 890cc,  raport compresie 11,5 : 1, alezaj x cursă, 78,0 x 62,1 mm – folosește brațuri de manivelă ale arborelui cotit a căror masa a fost crescută cu 8%.

Aceasta oferă accelerații puternice la pornirea de pe loc, dar și un caracter controlabil la turații joase. Totodată, motorul este montat înclinat spre în față cu 5°, pentru ca șasiul să își păstreze echilibrul optim. Pe Niken GT lucrează un ambreiaj assist&slipper nou, radiatorul este nou, sistemul de evacuare a fost revizuit, admisia se face mai silențios, iar sistemul ride by wire a fost și el reproiectat.

Lista noutăților pentru Niken GT este așadar una consistentă, suficient cât să necesite și o reproiectare a cadrului și a sistemelor de pârghii pentru suspensie. Cu o asemenea bază mecanică, nu lipsesc nici dotările care influențează în mod direct confortul pilotului: manșoane încălzite, parbriz ajustabil  +/- 70mm, șa confortabilă, instrumentar de bord, quickshifter bi-direcțional, toate acestea se bucură de ceea ce poate fi descris prin clasicul termen, „îmbunătățiri”.

Și, pentru că l-am numit pe Niken GT o navă amiral, bordul TFT de 7 inch, full-color, cu extra-luminozitate și trei teme diferite, poate doar întregi lista specificațiilor premium.

Tracer 9 GT+ poate fi considerat „creierul” gamei touring, întrucât Yamaha a „aruncat” pe această motocicletă cam tot ce se putea la capitolul electronică.  

Aceasta este prima Yamaha echipată cu sistem Cruise Control adaptiv, care aduce abilitatea menținerii în mod automat a unei distanțe fixe față de vehiculul din față. Sistemul poate fi reglat, existând patru opțiuni de distanță, iar intrarea sa în funcțiune este semnalizată pe bord. Desigur, ne referim la un nou ecran TFT de 7 inch, color.

Tracer 9 GT+ este și prima motocicletă din lume echipată cu un sistem Unified Brake System, controlat prin radar cu undă milimetrică. Pe scurt, când sistemul cruise control adaptiv își face datoria până la capăt, încetinind motocicleta, dacă aceasta își face calculele și hotărâște că o coliziune este iminentă, crește cu de la sine putere crește forța de frânare.

Recunoaștem, am „umanizat” puțin situația. Calculele de care spuneam sunt posibile datorită integrării sistemelor electronice ale motocicletelor, unitatea de măsură inerțială cu șase axe având un rol hotărâtor, prin prisma puterii de citire și de furnizare a datelor. Totuși, Yamaha subliniază faptul că acesta nu este un sistem de evitare a coliziunilor, intervenind doar când opțiunea BC – Brake Control – este activată și riderul frânează. Dar, trebuie spus și că acest sistem permite și un palier de cornering brake control.

Totodată, spre desoberire de sistemele cruise control convenționale care se dezactivează atunci când riderul folosește ambreiajul sau schimbă treptele de viteze, Tracer 9 GT+ „acceptă” folosirea quickshifter-ului – ajuns la a treia generație – și atunci când sistemul adaptiv este în funcțiune.

Tracer 9 GT+ integrează și cea mai nouă generație de suspensii KADS, este vorba despre KYB Active Damper System. O unitate hidraulică și una de control a suspensiilor lucrează împreună cu unitatea de măsură inerțială, pentru a se adapta permanent stilului de pilotaj și suprafețelor de rulare.

Iată și celelalte noutăți aduse de Tracer 9 GT+: conectivitate smarphone, cu posibilitatea instalării navigației de la Garmin, o mai bună integrare a modurilor de condus, ghidon și cluster de instrumente de bord, port USB A, șa reglabilă pe înălțime cu un material de calitate superioară pentru capitonaj, rezervoare de fluide fumurii, sistem de montare a valizelor îmbunătățit, disc frână spate cu diametru mai mare, etrier spate, pedală frână și cilindru master spate, toate revizuite.

Dacă Tracer 9 GT+ este așadar o vitrină tehnologică pentru Yamaha, producătorul japonez păstrează la dispoziția amatorilor de touring sportiv, mai accesibilele Tracer 9 GT, Tracer 9, alături de Tracer 7 GT și Tracer 7.

Iată echipările extra de care se bucură Yamaha Tracer 7 GT: valize tip hard case de 20L, parbriz touring cu 92 de mm mai înalt și 70 mm mai lat decât cel anterior, șa tip confort cu logo Tracer, zone cu densitate diferită și cusături vizibile, tank pads laterale, kit de prindere topcase preinstalat.

Modelele dotate cu propulsorul CP3 de 890 cmc devin disponibile în noi culori, iar cele cu propulsorul CP2, de 690 cmc, cele mai accesibile sport tourere Yamaha primesc ecrane TFT, cu conectivitate smartphone, discuri de frână de 298 mm pentru roata față, și suspensii revizuite ce oferă mai multe posibilități pentru reglaje.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account