Norton a prezentat oficial prima motocicletă proiectată și produsă la noul sediu ultra-modern al companiei, situat în Solihull, Anglia. Este vorba despre un prototip deocamdată, denumit V4 Café Racer și bazat pe superbike-ul de 185 cai putere, V4SV.
V4CR folosește același propulsor V4 la 72 de grade, de 1200 cmc, care nu a fost detunat de către britanici. Puterea maximă a rămas neschimbată, iar când vine vorba despre cuplu, 125.4 Nm este o valoare cât se poate de impresionantă.
Nu știm exact cum să îl numim, super-naked, hyper-naked sau poate mai bine hyper-café racer, dar ce știm deocamdată este că el împarte cu V4SV cadrul și bascula lustruite, alături de rezervorul din fibră de carbon și unele elemente de carenaj. Lansarea cu public se va face în acest weekend, urmând a fi dezvăluite toate detaliile. Până atunci putem doar menționa frânele Brembo, suspensiile Öhlins , roțile BST, pornirea keyless și un ecran TFT de 6 inch.
Subcadrul este desigur mai scurt decât cel de pe V4SV, pentru o poziție agresivă, accentuată de semi-ghidoanele joase, un “must-have” pentru orice café racer, alături de șaua specifică. Radiatorul este special produs pentru această motocicletă spun cei de la Norton, deasupra sa putându-se observa și prizele de aer.
Cel mai probabil, V4 Café Racer va fi vândut într-o serie limitată, la un preț de peste 30.000 de lire sterline, Robert Hentschel, noul CEO Norton declarând ca V4CR este următorul pas din planul companiei de a ajunge lider mondial pe nișa motocicletelor de lux, lucrate manual.
À propos de business, ultima perioadă a fost un adevărat roller coaster pentru Norton. Roata istoriei s-a întors și britancii au fost cumpărați (cu tot cu datorii) de către indieni. În aprilie 2020, compania indiană TVS Motor a achiziționat pentru 16 milioane de lire sterline legendarul brand britanic.Dar, vom vedea imediat în ce condiții și cât de mult a contat acest lucru. În doar 18 luni a urmat deschiderea unui sediu, care poate fi descris drept “all in one”: studio de design, showroom, hub R&D, birouri, laboratoare de testare a calității, service și birouri. Capacitatea de producție? 8.000 de unități pe an.
Problemele nu au lipsit. Nu mai puțin de 35 de defecte au fost găsite pe modelele V4SS produse între 2019 și aprilie 2020, responsabilitatea aparținând Norton Motorcycles UK Ltd (NMUL). Dar, TVS Motor a înființat o nouă companie, Norton Motorcycle Co Ltd. (NMCL), ceea ce din punct legal o absolvă de orice obligație față de clienții “vechii” companii. Este limpede însă că imaginea brandului ar fi fost afectată în ochii publicului, indiferent că ar fi fost vorba despre NMCL sau de NMUL.
Până la urmă, soluția la care s-a ajuns este ca și proprietarii problematicelor V4SS să primească una dintre cele 200 de exemplare ale noii V4 SV, ei trebuind să returneze motocicleta originală și să plătească 10.000 de lire sterline. Ținând cont că prețul noului model se apropie de 44.000 de lire sterline, CEO-ul Norton consideră că aceasta este o dovadă de considerație față de clienții vechii companii. Așa se face că din cele 200 de exemplare ale superbike-ului, doar în jur de 70 vor mai rămâne disponibile odată ce acești clienți dar și cei care au plătit un avans vor fi serviți.
De menționat este faptul că planurile Norton includ și lansarea a cel puțin două motociclete accesibile ca preț, până în 10.000 de lire sterline. Este vorba despre scramblerele Atlas Nomad și Ranger, care vor împărți același propulsor, un bicilindru paralel de 650 cmc și 84 de cai putere. Acestea erau “pe țeavă” încă din 2018 și în mod evident, “noua” Norton nu avea cum să renunțe la acest proiect, despre care deja se spune că poate fi pentru britanici ceea ce a fost Monster pentru Ducati. Și, desigur, pentru ca platforma este una pretabilă customizării, nu este exclus să vedem și o versiune pentru mase, de 650 cmc a V4 Café Racer.
Prima ediție a Isle of Man TT era câștigată în 1907 la clasa dedicată propulsoarelor bicilindrice de o motocicletă Norton. Acest brand este pur și simplu mult prea robust pentru a nu putea trece de câteva zgâlțâieli precum cele povestite mai sus. Prin 1913, creditorii au mai salvat o data compania, așa că povestea merge mai departe, chiar dacă actorii s-au schimbat!