Honda capitalizează succesul de care se bucură numele Hornet și lansează încă o versiune a naked-ului cu gene de streetfighter, care va înlocui CB500F.
Este vorba despre CB500 Hornet, al cărui preț în România este deja cunoscut și începe de la 7.450 de euro, cu TVA inclus.
CB500 Horent vine cu un stil mai agresiv, care este pus în evidență și de farul și de lumina de stop, ambele tip LED. Propulsorul Euro 5 +, cu doi cinlindri paraleli a primit mai multe upgrade-uri, fiind acum echipat cu sistemul Honda Selectable Torque Control, care gestionează tracțiunea roții spate.
Noile setări ale sistemului de injecție au îmbunătățit răspunsul motorului atunci când se accelerează de la turații joase, dar și livrarea puterii, pe întreaga plajă de turații. Nu lipsește nici ambreiajul anti-patinare.
”Hornetul de 500” oferă 48 de cai putere și un cuplu maxim de 43Nm la 6.500 rpm, fiind o alegere de luat în calcul atât pentru riderii începători cât și pentru cei cu experiență, dar care își doresc o motocicletă lejeră. Șaua stă la 785 mm de sol, iar poziția de condus este una foarte neutră. De notat că cifrele de cuplu și de putere sunt moștenite de la CB500F, dar șaua este cu 4 mm mai joasă.
CB500 Hornet oferă și un ecran TFT full-color de 5 inch, foarte vizibil, preluat de pe CB1000R și operat printr-un switch plasat în zona manșonului stâng. Există conectivitate smartphone prin sistemul Honda RoadSync, care include și navigație turn by turn.
Cadrul din oțel, fabricat din tuburi de 35 mm este preluat de pe CB500F, iar suspensiile rămân în continuare de la Showa, cu o furcă inversată de 41 mm, tip big piston, cu funcționalitate separată pentru mecanismele interne. Frânarea cade tot în sarcina a două discuri de 296 mm, cu etrieri Nissin cu patru pistonașe pentru roata față și un disc de 240 mm cu etrier cu un singur pistonaș.
Așadar, putem vorbi mai degrabă de o evoluție a lui CB500F decât de un model cu totul nou, dar una care este bine venită. Honda are tot interesul să mențină o ofertă cât mai atractivă pentru clasa naked-urilor de 500 cmc, acolo unde, pe lângă modelele provenite din China, și-a făcut apariția și Kawasaki Z500.