Dacă fanii mondialului de Superbike sperau să vadă ceva suspans în clasamentul general după etapa portugheză de la Portimao, ei bine, n-a fost să fie. Cele două curse ale clasei Superbike din Portugalia au fost destul de interesante, dar s-au terminat cu un deznodământ ușor de anticipat: a treia dublă victorie consecutivă pentru Rea, care ar putea fi încoronat campion deja de la următoarea etapă, la Magny-Cours.
În prima cursă, Rea a dominat autoritar, nelăsându-le nicio șansă adversarilor. Nord-irlandezul a profitat de o motocicletă Kawasaki ZX-10R perfect reglată pentru circuitul din zona Algarve a Portugaliei și de un vârf de formă care pare să dureze de aproape patru ani încoace și s-a instalat la conducere încă de la începutul cursei, distanțându-se apoi vizibil. Rea a profitat și de startul nu tocmai bun al lui Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia), care pornea din pole-position. Laverty a avut apoi și ghinionul să fie scos complet neceremonios de pe pistă de un Xavi Fores (Barni Ducati) care pierduse controlul pe frânare în al treilea viraj după start.
În spatele lui Rea, Marco Melandri a tras tare și părea să-l poată prinde pe britanic, dar pneul spate al motocicletei sale Ducati Panigale R s-a deteriorat mult prea devreme pentru asta. Melandri era vânat inițial de Lorenzo Savadori, coechipierul de la Aprilia al lui Laverty, dar acesta a căzut și astfel Michael van der Mark (Pata Yamaha) a primit cadou un loc pe podium.
În a doua cursă, Chaz Davies (Aruba.it Ducati) pornea din pole-position, după locul 4 din prima cursă, și se instala la conducere. Între timp, Rea, plecat al nouălea (conform regulilor din WSBK valabile de anul trecut încoace), reușea să recupereze și să se instaleze în spatele galezului de la Ducati deja în turul al doilea. Apoi urma o lungă cursă de urmărire. Rea avea să declare că nu i-a fost deloc ușor să treacă de Davies, care frâna foarte târziu și a cărui motocicletă trăgea foarte bine pe liniile drepte. Vizual, Rea părea să poată trage în paralel cu riderul de la Ducati la capătul liniei drepte, dar galezul pur și simplu părea să frâneze diabolic de târziu și de tare, fără să rateze apexul.
În cele din urmă, însă, Davies a slăbit ritmul, fiind depășit, pe rând, de Jonathan Rea, apoi de Marco Melandri și de Michael van der Mark. Olandezul de la Yamaha i-a depășit în mod foarte spectaculos pe ambii rideri Ducati în primul viraj, în timp ce amândoi ieșiseră ușor larg. Ordinea la final a fost Rea, van der Mark, Melandri. Davies a reușit să-și păstreze locul patru și în cursa a doua, deși fusese urmărit îndeaproape de Tom Sykes și acesta părea să fie mai rapid spre final.

Rea sărbătorește a 66-a victorie împreună cu echipa de care este foarte apropiat. Anul acesta a prelungit contractul cu Kawasaki pe următorii doi ani.
Davies avea să declare că etapa de la Portimao a fost una dintre cele mai dificile din întreaga sa carieră. Asta pentru că a alergat la scurt timp după o refracturare a claviculei la care se operase la începutul pauzei de vară. Practic, tija metalică pusă pe claviculă s-a îndoit și unul dintre șuruburi s-a smuls din os. Asta a însemnat că Davies nu a putut să se antreneze cum ar fi vrut și că a avut de furcă cu dureri serioase la nivelul umărului.
După etapa de la Portimao, Rea este deja aproape campion. Dacă la următoarea etapă, la Magny-Cours, în Franța, reușește să obțină un avantaj de minimum nouă puncte față de Davies și nu pierde mai mult de nouă puncte față de Michael van der Mark, Rea va obține al patrulea titlu mondial consecutiv în Superbike, doborând un record în acest sens. Până la Jonathan Rea, nimeni nu a reușit mai mult de două titluri mondiale consecutive, în cei 30 de ani de existență ai campionatului. Cu al patrulea titlu, nord-irlandezul îl va egala pe Carl Fogarty, singurul rider care a obținut până acum patru titluri de campion. Cu dubla de la Portimao, Rea a obținut a șasea victorie de cursă consecutivă, depășindu-și și în această privință propriile recorduri. Rea are acum 66 de victorii în Superbike și 129 de podiumuri. Singurul pilot cu mai multe podiumuri este Troy Corser, cu 130.
Rea a cam ucis spectacolul în Superbike în ultimii ani, iar directorul sportiv al WSBK, Gregorio Lavilla, fost campion în BSB, l-a catalogat drept „necarismatic”, spunând că, pe lângă faptul că obține victorii pe bandă rulantă, Rea nu prea creează spectacol în alte feluri.