Patru motociclete adventure pentru începători, de categorie A2, în 2019

Continuăm seria de articole dedicate începătorilor în motociclism printr-o trecere în revistă a opțiunilor de motociclete noi destinate acestei categorii. Într-o primă fază, ne orientăm strict asupra modelelor de categorie A2, din ce în ce mai populare în Europa. Sunt ieftine de cumpărat, ușor de întreținut și extrem de facil de pilotat, dar au suficient „zvâc” cât să te distreze și să-ți facă primii pași în lumea motocicletelor adventure cât mai ușor de făcut.

BMW Motorrad a prezentat acum doi ani la EICMA modelul G 310 GS, un adventure-bike de dimensiuni mici, bazat pe G 310 R, roadsterul compact cu motor monocilindric. Ambele motociclete mici sunt produse în fabrica TVS din India, dar producția se face la standarde europene. Am și testat anul trecut micul aventurier din Bavaria și ne-a impresionat.

G 310 GS a păstrat motorul cu un cilindru, răcit cu lichid, al versiunii naked. Acesta dezvoltă o putere maximă de 34 CP, pentru o greutate de 169,5 kg cu toate plinurile făcute și o înălțime a șeii de 835 mm.

Estetica o mimează foarte bine pe cea a fraților mai mari, ajutată și de suspensiile înălțate, „ciocul” din partea frontală și de roata față de 19 inci. Cu un preț de 5.800 de euro la importatorul BMW Motorrad România, noul GS ar trebui să înregistreze cifre de vânzări promițătoare și la noi în țară.

 

Honda CB500X este nouă pentru 2019, fiind cea mai performantă motocicletă dintre cele selectate pentru acest articol, căci ajunge la 48 CP, limita pentru motociclete de categorie A2. Este de departe și cea mai scumpă alegere dintre „aventurierele” destinate începătorilor, la 6.790 de euro.

Honda CB500X 2019

Are roata față de 19’’, suspensii mai înalte pentru 2019, un motor care trage mai bine la turații medii și un bord digital care oferă o mulțime de informații. Motorul de 471 cmc are doi cilindri paraleli și un cuplu de 43 Nm, pentru o greutate la plin de 197 kg, semnificativ mai mare decât a rivalilor de cilindree mai mică, dar totuși o valoare deloc de speriat pentru un rider aflat la început de drum. Riderii mai scunzi s-ar putea să fie puși puțin în dificultate de înălțimea de 830 mm a șeii.

Am văzut motocicleta pe viu în showroom-ul dealerului Motor Team zilele trecute și i-am făcut și o prezentare video, pe care o puteți vedea mai jos:

La 6.790 de euro, noua Honda #CB500X este un chilipir. Noi am stat puțin de vorbă cu ea, așa că uite care sunt principalele noutăți.

Publicată de Motobikes pe Duminică, 17 martie 2019

 

Kawasaki Versys X-300 este tot un enduro-tourer cu roată față de 19 inci (în mod surprinzător, frații mai mari, de 650, respectiv 1.000 cmc, au roți față de 17”), dar nu are acel „cioc” care face silueta motocicletelor adventure atât de ușor de recunoscut.

Motorul lui Versys X este bicilindrul prezent pe fostul Ninja 300 și dezvoltă aproximativ 38 CP la o capacitate de 296 cmc. Masa cu plinul făcut este de aproximativ 170 kg, iar înălțimea șei de 800 mm. Jantele sunt cu spițe și designul duce cu gândul la frații mai mari. O caracteristică tehnică interesantă este ambreiajul antihopping Assist & Slipper.

Furca față este telescopică cu jambe de 41 mm, și suspensia spate este reprezentată de un monoamortizor Uni-Trak cu gaz. Bordul include un turometru analogic mare, plus două ecrane LCD care vor afișa o mulțime de informații: autonomia rămasă, treapta de viteză cuplată, consum mediu și instantaneu, nivelul combustibilului, două jurnaliere și un indicator de pilotaj „eco”. Dacă reușești să mergi atât de economic încât să menții indicatorul „ECO” aprins, poți atinge o autonomie de aproape 400 km cu un plin. Și Kawasaki Versys X-400 costă 5.800 de euro la importatorul United Motors.

 

Suzuki DL250 V-Strom este un enduro-tourer mai simplu, cu mai puține pretenții decât concurenții de la BMW, Honda și Kawasaki, dar și costă doar 4.390 de euro la dealerul Motor Team din București.

Micul aventurier din Hamamatsu este propulsat de o evoluție a motorului cu doi cilindri paraleli de 248 cmc. Cu o putere maximă de 25 CP și o greutate cu plinurile făcute de 190 kg, ne putem imagina că nu performanțele vor fi punctul forte al micului V-Strom. Dar autonomia se va apropia de 500 km cu un plin de benzină, poziția în șa va fi primitoare pentru rideri de toate dimensiunile și va exista și o priză de 12V în echiparea standard.

Suportul de bagaje din spate poate suporta o greutate de până la 8,5 kg și există și puncte de montaj pentru gențile laterale oferite în echiparea opțională. ABS-ul Bosch este și el în echiparea standard. Roțile sunt ambele de 17 inci, cu pneu 110/80-17 față și 140/70-17 spate.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account