Mai multe imagini randate a ceea ce ar putea fi Benelli Tornado 650, 550 dar și TNT 550 au fost lansate pe internet, generând suficient interes din partea celor care duc dorul numelui Tornado și TNT. Și nu doar, căci acestea ar deveni mult mai accesibile!
Adevărul este că QJMotor, compania chineză care deține Benelli, a lansat o sumedenie de modele noi pe piețele asiatice. Iar motocicletele ar putea să ajungă în Europa, sub emblema Benelli. De exemplu, prezentat la EICMA 2021, Benelli TRK 800 este de aproape înrudit cu QJMotor SRT750, cu care împarte motorul și șasiul. Demn de menționat și faptul că în Italia, cea mai bine vândută motocicletă în primele trei luni ale acestui an este Benelli TRK 520/TRK 502 X Enduro, cu peste 1.500 de unități! Motivație așadar ar exista!
Deși, ițele poveștii sunt destul de încurcate. QJMotor produce deja o sportivă de 600 cm în China, pe care ar urma să o upgradeze la 650 cmc. Așa că motorul cu patru cilindri și-ar putea găsi locul și o motocicletă Benelli, ba chiar sub numele de Tornado 650, așa cum vedem în imaginea dedicată. Desigur, dacă este să o studiem mai atenți, se observă că până la producție, calea este lungă. Un posibil concurent pentru Yamaha R7?
Ar mai fi apoi apoi Tornado 550, care pare a fi propulsat de nimeni altul decât de motorul paralel întâlnit pe MV Agusta Lucky Explorer 5.5. Da, pentru că așa după cum am scris aici, MV Agusta a permis Qianjiang să le folosească cvadricilindrul de 1.000 cmc, primind în schimb dreptul să le utilizeze motoarele de capacitate mai mică. Și da, unitatea se regăsește, cu o capacitate de 500 cmc, pe Benelli TRK 502.
În ceea ce îl privește pe TNT, acesta este o versiune „dezbrăcată” a lui Tornado 550, deși, pentru mai multă siguranță, misterioșii designeri au „lăsat” și o versiune carenată, care se observă că diferă în mod subtil de Tornado. Despre TNT și Tornado 550 putem specula că ar avea o putere de 47 de cai, atât cât are MV Agusta Lucky Explorer 5.5, iar pentru Tornado 650 se vorbește despre 80 – 87 de cai putere.