Oricine vorbește despre scena custom din Statele Unite ale Americii îl menționează pe Fred Kodlin.
Din anii’90, Fred s-a bucurat de succes cu motoarele sale custom și a reușit să câștige în mod regulat diverse showuri importante din Daytona. El a fost primul cetățean non-american care a fost inclus în Sturgis Hall of Fame.
În premieră, Fred Kodlin și-a propus să customizeze un BMW, împreună cu fiul său Len: BMW R 18 B.
„R 18 B HEAVY DUTY a fost un adevărat proiect tată-fiu. Au existat o mulțime de contribuții creative din partea lui Len, ceea ce arată că următoarea generație de la Kodlin Bikes este deja în blocul de start”, spune fericit șeful Kodlin Bikes din Borken.
Cea mai mare provocare în personalizarea magnetului de mulțime din acest an la Daytona Bike Week a fost cadrul. „Am refabricat complet tuburile superioare pentru a coborî șaua. Am refăcut, de asemenea, capul de direcție și jugul triplu, astfel încât unghiul de fugă să rămână potrivit, în ciuda unghiului de virare schimbat, astfel ca motocicleta să fie în continuare plăcut de condus”, explică Fred Kodlin.
Rezultatul a fost R 18 B HEAVY DUTY, o motocicletă în stil tipic Kodlin. Profilul ei coboară brusc în spate de pe parbrizul tăiat, din gama de Accesorii Originale BMW Motorrad, pentru ca apoi să integreze valizele laterale fabricate de Kodlin din plastic armat cu fibră de sticlă. De sus, R 18 B HEAVY DUTY se caracterizează printr-o linie puternică în zona șeii și o legătură fluidă cu carcasele laterale.
Dar, punctul culminant este un sistem de suspensie pneumatică pentru ambele roți, activat susținut de un compresor plasat discret în spatele valizei stângi. Acest lucru permite ca R 18 B HEAVY DUTY să fie coborâtă sau înălțată într-o fracțiune de secundă. Pe cât spectaculos, pe atât de util: pentru a parca, coborâți șasiul și motocicleta stă pe puncte de sprijin ascunse, la doar câțiva centimetri deasupra asfaltului, așteptând următoarea călătorie.
Echipa Kodlin a petrecut trei luni bune pentru construcția caroseriei. A fost creat un rezervor din tablă complet nou – mai lung decât originalul, cu crestaturi pe laterale. În acest scop a fost modificată și legătura dintre rezervor și partea posterioară a cadrului, dar compartimentul original de încărcare a telefonului mobil, pe de altă parte, a fost păstrat.
Spoilerul frontal care include un sistem de iluminare în 3 culori – o caracteristică populară, nu numai la Daytona – și aripa față sunt realizate din tablă. Kodlin a creat un omolog corespunzător pentru roata din spate din două aripi spate R 18 B unite între ele, o piesă care integrează discret luminile de semnalizare și lumina de stop.
Cele două capace laterale din tablă, care formează o tranziție lină la valizele laterale, sunt și ele piese custom. În interiorul lor sunt montate difuzoare R 18 B de la Marshall și un amplificator. Atenția lui Kodlin pentru detalii este evidentă și în balamale frezate din aluminiu ale valizelor, în stilul componentelor originale R 18 B.
Aripioarele de deasupra cilindrilor sunt fabricate din metal, dar nu îndeplinesc nicio funcție propriu-zisă. Mai degrabă, ele subliniază designul lui R 18 B HEAVY DUTY și îl fac să pară inconfundabil, mai ales când este privit din față. Proiectul este completat de o șa fabricat de Kodlin și o huse din Alcantara și imitație de piele pentru bord, un ghidon special și un sistem de evacuare construit in-house.
Motocicleta a fost vopsită de tattoo artist-ul Marcel Sinnwel, cu elemente de pinstriping și un pattern airbrush pe aripa spate, integrând tema 100 de ani BMW Motorrad. Dar Fred Kodlin nu și-a pus mâna în niciun caz pe toate ansamblurile și piesele. Ceea ce a fost o surpriză deosebit de pozitivă pentru el: „Șuruburile. Toate sunt din oțel inoxidabil, cu un cap Torx excelent cum nu găsești la alte motociclete. La bază, motocicleta și mai ales motorul sunt finisate foarte, foarte curat. Toate cablurile electrice sunt deja frumos ascunse, așa că nu a trebuit să facem nimic motorului”, explică el.
Din acest motiv, numeroase componente R 18 B nu au fost în mod deliberat înlocuite, ci cel mult modificate. De exemplu, manetele și capetele ghidonului. Motorul a rămas neschimbat din punct de vedere tehnic. Doar capacele chiulasei, capacul curelei și admisia au fost vopsite în negru metalic. Etrierii, scărițele, schimbătorul de viteze și pedala de frână sunt toate componente standard BMW. Sistemul Cruise control cu controlul distanței, marșarierul și funcția eCall au rămas neschimbate. Acestea sunt caracteristici absolut unice ale BMW R 18 B, pe care niciun alt producător nu le oferă în cazul cruiserelor.