Aprilia șochează o lume întreagă cu noul Tuono V4X, un naked extrem, de pistă, produs în serie limitată conform programului Factory Works.
Știam de ceva vreme că Aprilia pregătea ceva. Dar oamenii din Noale au venit cu mai mult decât ne așteptam. Pe modelul Tuono V4 1100 Factory (testat de noi recent), au înlocuit motorul cu alezaj de 78 mm cu cel de RSV, cu alezaj de 81 mm și au trecut modelul Tuono V4 prin același tratament ca sora mai sportivă RSV4X, ajungând la valoarea de-a dreptul înspăimântătoare de 221 de cai-putere! Desigur, cum se poate deduce și din carenajul fără faruri, noua Tuono V4X este destinată exclusiv folosirii pe circuit, nu pe drumuri publice.
Carenele sunt toate din fibră de carbon, cu grafica „Bol d’Or” inspirată de modelul RSV 1000R Factory care a participat la renumita cursă de anduranță în 2006, iar apedicele aerodinamice sunt preluate direct de pe modelul prototip RS-GP din Motomondial. Folosirea din plin a fibrei de carbon a contribuit la reducerea greutății până la 166 kg la gol, grație și folosirii multor componente din aluminiu (manetă de ambreiaj, protecție manetă de frână, protecții carter motor, scărițe reglabile, bușonul rezervorului) sau din magneziu, precum jantele forjate Marchesini, încălțate cu pneuri slick.
Motorul a primit un sistem de evacuare complet Akrapovic, cu colectoare din titan și tobă din carbon și filtrul de aer este un SprintFilter preluat direct din MotoGP. Și electronica a fost revizuită, evident, cu diversele strategii de livrare a cuplului și de asistare în pilotaj dezvoltate de departamentul de curse de la Aprilia. Toate hărțile selectabile sunt „full-power”, cu niveluri diferite de frână de motor, control al tracțiunii și anti-wheelie, toate gândite special pentru utilizarea pe pistă.
Tot în echiparea de serie se află quickshifterul bidirecțional, suspensiile semiactive Ohlins Smart EC 2.0 și bordul TFT, reprogramat pentru a oferi vizualizarea timpilor pe tur, grație senzorului GPS integrat.
Și sistemul de frânare Brembo este complet de curse, folosind etriere GP4-MS, care acționează pe discuri din oțel T-Drive, cu o pompă radială 19×16.
Fiecare exemplar de Aprilia Tuono V4X (prima serie, ca și în cazul lui RSV4X, va avea 10 exemplare) va costa 34.900 de euro și se poate comanda deja exclusiv online, pe website-ul Aprilia. Cumpărătorii vor putea să-și ridice motocicleta direct de la Aprilia Racing, oferindu-li-se și o vizită în departamentul de motorsport al producătorului din Noale.