Starg Varg EX: Enduro, electric, revoluționar!

Stark Varg este un crosser electric, lansat la finele lui 2021. Am prezentat cu destul scepticism știrea la acea vreme. Iată și de ce.

Proprietarul unui magazin on-line de piese pentru off-road decide să proiecteze și să construiască o motocicletă de cross de 80 de cai putere, care poate fi configurată să se comporte fie ca un 125 cmc în doi timpi, fie ca un 650 cmc în patru timpi. Oferă aproape 1000 Nm cuplu, cadrul cântărește doar șase kilograme, bordul nu e nici LCD, nici TFT, ci un smartphone rezistent la șocuri și lista ar putea continua.

Dar, demersul a fost unul cât se poate de serios și astăzi orice pasionat de off-road care e cât de cât informat a auzit de Stark Varg. Motocicleta se vinde de altfel și România, fiind deja și folosită pe la curse off-road. Sau adaptată pentru a se putea circula pe forestiere. La fel ca în toată lumea! Stark a ajuns la o capacitate de producție de 1000 de unități pe lună.

Așa că următorul pas pentru Stark Varg a fost să dezvolte și versinea de enduro. Intră în scenă Stark Varg EX. Disponibil din martie 2025.

Cum Enduro înseamnă și „street legal” sau pe românește înmatriculabil, noua motocicletă electrică va fi dotată cu far, semnalizatoare, suport plăcuță înmatriculare șamd. Acum vine și partea mai interesantă: ca și surata se de motocross, ea va putea fi configurată să fie practic orice motocicletă de enduro ai tu chef, de la un aprig 300 cmc în doi timpi la un „doijumate” în patru timpi. Totodată, costurile de exploatare vor fi în zona unui E-MTB, spune Varg.

O soluție cu totul nouă, foarte modernă, pentru plasarea semnalizatoarelor.

Stark Varg EX oferă o capacitate a bateriei cu 20% mai mare față de cea a modelului anterior. Practic, autonomia va fi comparabilă cu cea a unui enduro de 450 cmc. Cât privește greutatea, din nou enduro-ul electric se prezintă foarte bine. Nu are ambreiaj, sistem de evacuare, nu are nevoie de benzină, ulei, filtru de aer, convertor catalitic, așa că pune pe cântar 120 de kilograme, cât un KTM 450 EXC-F, fără benzină.

Vor exista două variante, una de 60 de cai putere și una de 80. Varianta de bază va costa 12.900 de dolari, plus taxele. Nu e puțin, dar propunerea este tentantă, ținând cont de ce oferă. Cuplu este de 938 de Nm (da, am scris corect) frâne Brembo, suspensii KYB, roți cu butuci mașinați CNC, jante din aluminiu folosit in industria aero-spațială, spițe din oțel de cea mai înaltă calitate.

Toate butoanele sunt incluse în această unitate compactă din aluminiu, impermeabilă și rezistentă la șocuri. Cablurile sunt rutate prin ghidon.

Bordul continuă soluția aleasă pentru crosser, un smartphone militar, Arkenston, care e folosit ca și interfață prin care setezi caracteristicile motocicletei. Acesta integrează navigație turn by turn, giroscop, accelerometru și poate fi folosit și ca un telefon obișnuit.

Nu în ultimul rând, cei de la Stark spun un lucru greu de contestat: nu mai trebuie să fii mecanic pentru a te bucura în mod constant de o motocicletă de enduro. Ei oferă o comparație cu un enduro clasic, bazată pe costurile de întreținere pentru 100 de ore. Fără supape de reglat, filtre și pisoane de înlocuit, reglaje și operațiuni de întreținere,costul  ar fi de 10 ori mai mic! Poți afla mai multe detalii aici: 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account