Nouă lucruri de știut despre Marele Premiu al Portugaliei

Care au fost momentele importante ale cursei de la Portimao? De ce s-a retras Pol Espargaro în turul al patrulea? Care-i treaba cu Aprilia? Toate acestea și multe altele, în articolul de mai jos.

Care au fost punctele cheie ale Marelui Premiu al Portugaliei?

  1. Superioritatea lui Quartararo. Chiar dacă nu a luat startul bine din pole-position (era pe șase la finalul primului tur), Fabio și-a păstrat calmul, conștient fiind de avantajul său ca ritm de cursă.
  2. Căzătura lui Rins. Spaniolul părea foarte rapid, capabil să dea replica fiecărui tur rapid realizat de Quartararo. Dar căzătura din turul 19 a pecetluit soarta cursei.
  3. Penalizarea lui Bagnaia. Cum a spus chiar el, poate nu ar fi câștigat oricum, dar, dacă ar fi luat startul din pole-position, cum ar fi meritat, cursa ar fi arătat probabil altfel.
  4. Diferența de viteză între Ducati și Suzuki. Linia dreaptă însemna din nou un avantaj măricel pentru piloții Ducati față de cei de la Suzuki. Mir nu avea armele necesare ca să se lupte cu Bagnaia.
  5. Calificările lui Binder. Sudafricanul a plecat de pe locul 15 și a terminat pe 5. Dacă ar fi pornit de pe o poziție de top din calificări, probabil s-ar fi luptat pentru victorie.

 

Cele mai rapide tururi în cursă (în paranteze, turul în care s-a făcut timpul)

Rins 1’39”450 (18); Bagnaia 1’39”468 (18); Quartararo 1’39”472 (17); Zarco 1’39”700 16); Binder 1’39”850 (17); A.Espargaro 1’39”854 (20); Mir 1’39”855 (17); Morbidelli 1’39”939 (23); Marquez 1’40”001 (17); Vinales 1’40”006 (14).

 

Topul vitezei maxime (și media maximelor pe linia dreaptă) în cursă.

Zarco 351,7 (349); Bagnaia 350,6 (349,2); Miller 349,5 (347); Bastianini 347,2 (344,1); A.Marquez 347,2 (342,3); Marini 345 (343,5); Binder 345 (343,3); A.Espargaro 345 (344,3). Quartararo este penultimul (!) în acest top: 338,5 (336,4); Morbidelli 338,5 (335,6).

 

De ce s-a retras Pol Espargaro în turul al patrulea?

Din cauza unei probleme la etrierul de frână spate.

 

Rossi, la finalul cursei, a declarat că este parțial mulțumit deoarece ritmul său de cursă nu era rău deloc. Are dreptate?

Turul cel mai rapid al lui Rossi a fost al 11-lea, cu 1:40,365, în turul de după ce Rossi ieșise larg într-un viraj (1:42,430). Asta în condițiile în care cei din față rulau la 1:40. Apoi, până la căzătura din turul 15, a menținut un ritm decent, la 1-2 zecimi pe tur mai lent decât piloții de la locul 3 în jos. A existat, într-adevăr, o îmbunătățire față de ce s-a întâmplat în antrenamente, dar Doctorul este încă departe.

 

Motoare marcate (în paranteză, motorul folosit în cursă). Reamintim că fiecare pilot are la dispoziție 7 motoare pentru tot sezonul, în afară de cei de la Aprilia, care au 9.

Zarco: 3 (2); Petrucci: 2 (2); Vinales: 2 (1); Quartararo: 2 (1); Morbidelli: 3 (2); Mir: 3 (3); A.Espargaro 2 (1); Miller: 2 (1); P.Espargaro 2 (1); Rossi: 2 (2); Bagnaia 2 (2).

 

Cum a mers Aprilia?

Foarte bine. Lucru confirmat de comparația cu anul trecut. În 2020, Aleix Espargaro termina pe 8, în 42:04,197, la 16,034 secunde de primul loc. În 2021, a terminat pe 6, cu un timp de 41:55,297, la 8,885 secunde de lider. Aleix a înjumătățit astfel distanța față de primul loc, îmbunătățind timpul total cu aproape 9 secunde, în timp ce timpul câștigătorului din 2021 a fost cu doar 1,751 mai rapid decât al celui din 2020. Cifrele confirmă o evoluție excelentă a prototipului RS-GP.

 

Trei lucruri memorabile la Marele Premiu al Portugaliei.

  1. Revenirea lui Marc Marquez.
  2. Victoria lui Pedro Acosta la Moto3.
  3. Deciziile controversate din calificări.

 

Trei declarații după calificări

  1. Marquez: „M-am simțit din nou ca un pilot.”
  2. Mir: „Face parte din competiție să știi să gestionezi materialul pe care îl ai la dispoziție.”
  3. Rossi: „Mulți n-au înțeles ce potențial are Bagnaia. E un pilot foarte bun.”

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account