Triumph dezvoltă asiduu platforma de 400 cmc, putându-ne aștepta la câte un nou model pe an.
Speed 400 și Scrambler 400 X se bucură de succes, ceea ce a produs speculații cu privire la apariția a cel puțin unui nou model propulsat de monocililindrul de 398 cmc. Și nu este vorba despre Thruxon 400, a cărui lansare este așteptată, ci de o patra motocicletă aparținând acestei noi platforme.
Unitatea DOHC, răcită cu lichid, cu patru supape, produce 40 de cai putere și un cuplu de 37.5 Nm la 6.500 rpm. Ea ar putea fi ajustată lejer pentru a propulsa un enduro, iar aici Triumph are deja un candidat cu pedigree și anume Tiger.

Cockpit view Triumph Tiger 1200 Rally Pro Explorer. Interesant de văzut cât din această „priveliște” se va transfera și la clasa mică.
Mai mult, producția Speed 400 și Scrambler 400 X se află în sarcina Bajaj, gigantul industrial care construiește și KTM 390 Adventure. Iar conducerea Bajaj a lăsat vorbă către presa moto că ar trebui să ne așteptăm, pentru următorii trei ani, la câte o nouă motocicletă Triumph de 400 cmc, pe an!
Așadar, cu o cursă mărită a suspensiilor, cu o roată față de 19 sau chiar 21 de inch, cu anvelope ON/OFF, un rezervor mai mare și iată, un Tiger „entry-level” devine cât se poate de plauzibil! Se vorbește și despre un tablou de bord TFT cu conectivitate smartphone și navigație turn by turn, primit din partea fraților mai mari și despre un preț care nu ar trebui să depășească 6.500 de euro.