EICMA 2018 – noutățile Honda: CB650R Neo Sport Cafe, CBR1000RR, CBR650R și gama CB500

EICMA 2018 – noutățile Honda: CB650R Neo Sport Cafe, CBR1000RR, CBR650R și gama CB500

Honda a prezentat o mulțime de noutăți la salonul de la Milano, începând cu CB650R Neo Sport Cafe (prezentată deja în avanpremieră la salonul de la Paris), apoi cu întreaga gamă CB (CB500F, CB500X, CBR500R). Și vasul-amiral al gamei supersport, CBR1000RR, a primit îmbunătățiri notabile, mai ales la partea de electronică. Iar CBR650R s-a înnoit complet.

Honda CB650R Neo Sport Cafe

Naked-ul de cilindree medie își ia locul în gama Neo Sport Cafe, alături de frații de 125, 300 și 1000. Modelul este bazat pe CB650F, pe care îl înlocuiește de anul viitor. Față de acesta CB650R este cu 6 kg mai ușor (202 kg la plin), grație intervențiilor efectuate la nivelul cadrului (de oțel), rezervorului, cilisticii și scărițelor. Motorul ajunge acum la 95 CP la 12.000 rpm (4 CP în plus) și acum există și varianta limitată pentru permisul A2. Electronica include sistemul de control al tracțiunii Honda Selectable Torque Control.

 

Honda CBR1000RR Fireblade

Modificările aduse la exterior sunt minime pentru noile CBR1000RR Fireblade și Fireblade SP. În materie de electronică, însă, s-au făcut schimbări majore, legate, se pare de evoluția software-ului echipei HRC din MotoGP.

Astfel, a fost îmbunătățit controlul tracțiunii Honda Selectable Torque Control, pentru a maximiza tracțiunea la ieșire din viraje. Sistemul recunoaște regimurile de utilizare extremă și iau în calcul varierea diametrului pneului spate în funcție de unghiul de înclinare. Acum există o funcție Wheelie Control complet separată de controlul tracțiunii (înainte erau legate). Modurile de pilotaj, controlul tracțiunii, controlul wheelie-ului și al frânei de motor sunt toate afișate pe noul bord cu display TFT.

A fost îmbunătățită și viteza de intervenție a sistemului Throttle-by-Wire, mai ales la închiderea accelerației, unde timpul necesar pentru a ajunge de la maximum la minimum a fost redus cu 45%. În timpul pilotajului la viteze mari, intervenția sistemului ABS a fost redusă, pentru a profita la maximum de aderența pneurilor de pistă.

 

Honda CBR650R

CBR650F devine CBR650R, la fel cum CB650F a devenit CB650R. Schimbarea literei din „F” în „R” denotă un plus de sportivitate. CBR650R a preluat estetica fratelui mai mare, CBR1000RR, cu partea frontală agresivă, cu două faruri și prize de aer sub ele. Aspectul este mai agresiv dectâ al lui CBR650F.

Farul și semnalizatoarele cu LED sunt în echiparea de serie, iar noul bord LCD este dotat cu indicator de treaptă și bec „Shift-Up” pentru schimbarea treptei. Masa motocicletei scade la 207 kg (cu 6 kg în minus). Furca inversată este Showa SFF (Separate Fork Function), cu jambe de 41 mm, în timp ce noul sistem de frânare include discuri flotante de 310 mm pe față, cu etriere radiale cu 4 pistonașe.

Motorul ajunge la 95 CP, la fel ca la varianta naked, și primește și un ambreiaj antihopping.

 

Honda CB500X, CB500F și CBR500R

Honda CB500X a fost modificată amplu pentru 2019. Motocicleta are un nou design pentru 2019, oferind o protecție aerodinamică mai bună. Farul și semnalizările sunt cu LED, ghidonul este mai înalt, iar bordul LCD include bec shift-up pentru schimbarea treptei și indicator de treaptă.

Puterea maximă a rămas 48 CP pentru a permite încadrarea în categoria de permis A2, dar distribuția și galeriile de admisie și de evacuare au fost modificate pentru a oferi mai mult cuplu la regimuri joase și medii. Noua tobă cu două ieșiri ar trebui să contribuie la un sunet mai plăcut al motorului. Acum există și ambreiaj antihopping.

Naked-ul CB500F beneficiază de aceleași schimbări la nivelul motorului și bordului ca fratele adventure, CB500X. În plus, motocicleta are acum un rezervor nou, de 17,1 litri, care ar putea asigura o autonomie de peste 480 km. Motocicleta a fost modificată amplu și la nivel estetic, arătând acum mai agresiv și mai interesant decât predecesorul.

Aceleași schimbări la nivel mecanic sunt valabile și pentru sportiva familiei CB, noua CBR500R. Aceasta a primit și o nouă suspensie spate. Farul dublu este cu LED.

 

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account