Andrea Iannone a fost cel mai rapid dintre piloții clasei regină în a doua zi a ultimei sesiuni de teste din presezon, desfășurată pe circuitul Losail din Qatar.
Ieri seară s-a încheiat a penultima zi de teste înainte de începutul oficial al sezonului 2018 de MotoGP. Câțiva piloți au impresionat în mod deosebit. Printre aceștia, desigur, se află Andrea Iannone, care se pare că se simte foarte în largul său pe circuitul din Doha. Italianul a stabilit cel mai bun timp al zilei de ieri, dar s-a remarcat nu doar prin timpi buni pe turul sec de pistă, ci și printr-un ritm de cursă foarte bun. Problema pe care o avea la Sepang și în Thailanda, la temperaturi semnificativ mai mari, era că nu reușea să intre bine în viraj, mai ales în momentul în care elibera maneta de frână. Pierdea de multe ori fața și era nevoit să intre mai puțin agresiv. Se pare că asta nu va fi o problemă în Qatar.
Pilotul care s-a remarcat cel mai mult în ceea ce privește ritmul de cursă a fost, fără îndoială, Andrea Dovizioso. Vicecampionul de anul trecut a afișat un ritm zdrobitor: într-o ieșire în care a făcut 12 tururi, două dintre acestea au fost în 1:54, încă cinci au fost sub 1:55.5 și cel mai lent tur a fost 1:55.8. Majoritatea riderilor care au făcut simulări de cursă nu prea au coborât sub 1:56. Foarte interesant este că această simulare a fost făcută de Dovi cu pneuri soft, pe care italianul le gestionează din ce în ce mai bine.
Și Marquez era puțin îngrijorat de diferența de ritm dintre el și Dovi: „Chiar dacă poate n-a tras cât putea de tare, a fost foarte constant, făcea tururi cu puțin peste 1:55 cu ușurință, multe tururi la rând. Deocamdată, suntem cu șase-șapte zecimi mai lenți pe tur, mâine o să încercăm să ne apropiem la trei zecimi. Probabil nu vom reuși același ritm, dar vom încerca să fim mai aproape.”
O problemă pentru Marquez în Qatar o reprezintă pneul față hard, pe care îl preferă cam toți piloții Honda. Acesta face față cu succes solicitărilor pe partea dreaptă, unde este folosit mai intens, dar este prea dur pe stânga, o parte folosită mai rar, ceea ce înseamnă că e foarte ușor de pierdut fața la virajele de stânga și că acolo se pierde timp.
Tot pneul față a fost problema și pentru Valentino Rossi, care a obținut al 11-lea timp. Doctorul se plânge că nu poate conserva pneul față de compoziție medie, care se distruge destul de repede. în timp ce cu pneul hard nu are aderența necesară ca să forțeze.
Mult mai pesimist este, în continuare, Maverick Vinales. Acesta a fost cel mai rapid în prima zi și a terminat a doua zi cu al șaptelea timp, dar se plânge în continuare de lipsă de aderență la ieșirea din viraje și de imposibilitatea de a face pneul spate să țină mai mult de câteva tururi. „Stăm mult mai rău decât anul trecut pe vremea asta. Suntem foarte departe de posibilitatea de victorie,” a declarat spaniolul după ziua de ieri.
Ultima zi de teste a început deja și, la ora locală 20:00, piloții vor intra pe o pistă udată artificial, cu cisterne, pentru a evalua fezabilitatea desfășurării cursei din Qatar în condiții de ploaie. Această soluție se va încerca în urma condițiilor meteo bizare de anul trecut, când ploile torențiale au încurcat foarte mult socotelile.
Iată lista cu timpii zilei de ieri:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Ant. |
1 | 29 | Andrea Iannone | Suzuki GSX-RR | 1:54.586 | ||
2 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP18 | 1:54.627 | 0.041 | 0.041 |
3 | 93 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:54.753 | 0.167 | 0.126 |
4 | 5 | Johann Zarco | Yamaha M1 | 1:54.874 | 0.288 | 0.121 |
5 | 42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:54.967 | 0.381 | 0.093 |
6 | 35 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:54.992 | 0.406 | 0.025 |
7 | 25 | Maverick Viñales | Yamaha M1 | 1:55.051 | 0.465 | 0.059 |
8 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati GP18 | 1:55.188 | 0.602 | 0.137 |
9 | 43 | Jack Miller | Ducati GP17 | 1:55.236 | 0.650 | 0.048 |
10 | 26 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | 1:55.282 | 0.696 | 0.046 |
11 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:55.316 | 0.730 | 0.034 |
12 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:55.460 | 0.874 | 0.144 |
13 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 1:55.539 | 0.953 | 0.079 |
14 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati GP18 | 1:55.562 | 0.976 | 0.023 |
15 | 45 | Scott Redding | Aprilia RS-GP | 1:55.708 | 1.122 | 0.146 |
16 | 38 | Bradley Smith | KTM RC16 | 1:55.798 | 1.212 | 0.090 |
17 | 53 | Tito Rabat | Ducati GP17 | 1:55.875 | 1.289 | 0.077 |
18 | 17 | Karel Abraham | Ducati GP16 | 1:55.876 | 1.290 | 0.001 |
19 | 21 | Franco Morbidelli | Honda RC213V | 1:56.074 | 1.488 | 0.198 |
20 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati GP17 | 1:56.104 | 1.518 | 0.030 |
21 | 55 | Hafizh Syahrin | Yamaha M1 | 1:56.263 | 1.677 | 0.159 |
22 | 12 | Tom Luthi | Honda RC213V | 1:56.295 | 1.709 | 0.032 |
23 | 10 | Xavier Simeon | Ducati GP16 | 1:56.795 | 2.209 | 0.500 |
24 | 36 | Mika Kallio | KTM RC16 | 1:57.218 | 2.632 | 0.423 |