S-au testat în premieră motocicletele electrice ale clasei MotoE. Bradley Smith a fost cel mai rapid

Grila clasei MotoE este, probabil, cea mai interesantă din întregul Motomondial. Include rideri care se luptau în clasa regină din MotoGP până mai ieri, precum Bradley Smith, dar și tineri în decurs de afirmare, ca Matteo Ferrari și Matteo Casadei, plus vedete din World Superbike, ca Lorenzo Savadori. Dacă punem în ecuație și foste glorii, precum Sete Gibernau (acum în vârstă de 45 de ani) și o fată cu experiență semnificativă în clasele mici, precum Maria Herrera, plus piloți veniți din anduranță, ca Randy de Puniet (fost pilot de GP, actualmente comentator la Eurosport și rider ocazional în anduranță) și Kenny Foray, rezultă un amestec extrem de incitant, care ar trebui să garanteze curse destul de palpitante.

Deocamdată, piloții clasei MotoE au făcut cunoștință pentru prima dată cu bolizii propulsați electric pe care îi vor pilota anul viitor, pe circuitul Jerez de la Frontera, concomitent cu piloții de la Moto2. Problema pentru clasa de motociclete electrice a fost că nu existau decât 12 motociclete disponibile pentru cei 19 piloți. Astfel, riderii care alergau în aceeași echipă au fost nevoiți să împartă o singură motocicletă, ieșind pe pistă pe rând.

În plus, în a doua zi de teste, ploaia și-a făcut apariția în a doua jumătate a zilei. În cadrul testelor, de obicei, nu se rulează pe ploaie pentru că nu se pot obține date relevante referitoare la motocicletă și la setări, căci nu se ating limitele motocicletei, ci mai degrabă cele ale pilotului și ale traseului.

În aceste condiții, în prima zi, cel mai rapid a fost finlandezul Niki Tuuli. La finalul celei de a doua zile, Bradely Smith a terminat în fruntea clasamentului combinat, urmat de același Niki Tuuli și de francezul Mike di Meglio (fost campion mondial la 125, actualmente pilot în anduranță). Veteranul Sete Gibernau a fost al nouălea în prima zi de teste.

Motocicletele propulsate electric de la clasa MotoE excelează mai degrabă prin cuplul maxim, decât prin puterea absolută. Puterea este undeva la 150 CP, iar curba de cuplu, tipică motoarelor electrice, este, de fapt, o linie. Cuplul maxim de aproximativ 200 Nm este dezvoltat pe toată plaja de turație, de la 0 la 5.000 rpm. Viteza maximă a bolidului Energica Ego Corsa este de aproximativ 270 km/h.

Se pare că, la aceste motociclete, mai importantă decât uzura pneurilor este temperatura bateriei. Păstrarea acestora în gama de temperatură optimă înseamnă mult din punctul de vedere al performanței, căci bateria pierde curent foarte repede atunci când se încinge. De aceea se pare că statul la aspirația adversarilor nu va da roade, căci motocicleta tinde să se încălzească mai tare atunci când curentul de aer este acaparat de motocicleta din față. Cursele clasei MotoE vor fi scurte, având între 7 și 10 tururi. Etapele în 2019 vor fi cinci la număr (Jerez, Le Mans, Sachsenring, Red Bull Ring plus două curse la Misano).

Iată clasamentul celei de a doua zile de teste:

Poz.     Nr.     Pilot                        Echipa Timp             Dif.             Loc ant.     
1 38 Bradley Smith One Energy 1:50.265
2 68 Niki Tuuli Ajo Motorsport 1:50.627 0.362 0.362
3 63 Mike Di Meglio EG 0,0 Marc VDS 1:50.741 0.476 0.114
4 8 Matteo Casadei Ongetta SIC58 1:50.885 0.620 0.144
5 11 Matteo Ferrari Trentino Gresini 1:51.648 1.383 0.763
6 78 Kenny Foray Tech3 E-Racing 1:51.853 1.588 0.205
7 14 Randy De Puniet LCR E-Team 1:52.204 1.939 0.351
8 16 Josh Hook Alma Pramac 1:52.281 2.016 0.077
9 7 Niccolo Canepa LCR E-Team 1:52.375 2.110 0.094
10 15 Sete Gibernau Pons Racing 1:52.933 2.668 0.558
11 84 Julian Miralles Avintia Esponsorama 1:52.945 2.680 0.012
12 2 Jesko Raffin Dynavolt Intact GP 1:53.355 3.090 0.410
13 18 Nico Terol Angel Nieto Team 1:53.834 3.569 0.479 *ud
14 51 Eric Granado Avintia Esponsorama 1:57.619 7.354 3.785 *ud
15 Marvin Fritz Dynavolt Intact GP 1:57.939 7.674 0.320 *ud
16 6 Maria Herrera Angel Nieto Team 2:16.415 26.150 18.476 *ud

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account