Marc Marquez a câștigat șase din șapte titluri mondiale de când a trecut la clasa regină, în 2013, o statistică absolut impresionantă. Dar mai impresionant de atât este faptul că a luat premiul BMW M, acordat de producătorul bavarez, unul dintre sponsorii principali ai Motomondialului, în toți cei șapte ani de când rulează în clasa MotoGP.
Marquez nu este unul dintre piloții care pun accent mai degrabă pe performanța în cursă, cum au fost mulți dintre granzii motociclismului viteză (Valentino Rossi este unul dintre ei). Campionul catalan preferă să-și zdrobească adversarii, învingându-i cu o marjă cât mai mare în fiecare sesiune pe pistă, mai ales în calificări. Astfel, Marquez a fost cel mai rapid pilot în calificări în fiecare dintre cei șapte ani de când rulează în clasa regină. Această onoare vine la pachet cu câte o mașină BMW M la finalul fiecărui an – premiul oferit de unul dintre sponsorii principali ai competiției, BMW Motorsport. Iată ce bolizi a primit campionul spaniol din 2013 încoace:
Așadar, Marc a acumulat șapte BMW-uri M din șapte posibile. Ne-am gândi că le ține pe toate în garaj și nu mai știe cu care dintre ele să iasă „pe ștrase”, nu? Dar Marquez câștigă undeva la 15 milioane de euro pe an (deci își poate permite cam ce supercar vrea) și face parte din echipa de uzină Honda, așadar nu ar da prea bine să fie văzut la volanul unor mașini BMW, cât timp există și la Honda mașini performante, precum NSX.
În plus, a devenit deja tradiție în MotoGP obiceiul ca riderul care câștigă mașina BMW la final de sezon s-o dăruiască membrilor echipei, care o vând și împart suma obținută, ca un fel de primă de final de an. Și Marquez are o relație foarte strânsă cu jumătatea sa de echipă, deci a respectat tradiția în fiecare an, ceea ce înseamnă că, până acum, fiecare membru al echipei sale a adunat suficienți bani pentru un BMW M, în cei șapte ani. Adică peste 100.000 de euro.