Șapte mașini BMW M pentru Marquez în șapte ani. Ce face cu ele?

Marc Marquez a câștigat șase din șapte titluri mondiale de când a trecut la clasa regină, în 2013, o statistică absolut impresionantă. Dar mai impresionant de atât este faptul că a luat premiul BMW M, acordat de producătorul bavarez, unul dintre sponsorii principali ai Motomondialului, în toți cei șapte ani de când rulează în clasa MotoGP.

Marquez nu este unul dintre piloții care pun accent mai degrabă pe performanța în cursă, cum au fost mulți dintre granzii motociclismului viteză (Valentino Rossi este unul dintre ei). Campionul catalan preferă să-și zdrobească adversarii, învingându-i cu o marjă cât mai mare în fiecare sesiune pe pistă, mai ales în calificări. Astfel, Marquez a fost cel mai rapid pilot în calificări în fiecare dintre cei șapte ani de când rulează în clasa regină. Această onoare vine la pachet cu câte o mașină BMW M la finalul fiecărui an – premiul oferit de unul dintre sponsorii principali ai competiției, BMW Motorsport. Iată ce bolizi a primit campionul spaniol din 2013 încoace:

2013: Marquez, debutant în categoria regină, câștigă titlul mondial și premiul BMW M. Recompensa? Un BMW M6 Coupe.

2014. Marquez, din nou campion, din nou cel mai rapid în calificări. Primește noul (pe atunci) BMW M4.

2015: a pierdut titlul, dar a câștigat încă un BMW. Un M6 Cabrio.

În 2016, bucurie din nou. Un titlu și un BMW, ca de obicei. De data asta, un compact și nărăvaș M2.

2017: un BMW M4 CS ultra-performant merge spre garajul deja ticsit cu M-uri al lui Marc Marquez.

2018: Deja BMW nu știe ce modele să-i mai dea catalanului, ca să nu aibă dubluri. Primește un frumos și performant M3 CS, cu motor de 3 litri biturbo de 460 CP. Suta în 3,9 secunde.

În 2019, situația ia o turnură mai puțin încântătoare, după atâtea coupe-uri elegante și performante. Marquez primește primul său SUV M, adică un BMW X4M. Dar are 510 CP.

Așadar, Marc a acumulat șapte BMW-uri M din șapte posibile. Ne-am gândi că le ține pe toate în garaj și nu mai știe cu care dintre ele să iasă „pe ștrase”, nu? Dar Marquez câștigă undeva la 15 milioane de euro pe an (deci își poate permite cam ce supercar vrea) și face parte din echipa de uzină Honda, așadar nu ar da prea bine să fie văzut la volanul unor mașini BMW, cât timp există și la Honda mașini performante, precum NSX.

În plus, a devenit deja tradiție în MotoGP obiceiul ca riderul care câștigă mașina BMW la final de sezon s-o dăruiască membrilor echipei, care o vând și împart suma obținută, ca un fel de primă de final de an. Și Marquez are o relație foarte strânsă cu jumătatea sa de echipă, deci a respectat tradiția în fiecare an, ceea ce înseamnă că, până acum, fiecare membru al echipei sale a adunat suficienți bani pentru un BMW M, în cei șapte ani. Adică peste 100.000 de euro.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account