Marți, 13 februarie, la Warner Music Station din Madrid, Joan Mir și Luca Marini au prezentat oficial motocicleta de curse pregătită pentru 2024 de către Repsol Honda Team.
Modelul RC213V sărbătorește 30 de ani de colaborare și parteneriat între Honda HRC și Repsol.
Proaspăt sosiți de la primul test al anului la Sepang, Joan Mir și Luca Marini s-au alăturat prietenilor, familiei, jurnaliștilor și a peste 600 de invitați pentru a prezenta Honda RC213V 2024 pentru Campionatul Mondial MotoGP 2024.
2024 marchează cel de-al 30-lea sezon de colaborare între Repsol și Honda HRC, cel mai longeviv parteneriat de acest gen în sporturile cu motor pe două roți.
Parteneriatul a generat 15 titluri de campioni mondiali la echipe, șase campioni mondiali diferiți, 183 de victorii la clasa regină, 455 de podiumuri și nouă Triple Crowns. Colaborarea între Honda și Repsol a intrat și într-o nouă eră, prin introducerea în MotoGP a combustibililor regenerabili.
Joan Mir intră în al doilea sezon cu echipa Repsol Honda, lucrând acum alături de Santi Hernandez. 2023 a fost un an de acomodare pentru campionul mondial din 2020, care speră în îmbunătățiri semnificative în acest sezon. Până în prezent, tânărul în vârstă de 26 de ani are 13 podiumuri la clasa regină și o victorie. Performanța lui Mir la Sepang a demonstrat îmbunătățirile pe care atât el, cât și Honda RC213V le-au adus în extrasezon.
De cealaltă parte a garajului se află Luca Marini. Tânărul de 26 de ani a devenit al 20-lea pilot cu normă întreagă care poartă culorile echipei Repsol Honda. Intrat în clasa regină în 2021, după ce a câștigat șase victorii și 15 podiumuri în Campionatul Mondial Moto2, Marini a demonstrat un progres clar în dezvoltarea sa ca pilot de Grand Prix. În cele trei sezoane precedente în MotoGP, Marini a urcat de două ori pe podiumuri, a obținut două pole positions și patru podiumuri la Sprint. 2024 este primul sezon al unui contract de doi ani pentru italian.
Honda RC213V 2024 nu are doar o nouă schemă grafică ci integrează și o serie de upgrade-uri, de la o aerodinamică revizuită la îmbunătățiri ale motorului și șasiului. Un extra-sezon de cercetare și dezvoltare intensă a dat naștere unei motociclete care se dorește a fi primul pas în reducerea decalajului și a fi capabilă de a lupta pentru poziții în fața plutonului. Atât Tetsuhiro Kuwata, director general HRC, cât și Alberto Puig, manager Honda Repsol consideră actualul sezon drept unul cheie pentru echipă.