Noul si revolutionarul model bavarez – R 1200 GS, a avut parte de lansarea pe piata din Romania vineri, 22 martie, la sediul Automobile Bavaria din Bucuresti.
Cei prezenti au putut admira doua exemplare ale noului enduro-tourer german, putand testa in prima instanta pozitia de pilotaj mai comoda datorita rezervorului mai ingust in zona genunchilor si diferitele meniuri ale computerului de bord. Noul GS este are un motor racit cu apa, premiera mondiala pentru un boxer bavarez, fiind mai puternic (125 CP fata de 110 la modelul precedent) si dezvoltand un cuplu mai mare la turatii joase si medii. Suspensiile reglabile electronic si semiactive sunt disponibile optional, ca si sistemul de control al tractiunii. Dezvoltarea puterii motorului poate fi configurata in cinci moduri diferite, care implica si ajustarea sistemelor de control al tractiunii, suspensiilor reglabile electronic si ABS-ului. Acesta din urma se afla in echiparea standard. Pretul variantei de baza este de 13.900 de euro cu toate taxele incluse. Exemplare de test vor fi disponibile la dealerii BMW din toata tara si la importatorul oficial, BMW Motorrad Romania.
In ciuda vremii nu tocmai favorabile, entuziastii motocicletelor bavareze si membrii presei au participat in numar foarte mare. Pe langa noul GS, un model care in ultimii ani a reprezentat mai mult de jumatate din totalul vanzarilor BMW Motorrad la scara mondiala, au fost prezente si noile BMW HP4 si F 800 GT.
HP4, o varianta mai performanta a lui S 1000 RR, deja una dintre cele mai performante motociclete in segmentul Superbike, are suspensii reglabile electronic si adaptive, sistem de control al tractiunii reglabil in trepte, un motor cvadricilindric de 193 CP cu mai mult cuplu la regimuri medii decat S 1000 RR, evacuare Akrapovic, scarite racing si multiple accoesorii de carbon din gama HP (High Performance) de la BMW. Modelul a fost prezentat de Andrei Enescu, unul dintre pilotii romani de top in categoria Superbike, care va particpa la competitii anul acesta chiar la ghidionul unui HP4, dupa ce anul trecut a terminat pe locul patru in Dunlop Romanian Superbike, la ghidonul unui S 1000 RR 2012 in stare complet stock.
F 800 GT reprezinta o evolutie a sport-tourerului F 800 ST, cu accentul pus pe partea de touring. Protectia aerodinamica este imbunatatita, pozitia de pilotaj este mai confortabila si motocicleta este acum complet carenata. Motorul este mai puternic cu 5 CP, ajungand acum la 90 CP. Sistemul de reglare electronica a suspensiilor (ESA) si controlul tractiunii sunt disponibile optional.
Mai multe detalii despre cumpararea acestor modele gasiti pe www.bmw-motorrad.ro.