Schimbări mari în World Superbike pentru 2019: echipe noi, calendar modificat

Jonathan Rea, acum cvadruplu campion mondial, și Kawasaki Racing Team vor avea concurență serioasă anul viitor. BMW Motorrad se implică direct, prin echipa SMR, la fel și HRC. Yamaha își sporește eforturile prin încă o echipă de top.

Chaz Davies a testat deja noul Panigale V4R și s-a declarat încântat.

Lucrurile vor arăta destul de diferit anul viitor în World Superbike. Odată cu lansarea noului BMW S 1000 RR, BMW Motorrad vrea să-și intensifice din nou implicarea în competiția dedicată modelelor derivate din producția de serie. Astfel, echipa Shaun Muir Racing, care a alergat anul acesta cu motociclete Aprilia, renunță la modelele producătorului din Noale și la serviciile piloților Eugene Laverty și Lorenzo Savadori. SMR va primi sprijin de uzină din partea BMW Motorrad; piloții vor fi Tom Sykes, care părăsește echipa de uzină Kawasaki, și Markus Reiterberger, campion en-titre în Superstock 1000.

Calendarul WSBK se modifică pentru 2019. Dispar Laguna Seca și Brno, apare Jerez și încă o etapă neanunțată încă.

Sykes are ceva de demonstrat, plecând destul de nemulțumit din echipa Kawasaki. Englezul era de părere că Rea a primit mai mult sprijin decât el și că dezvoltarea motocicletei s-a făcut conform preferințelor nord-irlandezului. Sykes este cel care a scos proiectul Kawasaki la lumină, fiind primul pilot care a obținut victorii în mod constant (plus un titlu mondial) pe bolidul verde după o pauză de peste 10 ani în care Kawasaki a obținut doar trei victorii (Chris Walker în 2006, pe ploaie, și Hitoyasu Izutsu o dublă, ca wildcard, în 2010). Markus Reiterberger este încă foarte tânăr și a alergat cu BMW încă de la începuturile carierei sale internaționale. Germanul are trei titluri în IDM (campionatul Germaniei de Superbike) și a obținut succese importante și în Superstock 1000 FIM.

Honda va renunța la serviciile echipei Ten Kate, după un parteneriat foarte îndelungat. Noua structură Honda din World Superbike va fi o combinație dintre japonezii de la Moriwaki și italienii de la Althea, cu sprijin serios din partea HRC. Astfel, se marchează un punct de cotitură în ceea ce privește implicarea Honda în Superbike, după epoca lui Shuhei Nakamoto, fostul vicepreședinte HRC care, spune o sursă din interior, vedea fiecare ban cheltuit în Superbike ca pe unul care ar fi trebuit să fie cheltuit în MotoGP. Leon Camier a fost păstrat ca pilot, căci englezul pare capabil de rezultate interesante. Dar, în mod complet surprinzător, alături de Camier va rula veteranul japonez Ryuichi Kiyonari, triplu campion britanic de Superbike alături de Honda. Kiyonari a arătat că poate fi foarte rapid în momentele sale bune, dar, în ultima vreme, aceste momente au fost foarte rare. „Kiyo” a fost ales, se pare, pentru dezvoltarea motocicletei și pentru facilitarea comunicării dintre Moriwaki, HRC și Althea. Moriwaki, specialiști în ciclistică, se vor ocupa mai degrabă de dezvoltarea modelului CBR1000RR SP2, iar Althea va gestiona partea de logistică și de management ale echipei.

Yamaha va avea, pe lângă echipa de cvasi-uzină Pata Yamaha, cu aceiași Alex Lowes și Michael van der Mark la ghidon, încă o echipă de top în Superbike. GRT Yamaha, vârful de lance al efortului Yamaha de la Supersport, va trece la Superbike. Piloții? Sandro Cortese, proaspăt campion la Supersport după o bătălie aprigă cu Jules Cluzel, și Marco Melandri, veteranul italian care a fost lăsat la vatră de echipa de uzină Ducati în favoarea lui Alvaro Bautista. Melandri pe actualul model Yamaha R1, dacă va fi în formă și motivat, va fi un coșmar pentru oricare dintre adversari.

Și cei de la Suzuki se zvonește că ar fi interesați de Mondialul de Superbike, dar ar fi dispuși să pună la bătaie doar motocicletele și nu mare lucru în plus. Aprilia nu se știe dacă va mai participa. Unele zvonuri spun că nu vom vedea modelul RSV4 pe grilă în 2019, altele că Aprilia va investi într-un efort de uzină. Noi tindem să credem mai degrabă că nu.

Calendarul provizoriu WSBK 2019.

De curând s-a anunțat și calendarul provizoriu al Mondialului de Superbike pentru 2019. Vor exista 13 etape. Nu se va mai merge la Laguna Seca și la Brno. În schimb, reapare Jerez în campionat. O etapă nu este încă stabilită și se zvonește că ar putea fi la Kyalami, în Africa de Sud, sau chiar în Kazahstan, la Sokol.

Primele teste pentru 2019 s-au făcut deja la Aragon de către echipele Kawasaki, Pata Yamaha și Ducati (Aruba și Barni) și lucrurile par deocamdată să se încline în favoarea lui Rea. Acesta a fost de departe cel mai rapid. Chaz Davies, în schimb, s-a declarat încântat de noul Ducati Panigale V4R, pentru o primă zi de teste.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account