Urmările haosului de la Barcelona: Lorenzo nu va fi penalizat

Urmările haosului de la Barcelona: Lorenzo nu va fi penalizat

Cursa de la Barcelona a fost câștigată de Marc Marquez, cu Fabio Quartararo pentru prima dată pe podium și Danilo Petrucci pe locul al treilea. Dar cea mai discutată și controversată parte a cursei a fost virajul 10 al turului doi, când Jorge Lorenzo a greșit frânarea și i-a scos din cursă pe Dovizioso, Vinales și Rossi dintr-o singură lovitură.

În acel moment al cursei, Jorge Lorenzo fusese luat de valul entuziasmului, căci reușise un start bun și se părea că va avea parte de cea mai bună cursă de când a venit la Honda. Dar n-a fost să fie, căci pilotul din Mallorca a încercat să-l depășească pe Vinales la intrarea în virajul 10, doar că a constatat că Andrea Dovizioso, care trăgea către un apex târziu pentru a încerca să se strecoare pe sub Marquez la ieșire, era în calea sa. Așa că Lorenzo a apăsat mai tare pe frână în timp ce înclina deja motocicleta, a pierdut fața, iar motocicleta s-a l-a doborât pe Dovizioso, apoi a ricoșat și în Vinales și, la final, l-a scos din joc și pe Rossi, care venea din spate și a încercat să evite haosul format.

După cursă, Lorenzo și-a cerut scuze față de toți cei implicați, spunând că ar fi preferat să nu implice pe nimeni în căzătura sa. A explicat că a frânat destul de normal, doar că a trebuit să frâneze mai tare când l-a văzut pe Dovi în fața sa. „Cel mai grav lucru este că i-am făcut pe trei piloți care se luptă pentru titlu să cadă,” a spus Lorenzo. „Aș fi preferat să cad singur. Îmi cer scuze.”

Cei trei piloți scoși din cursă de Lorenzo au văzut lucrurile altfel, evident. Cel mai relaxat a fost Valentino Rossi: „Așa e la curse, câteodată se întâmplă și așa ceva. Eram în spatele lui Petrucci și l-am depășit în momentul nepotrivit, pentru că am ajuns mai tare în virajul 10 și nu am putut să evit motocicleta lui Jorge. Jorge a început cursa asta după niște momente foarte grele pentru el. A ales pneuri soft/soft, așa că a tras tare de la început. Dar, sincer, nu știu de ce folosim virajul ăsta. Eu m-am luptat să folosim virajul mai lung pe care îl foloseam pe vremuri, care era foarte bun, dar, pentru nu știu ce motiv, folosim virajul acesta care este parcă scos din parcarea unui supermarket. Nu este un viraj normal pentru pistă și în astfel de viraje se pot întâmpla astfel de lucruri.”

S-ar putea ca Rossi să fie înțelegător pentru că și el a greșit similar în trecut, scoțându-l din cursă pe Casey Stoner în 2012.

Și italianul are oarecum dreptate. 20 dintre cele 72 de căzături ale weekendului s-au întâmplat în virajul 10, adică mai mult de un sfert din total într-unul singur dintre cele 14 viraje. Înainte de accidentul în care a murit Luis Salom, cu trei ani în urmă, aici la Barcelona, virajul 10 era unul de viteză, dar, pentru că spațiul de degajare era prea scurt acolo și nu putea fi mărit, s-a recurs la modificarea pistei și folosirea variantei cu virajul 10 foarte lent. Unii piloți, precum Rossi, au protestat intens, în timp ce alții, precum Marquez, au acceptat fără probleme modificarea.

Dovizioso, care a pierdut 25 de puncte față de Marquez și și-a văzut șansele la titlu scăzând dramatic, a fost mai puțin înțelegător decât Rossi: „Jorge a câștigat multe locuri după start și voia neapărat să fie în față, dar a făcut o mare greșeală. E foarte ușor să faci o greșeală în virajul acela, este de treapta întâi și e foarte strâns, așa că o greșeală mică se poate transforma într-una mare. Jorge nu era foarte lucid în momentul acela. A vrut să-l depășească pe Maverick, dar nu s-a uitat unde a frânat acesta, căci Maverick a frânat foarte târziu și Jorge a frânat și mai târziu, așa că a intrat prea tare și la interior. Greșeala în sine nu a fost enormă, dar să faci manevra aceea în virajul acela în turul al doilea este o greșeală mare. A creat o schimbare mare în campionat, pentru Marc a câștigat și noi am luat zero fiecare, ceea ce e foarte, foarte rău, pentru că anul acesta voiam să-l împingem pe Marc la limită, ca să greșească. Acum are un avntaj mare și nu va fi ușor să-i luăm înapoi punctele acelea. Jorge ar trebui penalizat pentru că nu era lucid în momentul acela: greșeala în sine nu e mare, dar lipsa de luciditate este o greșeală mare. Virajul acela nu-i place nimănui, dar la exteriorul vechiului viraj nu este suficient spațiu de degajare.”

Vinales a fost cel mai vehement: „Când am ajuns în virajul acela, am văzut că venea cineva mult prea tare… De aceea am și luat-o larg, dar motocicleta lui m-a lovit oricum în roata spate. Nu se câștigă cursele în turul doi. Am fost lovit de Bagnaia, de Morbidelli și acum de Lorenzo: nu am zis nimic până acum, dar acum chiar ar trebui să se facă ceva. Cred că pedeapsa corectă ar fi ca Lorenzo să pornească de pe ultimul loc în următoarea cursă. Direcția de cursă trebuie să intervină.”

Marc Marquez, coechipierul lui Lorenzo, care a fost ajutat în mod nesperat de greșeala făcută de acesta, a fost, evident, mult mai indulgent: „Lorenzo era pe trasa corectă, dar a pierdut fața și i-a scos pe Dovizioso și pe Vinales care erau puțin în afara trasei. Acela este un punct foarte dificil cu motocicletele de MotoGP: cu trei motociclete în față, e ușor să prinzi viteză ceva mai mare decât de obicei, la aspirație, și să greșești frânarea. După mine, a fost mult mai grav atunci când Iannone l-a scos pe Lorenzo acolo în 2016. Acum Jorge avea totuși controlul, dar greșelile se mai întâmplă.”

Direcția de cursă a decis că evenimentul a fost un incident normal de cursă și nu l-a penalizat în niciun fel pe Lorenzo. Pe de altă parte, Bradley Smith a fost penalizat pentru că, într-un incident similar, a greșit pe frânare și l-a lovit pe Aleix Espargaro destul de violent.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account