Startul oficial al ediției 2019 a Raliului Dakar, cel mai dificil raliu din lume, se va da mâine, în Lima, Peru.
Anul acesta, traseul va fi mai scurt decât în anii trecuți. Concurenții vor alerga „doar” 5.000 de kilometri în 10 etape, dar aproximativ 70% din traseu se va desfășura pe nisip, deci nu va fi ușor deloc.
La start se vor alinia nu mai puțin de 554 de piloți și copiloți în 334 de vehicule, dintre care 167 de motociclete, 126 de mașini și 44 de camioane.
Cea mai dificilă categorie va fi, fără îndoială, Original by Motul (fosta categorie Malle Moto), în care 34 de rideri foarte curajoși vor alerga fără niciun fel de asistență tehnică. Asta înseamnă că, pe lângă misiunea foarte dificilă de a pilota o motocicletă cu gazul în plin, de a naviga etc., vor fi nevoiți să se ocupe singuri de întreținerea motocicletei. Ceea ce înseamnă că vor pierde timp prețios în fiecare zi (cu tot cu energia aferentă) pentru a-și desface motocicleta, a efectua operațiunile tipice de întreținere (schimb de ulei, de filtre etc.), plus eventualele reparații. Deci vor avea foarte puțin timp la dispoziție pentru somn.
Între cei 34 se află și al nostru Mani Gyenes, un pilot care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Mani a terminat opt ediții ale Raliului Dakar până acum, cea mai bună clasare a sa fiind un incredibil loc 14. Pentru anul acesta, Mani a decis să înfrunte o nouă provocare în cel mai dificil raliu din lume și să concureze în cea mai dificilă categorie a raliului, pe care are de gând s-o câștige, desigur.

Mani Gyenes
Problema pentru Mani este că încă nu și-a revenit complet după o fractură de braț pe care a suferit-o la finalul lunii noiembrie, cu ocazia unei ultime ședințe foto înainte de plecarea în America de Sud. Mani a ajuns la Lima, motocicleta lui a trecut de verificarea tehnică, dar încă nu știm dacă sătmăreanul care aleargă pentru Autonet Motorcycle Team s-a decis să ia startul. Primele ture pe motocicletă, după fractură, le-a dat chiar acolo, la Lima, ieri. Spune că, la ritmul mai „pașnic” în care a parcurs 50 km, lucrurile păreau OK. Ca de obicei, îi ținem pumnii.
Stați cu ochii pe noi ca să fiți la curent cu ce se întâmplă la categoria moto a Raliului Dakar.