Furion M1, motocicleta cu motor hibrid, performanţe de superbike şi consum de scuter

furion m1 1

Problema cu vehiculele hibride este că două motoare ocupă mult spaţiu, iar din această cauză francezii de la Furion au optat pentru un motor Wankel, mai compact de felul său, aşa rotativ cum e el,  ce produce 125 de cai putere şi un cuplu de 105Nm, alături de care plănuiesc să pună la treabă şi un motor electric capabil de  alţi 55 de cai putere şi 100 Nm. Un simplu calcul indică o putere de superbike, 180 de cai „frumoşi” – scuze, nu m-am putut abţine, alături de un cuplu de 205 Nm, care ar face un KTM 1290 Super Duke R, o referinţă, la acest capitol, invidios. Aceasta, pentru că Super Duke R produce „doar” 144 Nm. Din fericire sau din păcate, Furion este doar un start up aflat în faza de crowdfunding – cum sună asta, iar nu mă pot abţine, care a făcut însă suficientă vâlva pentru ca să sperăm la ceva concret. Asta şi pentru că în ciuda performanţelor, M1 va consuma undeva în jurul a patru litri de benzină la sută şi întrucât M1 se poate exploata şi exclusiv în modul electric, francezii vorbesc de 480 de kilometri în mediul urban! În rest, motocicleta este destul de „normală”, cu o furcă de 43 mm, amortizor, etc, faruri, oglinzi, etc, demnă de menţionat fiind şi greutatea, entuziasmantă, ţinând cont de sistemul hibrid, 195 de kilograme la gol. Doamne, ajută-i pe francezi!

furion m1 2

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account