Problema cu vehiculele hibride este că două motoare ocupă mult spaţiu, iar din această cauză francezii de la Furion au optat pentru un motor Wankel, mai compact de felul său, aşa rotativ cum e el, ce produce 125 de cai putere şi un cuplu de 105Nm, alături de care plănuiesc să pună la treabă şi un motor electric capabil de alţi 55 de cai putere şi 100 Nm. Un simplu calcul indică o putere de superbike, 180 de cai „frumoşi” – scuze, nu m-am putut abţine, alături de un cuplu de 205 Nm, care ar face un KTM 1290 Super Duke R, o referinţă, la acest capitol, invidios. Aceasta, pentru că Super Duke R produce „doar” 144 Nm. Din fericire sau din păcate, Furion este doar un start up aflat în faza de crowdfunding – cum sună asta, iar nu mă pot abţine, care a făcut însă suficientă vâlva pentru ca să sperăm la ceva concret. Asta şi pentru că în ciuda performanţelor, M1 va consuma undeva în jurul a patru litri de benzină la sută şi întrucât M1 se poate exploata şi exclusiv în modul electric, francezii vorbesc de 480 de kilometri în mediul urban! În rest, motocicleta este destul de „normală”, cu o furcă de 43 mm, amortizor, etc, faruri, oglinzi, etc, demnă de menţionat fiind şi greutatea, entuziasmantă, ţinând cont de sistemul hibrid, 195 de kilograme la gol. Doamne, ajută-i pe francezi!
Furion M1, motocicleta cu motor hibrid, performanţe de superbike şi consum de scuter

Comentarii
-
Noi culori pentru Honda NT1100, cel mai bine vândut tourer în Europa
Marc Sandu | |
Honda NT1100 este cea mai bine vândută motocicletă touring din Europa în 2023. Cei de la Honda explică această...
-
Noul MT-10 SP aruncă mănușa naked-urilor cu suspensii electronice!
Marc Sandu | |
După lansarea noului Yamaha MT-10, era o chestiune de timp până când să apară și MT-10 SP. Desigur, acesta...
-
Ross Branch câștigă prima sa etapă în Dakar. Mani merge bine.
Marius Bacila | |
Un nume relativ necunoscut s-a văzut în fruntea clasamentului celei de a doua etape a Raliului Dakar 2020. Ross...
-
KTM atinge borna de 1.000.000 de motociclete produse
Marc Sandu | |
Motocicleta KTM cu numărul de producție 1.000.000 este un 390 Adventure produs la uzina Bajaj Auto Limited. Această piatră...
-
Rafinatul concept MV Agusta 921S: conexiunea între trecut și viitor!
Marc Sandu | |
Nu știm dacă are sau nu legătură cu recenta infuzie de capital din partea KTM, dar MV Agusta tocmai...
-
Eclatant vizual, exploziv sonor: Harley –Davidson Low Rider El Diablo
Marc Sandu | |
Ediția specială Harley –Davidson Low Rider El Diablo Cruiser se va produce în doar 1500 de unități. Ea se...
-
Dainese și istoria protecțiilor pentru mountain biking: o evoluție în simbioză!
Marc Sandu | |
Implicarea Dainese în mountain biking datează de la începutul anilor ’90, atunci când un tânăr sportiv, vizita standul companiei...
-
BMW a prezentat modelul aniversar M1000RR 50 Years M
Marc Sandu | |
Numele-i sună puțin alambicat, dar practic, asta sărbătorește motocicleta din imagine: 50 de ani de istorie pentru litera M!...