La EICMA, Harley-Davidson continuă în stilul revoluționar cu care a început de ceva ani încoace, prezentând două modele complet atipice: Bronx, un naked agresiv, cu motor de 975 cmc, și Pan America, enduro-tourerul pe care îl anticipam acum ceva vreme, cu motor de 1.250 cmc.
Americanii își continuă transformarea într-un producător modern de motociclete, fără a-și compromite însă istoria și reputația. Primul pas în această direcție a fost Livewire, motocicleta propulsată electric prezentată recent. Acum, la EICMA, Harley-Davidson vine cu încă două modele absolut surprinzătoare, pe care producătorul din Wisconsin a ales să le prezinte pentru prima dată în Europa, unde publicul este mai deschis la astfel de modele și la schimbări radicale.
Cele două modele, Bronx și Pan America, au o nouă generație de motoare, denumită Revolution, fiind V2 la 60 de grade, răcite cu apă și cu două corpuri clapetă fiecare. Sunt mai puternice și se turează mult mai sus decât clasicele motoare Harley de cruiser, sunt înguste și compacte și au funcție portantă în cadru. Au și arbori de echilibrare pentru a neutraliza vibrațiile.
Frânele sunt produse de Brembo în colaborare cu Harley-Davidson, cu etriere radiale monobloc pe față, iar pneurile sunt dezvoltate de H-D în colaborare cu Michelin, special pentru cele două modele.
Harley-Davidson Pan America
Pan America arată exact cum se prevestea în știrile care apăruseră acum ceva vreme, un look să-i spunem… neconvențional. Vrea să fie un concurent pentru BMW R 1250 GS, KTM 1290 Super Adventure, Yamaha Super Tenere și restul aventurierelor de cilindree mare.
Pan America este propulsat de motorul „Revolution Max” V2 de 1.250 cmc, cu o putere de 145 CP și un cuplu de 122 Nm. Dotările includ scut motor solid, parbriz înalt, apărători pentru mâini, set de cutii metalice, roți cu spițe cu pneuri cramponate. Deocamdată nu s-au dat și alte date tehnice, dar Harley-Davidson promite că vom vedea modelul în showroom-uri la finalul anului viitor, ca model 2021.
Harley-Davidson Bronx
Bronx este un streetfighter compact și agresiv, care, după cum arată, ar putea concura cu orice naked sportiv european sau japonez. Motorul Revolution are aici 975 cmc, cu o putere de cel puțin 115 CP și un cuplu de minim 95 Nm, conform producătorului american. Nu s-a dat publicității o valoare a masei proprii, dar, după cum arată, ar trebui să fie undeva sub 220 kg cu plinurile făcute.
Componentele par să se integreze în standardul modern al naked-urilor, cu etriere radiale de frână, furcă inversată și pneuri cu dimensiuni sportive. Iată cum arată în mișcare noul Bronx:
Și Harley-Davidson Bronx ar trebui să apară în showroom-uri în 2020.