Yamaha XJR1300 transformată în bestie: Big Bad Wolf de la El Solitario

Yamaha XJR1300 transformată în bestie: Big Bad Wolf de la El Solitario

Programul Yamaha Yard Built a luat amploare în ultimul an, cea mai nouă creație din acest ciclu fiind Big Bad Wolf, o concepție a customizatorilor spanioli de la El Solitario.

[wzslider]

Anul aceasta, Yamaha XJR sărbătorește 25 de ani de carieră și proiectul celor de la El Solitario este ultima creație din 2015 bazată pe clasicul cvadricilindric din Iwata. Motocicleta a fost prezentată pentru prima dată la show-ul Glemseck 101 din Germania, în septembrie, unde a atras ceva atenție și a câștigat concursul de sprint pe o optime de milă.

În ciuda transformării complete din motocicletă de stradă în animal de pradă, El Solitario a respectat regulile de bază ale programului Yard Built, adică nu a tăiat sau sudat cadrul motocicletei standard.

2015_YAM_XJR1300BBW_EU_CUSTOM_STAT_002

David Loner, de la El Solitario, explică dimensiunile provocării cu care s-au confruntat la realizarea proiectului: „Aici la El Solitario nu suntem obișnuiți cu motociclete cu patru cilindri așa că, la început, nu am înțeles provocarea. Timp de câteva luni am încercat să ne răspundem la întrebarea: cum putem s-o ducem mai departe? Pe noi ne speriau lucruri precum performanța și tehnologia. Dar aversiunea s-a transformat în curiozitate și deodată aveam o provocare. Noi suntem artiști, nu ingineri, așa că după multe ore de cercetare și cu ajutorul prietenilor noștri am găsit parteri din lumea motocicletelor rapide. Cu ajutorul lor, am dezvoltat una dintre cele mai sălbatice muscle-bikes care s-au văzut în ultimii ani.”

La succesul proiectului a contribuit colaborarea cu Mauro Abbadini, de la Classic Co., care a jucat rolul de director tehnic al proiectului și a adus experiența ca pilot veteran de curse.

2015_YAM_XJR1300BBW_EU_CUSTOM_ACT_005

Rezultatul final a fost botezat Big Bad Wolf și aproape toate piesele de pe motocicletă a fost fabricat special, cu excepția cadrului, a rezervorului, a ghidonului și a stopului spate, reducând greutatea cu rezervorul plin până la uluitoarea valoare de 183 kg.

Motorul a fost refăcut cap-coadă și canalele de admisie și evacuare din chiulasă au fost prelucrate. Debitul de aer din admisie a fost sporit cu 50%. Raportul de comprimare al motorului a crescut de la 9,7:1 la 10,7:1. Camerele de ardere au fost prelucrate. Bielele au primit șuruburi din titan și arborele cotit a fost echilibrat. Toată electronica a fost eliminată și alimentarea se face acum printr-o baterie de carburatoare foarte avansate Lectron 42, acestea fiind dezvoltate special pentru Big Bad Wolf de către Lectron Fuel Systems. Un modul de aprindere Dynatek Programmable Ignition a fost instalat. Asfel, motorul a ajuns să dezvolte o putere de 148 CP la roată.

2015_YAM_XJR1300BBW_EU_CUSTOM_DET_019

Classic Co. a produs codiță, prize de admisie pentru motor și bugspoiler din fibră de carbon, plus prinderi din aluminiu pentru respectivele modificări. Producătorul britanic Dymag a realizat jante din fibră de carbon care se potrivesc nu doar pe Big Bad Wolf, ci și pe Yamaha XJR1300 în versiunea standard. Acke Rising de la ISR, din Suedia, a realizat prin prelucrări mecanice mai multe piese proiectate de El Solitario, printre care jugurile furcii, discurile de frână și incredibilul suport al etrierului de frână spate. S-au montat și comenzi ISR, plus etriere cu 6 pistonașe pe față și unul cu 4 pistonașe pe față.

Taleo Racing din Madrid, furnizor pentru mai multe echipe de MotoGP, a produs un radiator de ulei semicircular special pentru acest proiect. Vopsitoria și grafica a fost realizată de Death Spray Custom din Londra.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account